Ervaring Teufel Ultimate 40 Mk2

Gestart door Toxiq, oktober 17, 2019, 16:27:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toxiq

Uit nieuwsgierigheid, iemand ervaring met de Teufel Ultimate 40 Mk2

Ik heb nu Tannoy R3 maar mijn vrouw vind ze niet mooi
Ik kan ze gaan wrappen oid, maar ik kwam de teufels tegen en vroeg me af hoe de kwaliteit daarvan is


pameijer

In het algemeen heb ik Teufel aardig hoog zitten als het gaat om de prijs/kwaliteit verhouding. Hoe deze specifieke speaker het doet zou ik niet weten. Maar heb je dan geen kans om hem te beluisteren? Zo niet, gewoon kopen en luisteren hoe het is. Is het niks, weer doorverkopen. Is het leuke van de hobby!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

NB

Ik had een aantal jaren geleden onder andere Teufel op mijn lijstje staan, van te beluisteren en eventueel aan te schaffen luidsprekers.
Je kunt ze bestellen en gewoon terugsturen, als het het niet bevalt. Er zit geen dealer tussen.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

The Good Son

Ik heb ze thuis staan in combinatie met een Marantz PM15s2 versterker.
Een jaar of wat geleden ben ik verhuist en een grotere woonkamer gekregen, daar vielen mijn vorige speakers, Tannoy monitors, te klein uit en ben nu prima tevreden met Teufel.

Zoals NB al zei, je kunt ze thuis een paar weken uitproberen en als het niet bevalt, zonder reden,  retourneren.

Ik vind het een goede allrounder, zeker voorde prijs, mij vorige speakers van Tannoy waren 3 maal zo duur.
Wel goed en land in laten spelen!


Toxiq

Dat klinkt hoopvol, ook niet bepaald de minste versterker en je weet hoe tannoy's klinken
Pluspunten dus.

Nb, het worden geen nieuwe, dat zit er niet in
Dus het word ten alle tijden luisteren bij een ander, ook niet erg, maar dan is het wel fijn wat gebruikerservaringen te kennen

SB_Marantz

#5
Sorry maar gebruikers ervaringen gaan niet op daar speakers in elke andere ruimte totaal anders klinken.
Een vriend van mij was enorm onder de indruk van mijn Klipschen.
Heeft ze daarop zelf aangeschaft maar had bij hem een overkill aan laagweergave.
Wat daarop ook het middengebied ''aantast.''
De kleinere RF-5 deed het bij hem veel beter.


Nu is mijn huidige opstelling niet ideaal ....in de breedte.....in de lengte had ik meer diepte werking maar weer last van een staande golf zodra ik lekker relaxed achterover in de bank ging zitten.

Soms kan het lastig zijn je speakers optimaal op te stellen.
Akoestiek is alles bepalend!

Soms worden ook metingen gespecificeerd van LS.
Ook dit zegt helemaal niets want dat wordt in een dode kamer gedaan.
Tevens kan het in jou luisterruimte zomaar zijn dat je up to 70% reflecties zit te luisteren.
Bass boost problematiek en daardoor verkleuring van het middengebied wat het beeld vertroebeld.
En zo kan ik nog wel tig argumenten aan halen.




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Audio addict

Het klopt idd dat speakers in elke ruimte heel anders kunnen klinken. Bij mij scheelt het zelfs heel erg op welke plek in de woonkamer de speakers staan. In de lengte richting mis ik echt bass terwijl ze in de breedte richting echt diep laag hebben. 35 hrtz halen ze makkelijk.

Een vriend heeft de Ultima 40 mk2's. Ik vind dat ze behoorlijk laag tekort komen maar ik denk dat het aan de akoestiek van zijn ruimte ligt. Verder vind ik ze prima klinken voor films maar voor muziek zou ik ze niet kiezen.

Marantz PM 7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - Stereo REL T5i's - Audioquest Golden Gate interlinks - Audioquest NRGY power kabels.

SB_Marantz

#7
Luidsprekers en de bijbehorende klank is zeer persoonlijk.
De één vindt een droog strak laag mooi terwijl een ander een vollere soms wollig mooier vind. (Q factor)
Overal kleven voor en nadelen aan en de perfecte speaker bestaat niet.
Het is wel een feit: ''Wanneer ben je tevreden?''

Zo ben ik wel heel erg benieuwd wat de verschillende luidsprekers tijdens mijn meeting het in mijn kamer doen!
Daarbij kunnen de meningen van anderen ook weer verschillen en dat mag.
Wat ik vind of mooi vindt hoeft een andere nog niet te vinden.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

The Good Son

Citaat van: Toxiq op oktober 18, 2019, 09:40:05
Dat klinkt hoopvol, ook niet bepaald de minste versterker en je weet hoe tannoy's klinken
Pluspunten dus.

Nb, het worden geen nieuwe, dat zit er niet in
Dus het word ten alle tijden luisteren bij een ander, ook niet erg, maar dan is het wel fijn wat gebruikerservaringen te kennen


Teufel heeft ook b-keuze op hun site staan, wellicht iets om in de gaten te houden, want goedkoper. Ook b-keuze kun je thuis uit proberen, wat voor mij wel een pre is. Andere ruimte andere akoestiek!!
Succes met je zoektocht!


RHK

Citaat van: SB_Marantz op oktober 18, 2019, 11:23:02
Sorry maar gebruikers ervaringen gaan niet op daar speakers in elke andere ruimte totaal anders klinken.
Een vriend van mij was enorm onder de indruk van mijn Klipschen.
Heeft ze daarop zelf aangeschaft maar had bij hem een overkill aan laagweergave.
Wat daarop ook het middengebied ''aantast.''
De kleinere RF-5 deed het bij hem veel beter.




Zo had ik dat dus ook met De Klipsch RP-280F, die gaven effe teveel laag. Dus geswitcht naar de RP-260F en die doen het bij mij uitstekend. En toch ook een mooi laag.    :yes:



Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

NB

Citaat van: The Good Son op oktober 18, 2019, 17:38:25

Teufel heeft ook b-keuze op hun site staan, wellicht iets om in de gaten te houden, want goedkoper. Ook b-keuze kun je thuis uit proberen, wat voor mij wel een pre is. Andere ruimte andere akoestiek!!
Succes met je zoektocht!

:gp: :gp:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Toxiq

CiteerSorry maar gebruikers ervaringen gaan niet op daar speakers in elke andere ruimte totaal anders klinken.

Daar heb je een punt, maar waardeloze speakers, of speakers waar echt wat mist, dat zal in een andere kamer niet ineens geweldig worden (lijkt me)

@RHK is dat je huisdier ? zo ene hebben wij ook ;-)

inmiddels een set Mission 705 gehoord, oei.... 1 nadeel, ze benne wel érg groot
Vrouwlief vond de huidige tannoy niet bepaald mooi (kleur enzo)
Ok, de mission zien er behoorlijk anders uit, hoe ze maat gaat ervaren weet ik nog niet, volgende week ophalen

Het kan dus zijn dat ze de sterren van de hemel spelen maar de maat een issue gaat worden
We gaan het zien

xander32

Teufel was voorheen ietwat saai betreft de looks, maar super degelijk betreft bouw en afwerking. Anno 2019 glimt 't je allemaal tegemoet, maar valt het al bijna uit elkaar wanneer je er naar wijst ...

The Good Son

Citaat van: xander32 op oktober 19, 2019, 07:23:33
Teufel was voorheen ietwat saai betreft de looks, maar super degelijk betreft bouw en afwerking. Anno 2019 glimt 't je allemaal tegemoet, maar valt het al bijna uit elkaar wanneer je er naar wijst ...

Het klopt dat Teufel er vroeger wat saai uitzag, maar juist bij de Ultima 40 MK2 is de kast veel degelijker geworden door de jaren heen.
Ik heb een paar jaar geleden Teufel in Berlijn bezocht en heb deze speaker naast het vorige model zien staan,  even kloppen op beide kasten was al een verrassend groot verschil.
Mijn Ultima 40 MK2 zijn rondom mat wit met een zwarte piano lak voorzijde, dat glimmen valt wel mee.
Maar oké, als je dagelijks tegen 2 Tannoy Kensingtons aankijkt, zien de meeste andere speakers er wat goedkoper uit  :yes:


xander32

#14
Vergelijken met m'n eigen ls doe ik niet eens, maar mijn jongere broer heeft een aantal spulletjes van Teufel gehad en dat was niets dan ellende. Wat een goedkope plastic meuk was dat puke (nu staat de puke er wel bewust 😉)

Maar wellicht verschilt het per artikel enigszins.


Citaat van: The Good Son op oktober 19, 2019, 12:17:35
Het klopt dat Teufel er vroeger wat saai uitzag, maar juist bij de Ultima 40 MK2 is de kast veel degelijker geworden door de jaren heen.
Ik heb een paar jaar geleden Teufel in Berlijn bezocht en heb deze speaker naast het vorige model zien staan,  even kloppen op beide kasten was al een verrassend groot verschil.
Mijn Ultima 40 MK2 zijn rondom mat wit met een zwarte piano lak voorzijde, dat glimmen valt wel mee.
Maar oké, als je dagelijks tegen 2 Tannoy Kensingtons aankijkt, zien de meeste andere speakers er wat goedkoper uit  :yes: