Één van SB's sets.

Gestart door SB_Marantz, oktober 11, 2019, 13:02:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Wat bedoel je precies Marvin?
Ik kan dit op verschillende manieren interpreteren namelijk.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Je interpreteert maar een eind heen. [emoji23]
Het is een bijzonder rijtje,
niet alledaags.
(Zoiets)?

SB_Marantz

Niets menselijks is mij vreemd.  :schater:

Mark me. :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Oh dat geeft niks... [emoji39]

Maar ik heb zelden kwade bedoelingen hoor. [emoji28]

Paul

Het zou haast een verplicht onderdeel in de audioles op de middelbare school moeten worden.  :evil:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

blueznl

Ooooooooh.... wapppers...

Damn, mooi spul...

Paul

Mag aannemen dat dit een vervolg krijgt ? Setje 2 etc.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

blueznl

Nog meer wappers? Ben nu al jaloers...

xander32

#54
... en in het eggie is die nog mooier  :yes:

Gisterenmiddag bij Wilfred op de koffie geweest, samen met drie andere heren van dit forum. Naast het kennis maken met de gastheer, het weerzien van Rene, Roy en Paul en het horen en zien van (één van) de set(s) van Wilfred, was vooral ook zijn uitleg over versterking en de discussies die daarop volgden erg interessant.

Op de eetkamertafel had Wilfred een testopstelling klaar gezet. Middels die opstelling nam hij ons mee door de wereld die geluidsversterking heet. Alhoewel hij dat in alle rust en zorgvuldigheid deed, was het voor mij zonder enige technische achtergrond, niet steeds in één keer geheel te volgen. Maar Wilfred bleek een geduldig persoon en middels praktijkvoorbeelden en de op- en aanmerkingen van de overige heren, kwamen we uiteindelijk toch tot de kern. Hetgeen mij daarvan vooral is bijgebleven, is dat een kleine versterker net zo goed dynamische muziek kan weergeven als een grote krachtige variant, maar dat die laatste dat met meer geluidsdruk kan, mits de speakers het aankunnen. De dynamiek zit vast gegoten in het bronmateriaal. Verder is mij bijgebleven, dat versterkers niet per definitie allen gelijk klinken; een producent kan een versterker bewust een bepaalde frequentiekarakteristiek meegeven, door bepaalde frequenties te versterken of te verzwakken.

Dat was erg interessant en leerzaam, ik ben weer een klein beetje wijzer geworden 🤓

Uiteindelijk heb ik weinig muziek gehoord op de set van Wilfred, maar genoeg voor een eerste indruk; zijn enorme, gemodificeerde Klipsch speakers, klinken opmerkelijk warm (lekker  :yes:) in vergelijk met andere Klipsch ls die ik tot heden gehoord heb. En zoals verwacht bass heavy; 4x 10" in een betreft afmetingen modale kamer. Daarnaast werden er nog de ls van Rene en die van Paul aangesloten. Maar daar mogen zij zelf verslag van gaan doen.


Al met al heb ik een top invulling van mijn zaterdagmiddag gehad, dankzij de geanimeerde gesprekken met Wilfred en de andere gasten, het deel kennisoverdracht door Wilfred en zijn (en zijn partner haar) gastvrijheid.
Dank daarvoor en zoals aangegeven ben je uiteraard ook welkom in het Land van Maas & Waal voor een tegenbezoek.


Citaat van: xander32 op oktober 11, 2019, 14:49:44
... ik geef steevast aan niets met vintage te hebben, maar als ik deze opstelling zie, gaat het tijd worden om die opvatting bij te stellen  :yes:



Nostra

Die toren [emoji1786]!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk



SB_Marantz

Citaat van: xander32 op november 24, 2019, 08:46:51
... en in het eggie is die nog mooier  :yes:

Gisterenmiddag bij Wilfred op de koffie geweest, samen met drie andere heren van dit forum. Naast het kennis maken met de gastheer, het weerzien van Rene, Roy en Paul en het horen en zien van (één van) de set(s) van Wilfred, was vooral ook zijn uitleg over versterking en de discussies die daarop volgden erg interessant.

Op de eetkamertafel had Wilfred een testopstelling klaar gezet. Middels die opstelling nam hij ons mee door de wereld die geluidsversterking heet. Alhoewel hij dat in alle rust en zorgvuldigheid deed, was het voor mij zonder enige technische achtergrond, niet steeds in één keer geheel te volgen. Maar Wilfred bleek een geduldig persoon en middels praktijkvoorbeelden en de op- en aanmerkingen van de overige heren, kwamen we uiteindelijk toch tot de kern. Hetgeen mij daarvan vooral is bijgebleven, is dat een kleine versterker net zo goed dynamische muziek kan weergeven als een grote krachtige variant, maar dat die laatste dat met meer geluidsdruk kan, mits de speakers het aankunnen. De dynamiek zit vast gegoten in het bronmateriaal.
Citeer
Verder is mij bijgebleven, dat versterkers niet per definitie allen gelijk klinken; een producent kan een versterker bewust een bepaalde frequentiekarakteristiek meegeven, door bepaalde frequenties te versterken of te verzwakken.


In theorie mogelijk maar geen enkele fabrikant doet dat.

Dat was erg interessant en leerzaam, ik ben weer een klein beetje wijzer geworden 🤓

Uiteindelijk heb ik weinig muziek gehoord op de set van Wilfred, maar genoeg voor een eerste indruk; zijn enorme, gemodificeerde Klipsch speakers, klinken opmerkelijk warm (lekker  :yes:) in vergelijk met andere Klipsch ls die ik tot heden gehoord heb. En zoals verwacht bass heavy; 4x 10" in een betreft afmetingen modale kamer. Daarnaast werden er nog de ls van Rene en die van Paul aangesloten. Maar daar mogen zij zelf verslag van gaan doen.


Al met al heb ik een top invulling van mijn zaterdagmiddag gehad, dankzij de geanimeerde gesprekken met Wilfred en de andere gasten, het deel kennisoverdracht door Wilfred en zijn (en zijn partner haar) gastvrijheid.
Dank daarvoor en zoals aangegeven ben je uiteraard ook welkom in het Land van Maas & Waal voor een tegenbezoek.




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Leuk verslag Xander waarvoor dank.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Straks de 33 preamp en de 15 poweramp maar eens aanslingeren. 8-)
Mijn oudste transistor versterkertjes.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM