Hoofdtelefoonversterker nuttig als je al een goede gewone versterker hebt?

Gestart door Peter Kudelstaart, maart 24, 2013, 20:28:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

renes59

Citaat van: Maus op oktober 11, 2019, 23:09:52
Probeer eens een paar laptops uit met een hoofdtelefoon, en pak daarna een serieuze USB DAC ;)

Nogmaals, onboard kaarten zijn 9 van de 10 keer beroerd.
Ik vind klankmatig van niet, het wil harder met versterking maar klankmatig maakt het bij mij niet uit. Zal wel aan mijn liggen, niet erg ik ben tevreden.
Wat is dan zo beroerd aan de geluidskaarten?, gaat het niet van die kaart naar de USB poort? Ben niet zo'n computerman vandaar de vraag.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus


renes59

Citaat van: Maus op oktober 12, 2019, 00:56:54
Heb ik al getypt, paar postings terug.
Heb het gelezen en dat wordt dan beter door een USD DAC. Krijgt die DAC het signaal niet van de geluidskaart?, als dat het geval is dan doet die DAC toch wat met het geluid, is dat de bedoeling? Toonregeling lijkt me dan beter.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Wat maakt het uit wat een ander er van vind ,jij luistert naar de koptelefoon naar jou keuze ,en de bron naar keuze .

Geblaat over minderwaardige spullen ........ :no:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jowa

Citaat van: SB_Marantz op oktober 11, 2019, 11:38:44
Het is een DAC/hoofdtelefoon versterker voor je smartphone?
De smartphone heeft natuurlijk geen geweldige versterker , ook een laptop niet (geluidskaart)....dus ik kan me enige verbetering wel voorstellen.

https://www.wifimedia.eu/nl/chord-electronics-mojo.html


Maar het is nog steeds een gegeven ....''What goes in must come out.''

Dus?
Omdat er staat dat het een versterker is voor een smartphone, moet je hem dus alleen aan een smartphone hangen?
Waarom van dat benauwde?
Denk eens out-of-the-box.

Er zit een USB aansluiting op, kan ik de DAC dus mooi aan m'n Auralic Aries Mini hangen.
Eens kijken wat dat opleverd.

Je kan de DAC nl ook inzitten in line-out mode.
Leuk!  Eens kijken wat dat brengt.
Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen.

O ja, nu (pas ja) ook de Chromecast Audio ontdekt, eens kijken wat dat doet in m'n set.

Lekker met de hobby bezig zijn.
Daar gaat het om.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

SB_Marantz

Ik meld alleen wat er beschreven staat, meer niet.
Als jij meer mogelijkheden ziet en het werkt voor jou prima toch?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Citaat van: renes59 op oktober 12, 2019, 01:16:47
Heb het gelezen en dat wordt dan beter door een USD DAC. Krijgt die DAC het signaal niet van de geluidskaart?, als dat het geval is dan doet die DAC toch wat met het geluid, is dat de bedoeling? Toonregeling lijkt me dan beter.

Nee, de signalen zijn digitaal uit de laptop/CD speler/streamer/telefoon.
Pulsjes dus, simpel gezegd.

De DAC doet 'Digital Analog Converter(Conversion), dus die maakt van de pulsjes een sinus welke door de speaker omgezet word in luchttrillingen/geluid.

Als die DAC niet ok is, of de eerste versterkertrap erachter, krijg je gekke dingen. Als de DAC slecht gebouwd is kan het zijn dat hij veel pulsjes mist. Vergelijk dat maar met de blokjes die je ziet, als het TV signaal slecht is.

Oftewel, toonregeling helpt niet als het DAC ontwerp slecht is.

Maus

Ik heb vanmiddag, omdat ik toch bij de PC zaak moest zijn, een USB OTG kabel gekocht.

Deze zit nu in m'n 600€ smartphone, en daaraan hangt een Audioquest Dragonfly red, zo kan ik mooi omprikken, hoofdtelefoon in de smartphone of in de Dragonfly. Het verschil is echt belachelijk, bijna zielig hoe slecht de telefoon van zichzelf klinkt, veel doffer, meer het idee mp3 compressie, geen ruimtelijkheid.