SR7008 loopt vast (FLAC vanaf NAS)

Gestart door Toxiq, oktober 12, 2019, 10:05:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toxiq

De SR7008 die zijn intrede onlangs deed moet ik nog geheel ontdekken
Één van de gewenste functies was het kunnen afspelen van muziek van de nas.
Dat lukte niet want de nas stond in het hoofdnetwerk (verbonden met de ISP) en op die (wifi)router zat weer een andere (wifi) router ingeprikt

Beide hadden ze de DHCP aan staan en zo ontstonden dus 2 apparte netwerken (of beter gezegd een netwerk in een netwerk)
Echter werkte dat zonder noemenswaardige problemen dus liet ik het zo

Met de aanschaf van de SR7008 werd al snel duidelijk dat ik het moest aanpassen, de versterker zag de NAS niet

Gisterenavond de DHCP uitgeschakeld op de 2e nas, de boel gereboot en jawel, 1 netwerk, de nas weer zichtbaar op de versterker (en op de laptop wanneer verbonden via wifi van de 2e router

Ik had al een FLAC getrokken van een CD naar keuze en die op de NAS gezet

** De NAS is een Synology DS213+

Blij als een kind met een lollie zette ik een stukkie muziek op....lekker
2e nummer, lekker
3e.... hey waar is het derde nummer :(

Er werd niks meer afgespeeld...

- de 7008 was niet meer zichtbaar in de marantz app
- reageerde wel op de afstandbediening
- app herstarten hielp niet
- telefoon herstarten hielp niet
- router herstarten (waarmee de 7008 verbonden is) hielp niet
- Versterker geheel van het stroom afhalen hielp wel, daarna weer zichtbaar in app en kon weer afspelen

Dat laatste hielp precies 2 nummers (toeval ?)

Ik heb het 3x geprobeerd, toen was de lolliestatus over en uit en ben ik mijn bed maar in gegaan   :cry:

Vandaag de boel weer aangeslingerd, spotify speelt goed
Internet radio nog niet geprobeerd, maar aangezien spotify het doet zal dat het ook wel doen

heeft iemand enig idee waarom de versterker een soort van vastloopt/niet meer te vinden is op het netwerk


AANVULLENDE VRAAG: misschien heeft dit er ook wel iets mee te maken, maar als ik de marantz app open, versterker start, internet radio (of iets anders aanzet) en ook maar 10 seconden iets anders doe op de telefoon, of deze even op standby zet en terug kom moet ik weer opnieuw naar de versterker inloggen
Dat is best vervelend, wil je namelijk volume veranderen, liedje skippen oid dan moet je meerdere stappen doorlopen voordat dit mogelijk is :(

xander32

#1
Soortgelijke problematiek heb ik ook wel eens gehad; met een nas, router, wifi/netwerkkabel, de streamer (in de SR) en het device waarmee je het geheel bedient, heb je verschillende hardware en software welke samen één keten moeten gaan vormen. Daarin kan van alles mis gaan. Dat hoeft maar één lolliestoklige instelling te zijn. Voordat je die hebt opgespoord ben je vaak wel ff bezig. En dat kan erg frusterend zijn  :yes:

Het beste werkt het om eerst je er van te verzekeren dat alle hardware doet wat die doen moet, waarna je alle relevante instellingen na loopt. Te beginnen bij de bron (nas) en voorts toewerken naar het device waarop de app staat waarmee je de boel bedient.

Heel af en toe gaat het ook hier nog ff mis en dat zit hem hier altijd in de communicatie tussen de ipad waarop de remote app staat en de NA11. Die ipad hangt middels wifi in het netwerk, de NA11 middels een draadje. In die situatie de NA11 even spanningsloos maken en daarna weer aanzetten werkt hier altijd.


Toxiq

De 2e wifi router (die weer achter de eerste stond) goed ingesteld (geen DHCP meer)
nu lijkt flac wél goed te gaan (nog geen vastlopers gehad)

Vanavond de versterker een vast IP adres gegeven, even kijken of dat ook goed blijft gaan

Derkie

Ik had ook issues, heb hier wel variabel ip,maar de wijziging op een heel hoog getal gezet ipv 2uur. Dat helpt hier wel goed, eens in de maand moet alsnog de stroom eraf.
Woonkamer : Marantz NA11S1 || Marantz PM11s3 ||Chord Qutest || Sennheiser HD650 ||  B&W 803s || B&W 805s || Velodyne DD12+
PCkamer: Marantz PM11S3 || SVS SB3000 || Chord Mojo || B&W 702s2
Slaapkamer : Marantz SR7008 || B&W PM1 || Rotel RB-1080|| Rel T7