Welke versterker

Gestart door Dukcer, oktober 31, 2019, 05:58:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

carbest

Nog en bescheiden suggestie van mijn kant. De PM82. Ik heb dat model al meer dan 10 jaar en speelt probleemloos en weet met heel veel luidsprekers wel raad. Zo af en toe staan ze wel te koop voor €250,00. De PM68 of PM78 is naar mijn mening ook zwaar oké, maar is wel minder dan de PM82.

Tweede advies; neem een abonnement op een streamingdienst die ook in HIFI kan streamen. Spotify heeft deze optie niet, maar Tidal en Deezer wel. Dat maakt echt een verschil. LP's draaien en natuurlijk leuker!
Succes!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

Frits Denon

#31
Ik heb zelf goede ervaringen gehad met een Denon PMA 1500ae. Die worden op MP nog wel eens aangeboden. Er zal vast een Marantz maatje van zijn, maar ik weet niet welk type dat dan is.

Even voor je gezocht: https://link.marktplaats.nl/m1473562758
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

TurboMarco

Citaat van: carbest op november 03, 2019, 17:09:27

Tweede advies; neem een abonnement op een streamingdienst die ook in HIFI kan streamen. Spotify heeft deze optie niet,
Spotify heeft dat wel .

https://www.spotify.com/nl/premium/?checkout=false#STOREFRONT-2
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Dukcer

Thanks voor de reacties. Een vriend van mij heeft al jaren een pm 80 en heeft daar geen problemen mee, is zo'n pm 82 dan zo anders qua bouw kwaliteit?

Vwb Spotify heb ik een premium family account

TurboMarco

De PM82 heeft een afstandbediening en de PM80 niet ,verder zitten er in opbouw erg weinig verschillen in .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Hou je nog wat kanalen over, maar zal het meer dan prima doen op jouw speakers: Onkyo TX-NR5007 voor €175.

Inpakken en wegwezen! Speelt zo'n PM80 wel weg gok ik zo.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

carbest

Citaat van: TurboMarco op november 04, 2019, 18:21:19
Spotify heeft dat wel .

https://www.spotify.com/nl/premium/?checkout=false#STOREFRONT-2

Klopt niet helemaal. Spotify streamt tot 320kbps. Deezer streamt tot 1.411kbps.  Dat verschil hoor je echt wanneer je een goede geluidsinstallatie hebt. Het kost helaas wel €20,00 per maand.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

carbest

Citaat van: TurboMarco op november 04, 2019, 18:53:02
De PM82 heeft een afstandbediening en de PM80 niet ,verder zitten er in opbouw erg weinig verschillen in .

Zo simpel is het ook weer niet. De PM82 is een PM80 MKII met ab. Ik heb ook een PM80 gehad en die was echt anders. Zo op het eerste gezicht zie je dat niet. Van binnen was de opbouw ook echt anders.

Welke beter is durf ik niet te zeggen. De PM80 heeft nooit lekker gespeeld. Weg vallende kanalen en hij kraakte. De PM82 doet het dus gewoon beter. Maar dat is puur mijn ervaring. Een PM80 MKII kun dus ook een optie zijn.

Ik ben geen super kenner dus TurboMarco kan wel gelijk hebben. Ik beoordeel alleen wat ik zie! [emoji2]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

TurboMarco

Ik heb de PM80 in alle varianten gehad en de verschillen in opbouw zijn echt wel minimaal ,hoorbaar verschil is er al helemaal niet .

En Spotify voldoet gewoon aan de hifi norm hoor ,zoek maar eens op wat de definities zijn van hifi .

Een set luidsprekers + versterker is ook niet echt aan te raden om diverse streams te vergelijken ,pak daar liever een goede koptelefoon voor ,want vermeende hoge resoluties worden gegarandeerd teniet gedaan door staande golven en reflecties .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Citaat van: TurboMarco op november 04, 2019, 21:36:45
En Spotify voldoet gewoon aan de hifi norm hoor ,zoek maar eens op wat de definities zijn van hifi .

Gelukkig is dat een standaard uit 19kruik, toen de mp3 nog niet bestond.

TurboMarco

Citaat van: Maus op november 04, 2019, 21:47:45
Gelukkig is dat een standaard uit 19kruik, toen de mp3 nog niet bestond.
Doet dat er wat toe ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

carbest

Citaat van: TurboMarco op november 04, 2019, 21:36:45

En Spotify voldoet gewoon aan de hifi norm hoor ,zoek maar eens op wat de definities zijn van hifi .

Een set luidsprekers + versterker is ook niet echt aan te raden om diverse streams te vergelijken ,pak daar liever een goede koptelefoon voor ,want vermeende hoge resoluties worden gegarandeerd teniet gedaan door staande golven en reflecties .

Van die opbouw van de versterker geloof ik je. Nogmaals ik ben geen kenner.

Het verschil tussen Spotify of Deezer hoor je echt. Ik heb het album van HEAVN op vinyl. Klinkt echt heel goed. Veel gedetailleerder. Gewoon top. Op spotify kwam dat er gewoon niet uit. Veel vlakker en minder diepgang.
Toch maar Deezer geprobeerd en die benaderd de LP gewoon veel beter. Spotify is MP3 en Deezer en Tidal hebben FLAC.

Hifi norm is niks meer dan waaraan iets minimaal moet voldoen om het predikaat hifi te krijgen. DIN45500. Als apparaat A (Spotify )net aan voldoet is het Hifi terwijl apparaat B ( Deezer) daar heel veel boven kan zitten. Apparaat B presteerde voor het gehoor dus veel beter.

Ik deel je mening ook niet dat je de streams niet kan vergelijken op een versterker + luidspreker. Een koptelefoon zou vast beter zijn maar dan hoor je het alleen maar nog beter...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

TurboMarco

Juist omdat een koptelefoon beter is om te beoordelen zou je het verschil eerder op moeten merken ,wanneer je niet weet waar je naar luistert word het een heel ander verhaal .

Over luidsprekers kan ik heel kort zijn ,90% van de hifi luidsprekers kleuren als de sodemieter ,doe daar de ellende die een akoestiek in een gemiddelde woonkamer heeft er nog bij en je luistert niet meer naar het oorspronkelijk bronmateriaal .

Een goede koptelefoon is dan echt een must .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: TurboMarco op november 04, 2019, 22:12:32
Juist omdat een koptelefoon beter is om te beoordelen zou je het verschil eerder op moeten merken ,wanneer je niet weet waar je naar luistert word het een heel ander verhaal .

Over luidsprekers kan ik heel kort zijn ,90% van de hifi luidsprekers kleuren als de sodemieter ,doe daar de ellende die een akoestiek in een gemiddelde woonkamer heeft er nog bij en je luistert niet meer naar het oorspronkelijk bronmateriaal .

Een goede koptelefoon is dan echt een must .
:gp: notworthy pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Citaat van: TurboMarco op november 04, 2019, 21:51:57
Doet dat er wat toe ?

Nee, het doet er niet direct toe. Maar destijds had men primitieve middelen om muziek bij de eindgebruiker te krijgen, nu kan het makkelijker. Het is nu dan wel vrij van ruis maar er is wel degelijk vervorming hoorbaar bij diverse bronnen.
Het verschil tussen mp3 320k of 1411 wav is nogal groot.