Diverse luidsprekers Mission, Tannoy...

Gestart door Toxiq, oktober 23, 2019, 13:40:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toxiq

Ja die komt wel

Ik heb een film op de nas staan in X264 formaat, hier is bij inbegrpen DD, DTS en 7.1
Bij alledrie de versies komt er geen geluid uit

De film speelt via de Minix, die het doorgeeft naar de SR7008 op de BR ingang

Moet ik de versterker in een bepaalde stand zetten ?

Marvin

Zou eens beginnen met pure direct, source direct of auto.

Marvin

En loop de speler eens na, kijk even of die daadwerkelijk meer kanalen uitstuurt of dat deze enkel stereo doorgeeft.
Daar even wat veranderen indien nodig.

Toxiq

Streamer zal ik ook nalopen op instellingen
MAAR: er is geluid, gaat de goede kant op
Dank je

Marvin


Frits Denon

Citaat van: Toxiq op oktober 23, 2019, 22:04:17
Bij deze dan een paar plaatjes

De mission 753 naast de tannoy R3

De missions 753 komen van de eerste eigenaar, hebben niet echt veel gespeeld, meneer reisde de hele wereld rond, had in NL zijn tweede huis en woonde al X jaren in Canada.
Ze zien er dan ook spik en span uit





Bij de Missions kreeg ik nog een fraai kabelsetje, kan eventueel Bi-Ampen (moet ik aan 1 kant even de kabel splitsen en dubbele stekkers er aan





Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

De Missions hebben (meerdere) poorten aan de voorkant, de R3 aan de achterzijde en deze staat in de hoek. Daardoor kan het bas verschil ontstaan. Het oppervlak qua speakerbezetting om een goede bas te geven lijkt me bij de Missions ruim voldoende. Je zou ze even kunnen omwisselen qua positie.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Toxiq

Kan ik zeker proberen, echter de tannoy stonden in normale opstelling wat meer naar voren, toch waren het die, die wat voller/warmer klonken

De speakers zijn kleiner van de missions, 11cm tegen over 13.5 cm van de tannoy
De Missions die ik zaterdag ga ophalen zitten op 20cm, gevoelsmatig zal dát ook wel wat verschil geven

Nu zullen sommige mensen zeggen, dat het voornamelijk uitslag/voelbaar is, maar voor mij is dat net zoiets als geur en smaak, die horen ook bij elkaar :-)

Toxiq

#22
Inmiddels de Mission 705 opgehaald, ze liggen nog (even) veilig in de auto
Vrouwlief gaat zo slapen en is meestal eerder wakker dan ik, ik denk dat ik maar even de wol blijf totdat zij de shock van 97cm naar 140cm te boven is gekomen

Ze zal er vast wel niet in trappen als ik zeg dat het de zelfde speakers zijn maar dat ze door het uur tijd verschil écht grote lijken  :schater: :schater: :schater:

Plaatjes worden dus op zijn vroegst straks (of morgen)

xander32

Sterkte vandaag, fingers crossed. En ik zou de ls juist wel uit de auto halen en opstellen; nu loop je het risico dat ze je daar niet eens de kans voor geeft, dat je direct kan instappen om ze te gaan retourneren 😏

Citaat van: Toxiq op oktober 26, 2019, 23:12:56
Inmiddels de Mission 705 opgehaald, ze liggen nog (even) veilig in de auto
Vrouwlief gaat zo slapen en is meestal eerder wakker dan ik, ik denk dat ik maar even de wol blijf totdat zij de shock van 97cm naar 140cm te boven is gekomen

Ze zal er vast wel niet in trappen als ik zeg dat het de zelfde speakers zijn maar dat ze door het uur tijd verschil écht grote lijken  :schater: :schater: :schater:

Plaatjes worden dus op zijn vroegst straks (of morgen)

Toxiq

Hahaha....
Ze waren vanacht opgesteld hoor
Echter blijken de tweeters niet mee te doen

De prijs was er ook wel naar,.half gare versterker, andere omgeving, 1 oor dat niet meedoet....snap niet dat ik dat niet gehoord heb

Nu ja, een vaker voorkomend probleem ben ik inmiddels achter

Het probleem zit in de crossover

Vanmiddag maar eend de tweeters los testen en daarna de crossovers repareren
Ik heb gelukkig een maatje die daar wel handig mee is

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Toxiq

Plaatjes van internet



Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


SB_Marantz

Lekker zooitje.  :-o

Zeker een special mod?  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

xander32

Jammer dat je niet direct van ze kan genieten, maar dat gaat uiteindelijk vast goed komen.

Citaat van: Toxiq op oktober 27, 2019, 10:19:52
Hahaha....
Ze waren vanacht opgesteld hoor
Echter blijken de tweeters niet mee te doen

De prijs was er ook wel naar,.half gare versterker, andere omgeving, 1 oor dat niet meedoet....snap niet dat ik dat niet gehoord heb

Nu ja, een vaker voorkomend probleem ben ik inmiddels achter

Het probleem zit in de crossover

Vanmiddag maar eend de tweeters los testen en daarna de crossovers repareren
Ik heb gelukkig een maatje die daar wel handig mee is

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Toxiq

Citaat van: SB_Marantz op oktober 27, 2019, 10:31:19
Lekker zooitje.  :-o

Ja dat is het zeker, ook een beetje dom dat ik gewoon niet goed geluisterd heb, wss ook een beetje blind door de prijs
Maar hey, achter de wolken schijnt altijd de zon, dus ik heb goede hoop, zolang ik met mijn oor loop te klooien is zelfbouw geen optie
Wel begint er langzaam een beeld te vormen van wat ik bijvoorbeeld mooi vind qua design (en die van mijn baas vrouw)

Ook qua geluid (kleur) begint het steeds duidelijker te worden (ondanks dat ik nog niet goed hoor/kan onderscheiden

Als het lichamelijk weer beter gaat ga ik eens heel goed nadenken over zelfbouw... lijkt me erg gaaf

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site