Help: receiver en stereo amp reageren op zelfde afstandsbediening

Gestart door jackflash, januari 01, 2020, 16:34:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jackflash

Ik heb sinds kort een PM8006 stereo amp die gekoppeld is aan een Home theatre receiver. Front speakers aangesloten op de Stereo amp. Ik gebruik dan de Direct power amp functie om muziek te luisteren en als ik tv kijk, staat de PM8002 als voorversterker te draaien, zodat de Fronts mee kunnen doen.

Probleem is dat zowel de afstandsbediening van de amp als van de receiver de zelfde codes lijken uit te zenden. Ik wil ze graag afzonderlijk aan en uit kunnen zetten. Dat gaat nu niet, want bij gebruik van 1 van beide gaan ze beiden aan of uit. Hoe kan ik dat oplossen, zodat ik ze afzonderlijk kan bedienen? Is dit bijvoorbeeld programmeerbaar?Iemand een suggestie?

jackflash


Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

jackflash

Op zich goed gevonden, maar dan kan ik het apparaat dat afgeplakt is niet meer bedienen  :-D

Voorn

Bij mijn Marantz ud7007 is het mogelijk om tussen 2 ab id's te kiezen om bediening van een ander apparaat niet in de weg te staan. Misschien is dat ook bij jou ook wel mogelijk, even de manual lezen. Hopelijk heb je er iets aan.

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

jackflash

Citaat van: Voorn op januari 02, 2020, 14:32:43
Bij mijn Marantz ud7007 is het mogelijk om tussen 2 ab id's te kiezen om bediening van een ander apparaat niet in de weg te staan. Misschien is dat ook bij jou ook wel mogelijk, even de manual lezen. Hopelijk heb je er iets aan.

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk

Hi Voorn,
Ik heb de manual er op nageslagen, maar er wordt helemaal niets over gezegd. Ik lees inderdaad in de manual van jouw ud7007 dat je kan switchen tussen BD1 en BD2. Ook in de manual van mijn SR8002 wordt niet gerept over verschillende IR id's. Toch bedankt voor het meedenken.

jrm

Ik heb alleen stereo, maar heb je de twee apparaten ook nog verbonden met een signaal snoer? (Naast natuurlijk de twee interlinks), hiermee verbind je de apparaten dan ook met één en dezelfde afstandbediening is mijn ervaring met de tuner en versterker.

jackflash

Ik heb ze alleen verbonden via 1 interlink (pre out av amp - direct power amp in stereo amp). Moeten het twee interlinks zijn dan?
Signaalstekker heb ik ook nog niet. Wat is daar het voordeel precies van dan?

Dank!

jrm

Ik heb een set Marantz 15, met tuner, SACD-speler en versterker.
De tuner heeft naast links en rechts interland ook een enkele interlink voor het signaal, waardoor de afstandsbediening van de versterker zowel de SACD-speler als de tuner kan bedienen.

Op de hobby kamer heb ik een losse voor- en eindversterker deze zitten wel degelijk met twee interlinks verbonden.

jackflash

Hi,
Mijn probleem is juist dat mijn (beide) afstandsbedieningen reageren op beide apparaten (receiver en stereo amp) en dat wil ik juist niet. Zo'n signaalkabeltje zal mij dus niet helpen vrees ik.

Je zegt verder dat je op je hobbykamer de 2 versterkers met 2 interlinks verbonden hebt. In welke in- en uitgangen zitten die dan precies? Lijkt in mijn situatie niet nodig te zijn, maar ik hoor graag als ik iets gemist heb.

jrm


Derkie

Heb zelfde probleem. In mijn geval met een av7702 en een pm11s3. De pm11s3 heeft helaas geen trigger out netals jouwe. Mijn RB1075 wel en gaat dus ook braaf uit.
Mijn pm11s3 gaat wel uit na iets als 30min. Jouwe misschien ook? Andere (matige) oplossing die ik heb als mijn arc de boel uitzet maar niet mn pm11s3 is de AB heel dicht bij de pm11s3 te houden zodat de av7702 het niet ziet.

Is er iemand die ooit iets doet met de remote control in/out aan de achterkant van onze versterkers?
Misschien ligt daar het antwoord....
Woonkamer : Marantz NA11S1 || Marantz PM11s3 ||Chord Qutest || Sennheiser HD650 ||  B&W 803s || B&W 805s || Velodyne DD12+
PCkamer: Marantz PM11S3 || SVS SB3000 || Chord Mojo || B&W 702s2
Slaapkamer : Marantz SR7008 || B&W PM1 || Rotel RB-1080|| Rel T7

jackflash

Citaat van: Derkie op januari 04, 2020, 18:03:13
Mijn RB1075 wel en gaat dus ook braaf uit.

Wat is een RB1075?


Mijn pm11s3 gaat wel uit na iets als 30min. Jouwe misschien ook?

Ja de PM8006 gaat ook uit na een half uur. Maar het gaat mij er ook om bij het aanzetten. Stel ik wil alleen muziek luisteren, dan wil ik helemaal niet dat de SR8002 aangaat, die speelt namelijk geen rol dan. En bij het gebruik van de RC gaan ze allebei toch aan (of uit).


Andere (matige) oplossing die ik heb als mijn arc de boel uitzet maar niet mn pm11s3 is de AB heel dicht bij de pm11s3 te houden zodat de av7702 het niet ziet.

Had ik ook al ontdekt ja, maar is natuurlijk geen handige oplossing.


Derkie

Woonkamer : Marantz NA11S1 || Marantz PM11s3 ||Chord Qutest || Sennheiser HD650 ||  B&W 803s || B&W 805s || Velodyne DD12+
PCkamer: Marantz PM11S3 || SVS SB3000 || Chord Mojo || B&W 702s2
Slaapkamer : Marantz SR7008 || B&W PM1 || Rotel RB-1080|| Rel T7