sr14 mk2 kwaliteit dac/preamp/algemeen.

Gestart door gelly, oktober 18, 2019, 09:58:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gelly

Beste forumleden,

heb onlangs een pass labs eindbak overgenomen, (in plaats van mijn sr14 mk2, een bijna all in one )
deze pass eind speelt met een rega elicit-r als preamp,
wordt gevoed/gestreamd met een yamaha netwerkplayer die ik via een metrum octave dac naar mijn rega stuur.

nu...
mss had ik er meer van verwacht
want, de finesse, het geluidsbeeld, de muziekbelevenis is eigenlijk op hetzelfde niveau als de
simpele "yamaha streamer naar sr14" setup.

mss beetje teleurgesteld en waren mijn verwachtingen te hoog.
heb mijn sr14 al te koop aangeboden.
moet ik er nu spijt van krijgen ?
had ik mijn vorige setup moeten houden ?
tsjah, je weet het pas als je het thuis beoordeelt. dacht erop vooruit te gaan...

groeten,


Maurice

Citaat van: gelly op oktober 18, 2019, 09:58:06
Beste forumleden,

heb onlangs een pass labs eindbak overgenomen, (in plaats van mijn sr14 mk2, een bijna all in one )
deze pass eind speelt met een rega elicit-r als preamp,
wordt gevoed/gestreamd met een yamaha netwerkplayer die ik via een metrum octave dac naar mijn rega stuur.

nu...
mss had ik er meer van verwacht
want, de finesse, het geluidsbeeld, de muziekbelevenis is eigenlijk op hetzelfde niveau als de
simpele "yamaha streamer naar sr14" setup.

mss beetje teleurgesteld en waren mijn verwachtingen te hoog.
heb mijn sr14 al te koop aangeboden.
moet ik er nu spijt van krijgen ?
had ik mijn vorige setup moeten houden ?
tsjah, je weet het pas als je het thuis beoordeelt. dacht erop vooruit te gaan...

groeten,
Tja, er kunnen natuurlijk meerdere redenen zijn.
Een keten is net zo sterk als de zwakste schakel. De SR14 is natuurlijk een mooi apparaat met een eigen klanksignatuur. De Rega is ook mooi, maar net iets anders qua klank. Of de pre-amp sectie kwalitatief vergelijkbaar is met de SR14 weet ik niet.
De Pass Labs is een powerhouse die alleen maar versterkt. Afhankelijk van je speakers kan hooguit het laag wat strakker worden door de betere controle.
Je dac is een prima apparaat, je netwerkplager ken ik niet. Die kan misschien de beperkende factor zijn, maar aangezien dit volledig in het digitale domein draait, geloof ik niet dat het daaraan ligt.
Andere factoren: welke speakers heb je? Misschien dat die onvoldoende resolutie hebben. Andere (grote) factor is je akoestiek. Die kan misschien teveel overheersen waardoor verschillen in apparatuur wegvallen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

Zoals Rob al aangeeft: een eindversterker versterkt, punt.

De keten ervoor is veel meer van invloed op het geluidsbeeld, de tonaliteit en detaillering. Waarbij de akoestiek van de ruimte en de speakers en diens opstelling, bijna alles bepalend zijn.


SB_Marantz

Zonde van de investering......meer valt er niet te zeggen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM