Externe IR Ontvanger

Gestart door BdO, oktober 06, 2019, 12:13:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BdO

In had hiervoor een SR7005 met RX101. De laatste maakt o.a. bleutooth streaming mogelijk en meer. Is ook infrarood extender/ verlenger. Dit apparaat is ingeruild voor een SR7013. Een enorme stap vooruit in vele opzichten. Bijvoorbeeld Spotify via keuze netwerkapparaat streamen. Het IR stuk zit me nog niet lekker.
Een Marmitek Invisible Control 6 XTRA werd aangeraden. Dit werkt echter niet goed. De IR emitter(s) moet(en) binnen het bereik van de IR-sensor geplaatst en dat lukt bij de openkastopstellling niet met heel weinig ruimte aan de voorkant van de AV-receiver. Ongeveer 30 cm voor de kast werkt het wel, maar dan zou de emitter op een "uitsteeksel" moeten bevestigd. Plakken op de AV-receiver nabij de AV-sensor is geen optie; te lelijk en onpraktisch. 
Ik vraag me nu af of er, zoals in de handleiding beschreven staat, eventueel een externe IR remote control aangesloten kan worden via de RC in poort. De vraag is dan welke IR ontvanger met RC out is er dan?
Ik kan NIETS vinden. Alle IR-extenders die ik gezien heb blijken emitters te hebben en geen RC-out.

Ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft?

pameijer

Ik vind het een hele goede vraag en ga dit topic even volgen. Lijkt mij ook wel handig om zoiets te hebben. In mijn ervaring kun je met dit soort vragen ook prima bij Marantz zelf zijn, gewoon via hun website een vraag stellen. Maar hoeft natuurlijk alleen als de forumgenoten hier het ook niet weten.

Welkom trouwens hier! Kun je jezelf anders even voorstellen, we zijn altijd erg benieuwd naar de persoon en zijn SET.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

BdO

Tuurlijk. Heet Ben en heb een SR7013 met UD7006. Die laatste gaat wat anders worden. Denk daarbij aan de Panasonic DP BU9004. Momenteel uitverkocht. Volgens Panasonic in november weer leverbaar. Ben benieuwd of er dan wat is gebeurt m.b.t. de SACD mogelijkheden. Zit er standaard niet op, maar er werd een upgrade beloofd.

Ben destijds bij de herintroductie door Boston - heeft iets met Marantz - voor de boxen, verleid tot de aanschaf van een set Boston; 7.1 opstelling, 4 x A360 (groot; 2 voor en 2 achter), Center A225C, Subwoofer ASW650 en 2 x boekenplank formaat A26 voor in de lucht. Niet te evenaren prijs kwaliteitsverhouding.
Klinkt fantastisch. Boston is overigens niet meer te koop. Nog wel via marktplaats en dan heel aantrekkelijk geprijsd.

Groet