PM7000n What Hi-fi?

Gestart door xander32, oktober 17, 2019, 06:55:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Als je het mij vraagt zijn ze de draad behoorlijk kwijt daar bij de Marantz afdeling.

CBdicX

Citaat van: marvin op oktober 22, 2019, 12:28:04
Als je het mij vraagt zijn ze de draad behoorlijk kwijt daar bij de Marantz afdeling.

D&M willen ook mee doen in het vragen uurtje, u vraagt en wij draaien.
Dat het nu nergens meer op slaat deert ze waarschijnlijk niet, breng gewoon Stereo amps uit en multi kanaal receivers, klaar.
Het begint nu verwarrend te worden, en niet alleen bij D&M.
Zal vast wel weer een keer over gaan, zeker gezien de prijzen van de Stereo amps met netwerk functie.

Maarten110

Citaat van: CBdicX op oktober 22, 2019, 07:49:05
Heb jij dit met elkaar vergeleken om tot deze conclusie te komen ?
(en wat reviewers en/of testers schrijven geeft ik geen cent voor want dat is allemaal commercieel gestuurd)
Ik zou echt niets kunnen bedenken waarom een moderne ala 2019 receiver in de Stereo modes, "slechter" zou klinken dan een Stereo amp.
Misschien en dan echt misschien, zou dit het geval kunnen zijn in de begin dagen van receivers, maar nu......
Ik kom niet tot die conclusie, ik vraag het. Daarom staat er aan het einde van die zin namelijk een vraagteken  :wink:

CBdicX

#18
Citaat van: Maarten110 op oktober 23, 2019, 10:15:43
Ik kom niet tot die conclusie, ik vraag het. Daarom staat er aan het einde van die zin namelijk een vraagteken  :wink:

Dat ? had ik gemist, excuus.......

Maar inderdaad, zal (volgens mij) niet beter zijn dan een moderne receiver in Stereo mode.
Ik heb nu wel het vergelijk met een Ruby en de 1710, kan echt geen verschil merken, behalve dat het geluid licht in voordeel van de 1710 uitvalt als Audyssey word gebruikt !!
En dan nog alle andere prettige instel mogelijkheden van een receiver.

En de 1710 heeft "maar" 70 watt per kanaal, de Ruby in 4 Ohm 200 watt, ook daar merk ik geen fluit van.
Die hele watts race die nu gaande is, met maar meer en meer watts per kanaal, is pure marketing, tenzij je in een soort van Ziggo Dome woont en die ruimte moet bespelen  ;-)

Dus in het geval van een Netwerk Stereo amp, eigenlijk meer geld betalen voor (veel) minder.  :-o
Goeie zakken vuller voor de Audio fabrikanten, kunnen ze weer geld steken in de ontwikkeling van nog beter receivers met meer watts......  :-D

Maarten110

dat geeft helemaal niks hoor  :-)

wat ik in elk geval meekrijg is dat de consensus een beetje is dat dergelijke apparatuur zo ramvol zit met componenten en software dat niet altijd de beste materialen gebruikt worden, ff simpel gesteld, omdat het eindproduct dan te duur wordt.

ik lees veel dat mensen voor een betere stereo beleving een dedicated eindtrap of stereo amp gebruiken op hun frontkanalen en daarmee hun surroundsysteem omzeilen.
Ik persoonlijk heb daar geen ervaringen mee dat is wel wat ik veel meekrijg.



Marvin

Het enige wat ik merkte met m'n fronts aansturen middels een PA eindbak van 800w is dat het voornamelijk veel harder kon in stereo. 
In surround merk je daar niet veel van, aangezien je overige kanalen dat beetje extra niet hebben.
En aangezien het in balans getrokken wordt heb je er eigenlijk niet bijzonder veel voordeel van.

Maar het kan zonder gelukkig ook hard genoeg zonder, heb m'n experimentele fase een tijdje geleden al afgerond. [emoji4]

CBdicX

Citaat van: marvin op oktober 23, 2019, 15:07:22
Maar het kan zonder gelukkig ook hard genoeg zonder, heb m'n experimentele fase een tijdje geleden al afgerond. [emoji4]

Ik zit daar na 30 jaar nog midden in........  :-D  :-o

Brutus

Vergeet even niet dat D&M niet meer is maar opgeslurpt is door Sound United, zij maken denk ik de uiteindelijke beslissingen.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

CBdicX

Zou wel eens tijd worden dat "Marantz" af stapt van dat oud bollige uiterlijk met dat patrijspoortje, en dat een gebruiker die lelijke klep open moet laten staan om het display te zien.
Zal voor mij een rede zijn om Marantz over te slaan voor een "full size" receiver.
Doen ze in mijn ogen bij Denon en de andere fabrikanten beter (en bij de NR 1510 en 1710)
Voor een Stereo amp prima, voor een receiver niet.


Rob46

Dat moet een zeer goede nieuwkomer zijn in de stal van Sound United (Marantz)[emoji106]

JohnWx

Citaat van: Rob46 op november 05, 2019, 20:02:50
Dat moet een zeer goede nieuwkomer zijn in de stal van Sound United (Marantz)[emoji106]

Samsung wil de stal overnemen van Sound United
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


CBdicX

Zie ik hier nu Kenny, de jongere broer van Ken Ishiwata zitten........... ?  :-D

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM