Disney+ en Airplay/Casten

Gestart door jowa, oktober 05, 2019, 13:06:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Sinds gister hebben we nu thuis Disney+.
Dochter is er heel blij mee en m'n vrouw ook heel enthousiast, want Marvel is ook beschikbaar.

De uitdaging die ik nu heb is dat de App (nog) niet beschikbaar is op de XS4ALL mediaplayer en zeker niet beschikbaar zal komen voor m'n TV ( nu al te oud blijkbaar...).
Doorsturen naar m'n tv via m'n iPhone lukt niet.
Dus geen beeld op TV.

Ik zit nu te denken aan een Chrome Cast.
Wat zijn de ervaringen hiermee en kan je er vanaf een iPhone/iPad naar de TV casten en welke versie is geadviseerd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

sjoek

Disney+ op tablet streamen naar chromecast werkt hetzelfde als youtube zo moet je het zien en dat gaat hier in ieder geval prima.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

agr64

Ben alweer 2 jaar TV abonnement loos en gebruik ivm te oude tv een chromecast ultra via de hdmi van de versterker. Op dit moment vind ik in vergelijking met Netflix het geluid van Disney+ waardeloos. Zo goed als niks is 5.1 of beter. Ik hoop dat dat na medio november beter gaat worden, zo niet zeg ik na maand betalen Disney+ weer op.

... terug naar de vraag chromecast(ultra) doet het prima.

jowa

Goed om te horen. [emoji1360]
Chromecast besteld.
Vind kijken op zo'n klein schermpje maar niets als er een tv staat van 50".  Tegenwoordig bijna klein, maar qua beeld nog erg goed.
Wel al thuis aan het inmasseren dat we volgend jaar toch minimaal naar UHD op 65" moeten gaan. [emoji16][emoji16][emoji16][emoji56]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Stadium III

Hier wil de chromecast er niks van weten
Ik heb gelukkig Disney+ op tv geïnstalleerd werkt perfect
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WilliamB

Citaat van: Stadium III op oktober 06, 2019, 16:22:50
Hier wil de chromecast er niks van weten
Ik heb gelukkig Disney+ op tv geïnstalleerd werkt perfect
En hoe klinkt het op hou set Rob ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

Citaat van: jowa op oktober 05, 2019, 19:11:26
Goed om te horen. [emoji1360]
Chromecast besteld.
Vind kijken op zo'n klein schermpje maar niets als er een tv staat van 50".  Tegenwoordig bijna klein, maar qua beeld nog erg goed. [emoji1360]
Wel al thuis aan het inmasseren dat we volgend jaar toch minimaal naar UHD op 65" moeten gaan. [emoji16][emoji16][emoji16][emoji56]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Chromecast is binnen.
Uitgepakt, geinstalleerd en binnen vijf minuten kan de hele familie casten naar de tv. [emoji1360][emoji1360][emoji1360]

Kunnen ze ruzie gaan maken via de phone/tablet wie wat kan zien op tv. [emoji2957]

Nu nog ééntje bestellen voor de tv boven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Sander

Citaat van: agr64 op oktober 05, 2019, 18:17:39Zo goed als niks is 5.1 of beter. Ik hoop dat dat na medio november beter gaat worden, zo niet zeg ik na maand betalen Disney+ weer op.

Ik heb Disney+ ook eens in de test hier thuis. De app keurig geinstaleerd op mijn android tv en ik ervaar helaas ook de surround problemen. Op Netflix is 4K UHD streamen geen probleem.

Het rare is, ik zie dat de reciever wel een surround format ontvangt. De SR8002 is niet atmos, maar dat betekend toch niet dat "stereo" de beste format zou moeten zijn.

Hoe zijn de ervaringen verder van de forum leden over Disney+?

Vriendelijke groeten
Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Stadium III

Citaat van: WilliamB op oktober 06, 2019, 17:02:22
En hoe klinkt het op hou set Rob ?

Geluid is net als Netflix ,niks aan

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4