Tuner afstellen

Gestart door Simon_Jaarsma, oktober 12, 2019, 00:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simon_Jaarsma

Beste audio liefhebbers,

Graag wil ik mijn Marantz 120 laten afstellen en reviseren. Weet iemand een goed adresje voor tuners? De scope werkt niet heel lekker. Na aanzetten blijft de scope beeld helemaal rechts na verloop van tijd gaat hij naar het midden maar helaas blijft het een lijn. Geen idee wat er mis mee is

bij voorbaad dank.
VintageStereo op YT

Wintertje

Moet je even Tubejack contacten. Hij is echt goed op tuner gebied.

SB_Marantz

Jou omschrijving heeft meerdere oorzaken:  Zowel elektronisch alswel mechanisch.
Ik ken 2 goede (TJ en JP) op dit gebied en eentje daarvan heeft mijn 115 gered......keramische spoel stuk.
Daarna afgeregeld en een meet rapport er bij.
Soms kan ik het zelf , zo ook mss dit probleem maar het echt goed afregelen is een heel ander verhaal.
Ik ben zelf van de versterkers en niet tuners.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Simon_Jaarsma

Citaat van: Wintertje op oktober 12, 2019, 09:45:32
Moet je even Tubejack contacten. Hij is echt goed op tuner gebied.

Bedankt voor de tip! heb contact op genomen.
Citaat van: SB_Marantz op oktober 12, 2019, 10:25:46
Jou omschrijving heeft meerdere oorzaken:  Zowel elektronisch alswel mechanisch.
Ik ken 2 goede (TJ en JP) op dit gebied en eentje daarvan heeft mijn 115 gered......keramische spoel stuk.
Daarna afgeregeld en een meet rapport er bij.
Soms kan ik het zelf , zo ook mss dit probleem maar het echt goed afregelen is een heel ander verhaal.
Ik ben zelf van de versterkers en niet tuners.





Nee ik ook niet echt. Deze heeft ook een probleem met de scope afstelling. Maar laat dat hem dan ook gelijk even doen.
VintageStereo op YT

HAL9000

Citaat van: Simon_Jaarsma op oktober 12, 2019, 23:49:53
Bedankt voor de tip! heb contact op genomen.
Nee ik ook niet echt. Deze heeft ook een probleem met de scope afstelling. Maar laat dat hem dan ook gelijk even doen.

Bij deze modellen staat de voeding vaak onder best wat stress. En die oude TOWA elko's helpen ook niet.
Ik zag op de foto een weerstand die verbrand was in het scope circuit. Dat betekend dat er sowieso een hoogspannings tor en/of diode kapot. Eerlijk is eerlijk. volgens mij is dit zo gerepareerd.  :yes:
Mocht er zo'n HS tor kapot zijn, moet je wel even kijken welk To1 model daarvoor gebruikt kan worden. Ik weet wel C1507 hoogspanningstor To220. Past misschien wel.

Ik wil hem best repareren maar ik heb het zo druk  nopompom  shutup Ik heb nu 12 projecten staan  HLP
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

@Simon_Jaarsma Als jij foto's hebt kan dat zeker meer duidelijkheid verschaffen.
Een scope circuit heeft een Horizontale en vertikale amp.
Verder niet zo'n spannend circuit.
Maar het afregelen is een heel ander verhaal!
Mensen die niet over de juiste meet apparatuur beschikken kunnen het gewoon niet en daarbij is het ook belangrijk te weten wat je doet.
Zoals ik al eerder zei: Bij mij was er een spoel stuk. (model 115)
Bij de vorige eigenaar gebeurt en dan kun je het in veel gevallen vergeten!
Die dingen zijn er simpelweg niet meer en ik had de mazzel dat mijn goede kennis dat nog wel had.
Ondanks dat de tuner verder goed ontving was afregeling noodzakelijk.
Het meet rapport bevestigde dat ook.






Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM