Diverse luidsprekers Mission, Tannoy...

Gestart door Toxiq, oktober 23, 2019, 13:40:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Toxiq

Van transistor naar grossier in speakers...

Het begon met de aankoop van een Marantz SR7008 want ik wilde weer eens (fatsoenlijk) muziek kunnen luisteren thuis (de oude sony met een mankementje) stond al lang onaangesloten in de kast

Een vriend tipte mij dat Tannoy R1 icm een subje mij wel eens zouden kunnen bekoren (hij wist van mijn (soort van) ruimte probleem, door een in de weg staande kachel)

Affijn, tijdens mijn speurtocht vond ik een Set R1 voor eigenlijk te veel geld, dus liet ik die lopen, vervolgens dwaalde ik af en kwam niet veel later thuis met een set R3 én R2 (leuk zo een HT set)
Een dag later kon ik nog voor weinig geld een setje R1 ophalen en dacht zo een toffe HT set samen te stellen
Nog even een center er bij, subje aansluiten en voila... (ergens ging ik hier al volledig de mist in door volledig het ruimte probleem te negeren  violent1 )

Dat ruimte probleem was niet alleen van voren, maar van achter misschien nog wel erger
Na een babbeltje met vrouwlief kwam ik tot de conclusie volledig op het verkeerde spoort te zitten
Zij houd geheel niet van een hard/stevig/strak laag, voor het 'film kijken' hoeft een HT set voor haar dan ook niet zo, daar zit je dan met al die LS.

Niet veel later voegde zij daar aan toe dat zij de Tannoy allerminst fraai vond (past niet in het interieur) dus ik ging weer zoeken
Zo kwam ik uit bij een set Mission 705, oef...die klinken wel, maar zijn wel érg groot
Nu ja, de prijs was meer dan redelijk en daar kon ik geen buil aan vallen

Aanbetaald en as. weekend ophalen

Maar daar was de kous nog niet mee af... ik kwam 'per ongeluk'  een set (zwarte) Mission 753 tegen, in goede staat voor een 2 cijferig bedrag, daar kun je ze niet voor laten staan, toch ?

Dus, die worden ook opgehaald en heb ik ineens heel veel LS :-)

De R1 zijn inmiddels al weer verhuist, voor de R3 en R2 is een gegadigde
Van de mission gok ik dat vrouwlief het liefst de 753 ziet, maar ik ga ze toch stevig vergelijken/beluisteren en dan een keuze maken

Moraal van het verhaal...
Geen enkele, gewoon leuk om even te delen

Brutus

Nice.....nu ff goed luisteren welke het beste bevallen en dan natuurlijk een fotootje plaatsen  :-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Veel plezier met het vergelijken, hou ons op de hoogte van jouw bevindingen

Citaat van: Toxiq op oktober 23, 2019, 13:40:38
....
De R1 zijn inmiddels al weer verhuist, voor de R3 en R2 is een gegadigde
Van de mission gok ik dat vrouwlief het liefst de 753 ziet, maar ik ga ze toch stevig vergelijken/beluisteren en dan een keuze maken

Moraal van het verhaal...
Geen enkele, gewoon leuk om even te delen

WilliamB

Mooi verslag, en inderdaad zijn wij hier gek op foto's :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Frits Denon

Inderdaad leuk. Zo blijf ik ook bezig met speakers. Wel het geluk dat ik boven een plekje heb waar mijn betere helft geen inspraak heeft op wat ik in huis sleep.

Grappig is wel dat je dan toch ook steeds weer iets vind wat "beter" is. Totdat...... je weer iets tegen komt. Ik geniet er elke keer weer van. Ik hoop jij ook.

Have fun! HB
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Toxiq

Citaat van: Frits op oktober 23, 2019, 19:38:24
Wel het geluk dat ik boven een plekje heb waar mijn betere helft geen inspraak heeft

Zo een mancave heb ik ook, 2 verdieping garage, maar die staat vol gereedschap :-) dus in de huiskamer moet ik toch water bij de wijn doen


Toxiq

#6
Bij deze dan een paar plaatjes

De mission 753 naast de tannoy R3

De missions 753 komen van de eerste eigenaar, hebben niet echt veel gespeeld, meneer reisde de hele wereld rond, had in NL zijn tweede huis en woonde al X jaren in Canada.
Ze zien er dan ook spik en span uit





Bij de Missions kreeg ik nog een fraai kabelsetje, kan eventueel Bi-Ampen (moet ik aan 1 kant even de kabel splitsen en dubbele stekkers er aan





Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Toxiq

#7
Écht luisteren en vergelijken is er voorlopig niet bij, ik kamp al 7 weken met een heftige oorontsteking waardoor ik al diverse leuke activiteiten heb moet laten schieten

Uiteraard kon ik het niet laten om ze aan te sluiten

Eerste wat opvalt:

De missions zijn wat helderder waardoor bepaalde geluiden er wat beter/frisser uit komen
De tanoy lijken een wat voller/steviger laag te hebben (maar op dit uur draai ik de knop niet ver open om dat uit te vinden

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Toxiq

Ze passen qua design inderdaad een stuk beter bij ons interieur

Toxiq

Grossier zei ik toch [emoji16]
Zojuist ontvangen een center van mission
De 70c1
Voor 20 euro kon ik deze overnemen en voor 6.50 euro op de mat bezorgd

Voor die prijs durfde ik die gok wel aan

Ziet er keurig uit, bulletproof verpakt en oas precies in de ruimte waar ik hem had bedacht

Plaatjes:



Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Toxiq

Nu aan jullie de vraag, hoe krijg ik hier geluid uit [emoji848]

In setup menu aangegeven l+r+center
De rest staat uit
Verschillende video bestanden geprobeerd
Vooralsnog alleen stereo geluid (zonder center)

Daar dit nog wat nieuw is weet ik niet waar ik de oplossing moet zoeken

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Maarten110

Heb je die center al eens aangesloten op een ander kanaal? Dan weet je of die uberhaupt functioneert.

Beterschap trouwens met je oor, dat is echt vervelend zeg.

Toxiq

Dank je

Haha, ja zo helder was ik gelukkig nog wel
Op het display brand wel L en R maar C niet, ik heb hem wel ingesteld in het menu (als ik het goed heb gedaan ?!)

Marvin