CD 67 MKII probleem

Gestart door me64, oktober 04, 2019, 20:10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

me64

He allemaal,

Na een totale recap heb ik geen audiosignaal meer op de analoge uitgangen, op beide kanalen.
Weet niet echt waar ik moet beginnen.

help!!

gr. Fred

SB_Marantz

Ik heb 2 vragen aan je:

Waarom een totale recap?

De reden dat je geen output meer hebt is dat je een fout gemaakt hebt dus controleer alle soldeerverbindingen.
Waarschijnlijk heb je een paar eilanden aan elkaar geplakt of een eiland stuk gemaakt waardoor er geen signaal meer kan lopen.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

me64

Aller eerst bedankt voor de snelle reactie.
Omdat ik (nog) geen Elcos kan doormeten heb ik voor de zekerheid ze maar allemaal vervangen en op kritieke punten de waardes verhoogd.

Zal de PCB nog een keer goed nakijken.

Gr. Fred

Maus

Tja als je waardes gaat verhogen werkt ie misschien niet meer. Waarom niet vervangen door originele waardes?

me64

Op de kritieke plekken Voeding e.d. waardes verhoogd. Dus lijkt me sterk dat hij hierdoor geen signaal meer geeft.

Maus

Scope erop en signaal volgen..

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: me64 op oktober 08, 2019, 22:10:06
Op de kritieke plekken Voeding e.d. waardes verhoogd. Dus lijkt me sterk dat hij hierdoor geen signaal meer geeft.

Wat zijn de kritieke plaatsen en welke waardes heb je verhoogt? Vdc en/of capaciteit?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

me64

Vdc verhogen kan vlgs. mij geen kwaad, welke waarden voor de condensatoren en de plaats? Zou ik moeten kijken.

Een scoop heb ik (nog) niet, dus analoge signaalweg volgen en waarnodig opnieuw solderen lijkt me.

Ik zoek trouwens nog een pcb voor mijn cd 5000 (marantz) origineel of die van de Philips cd 753.

gr.Fred

me64

net foutje ontdekt met -18V spanningsregelaar, gefixed maar nog steeds geen signaal op de analoge uitgang  :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Wel gemerkt dat trafo erg heet wordt. Naar mijn mening te.

SB_Marantz

Het zou zomaar kunnen dat je de DAC om zeep geholpen hebt.
Dat gaat een aardige meetklus worden.
Ben benieuwd of het mee of tegen gaan vallen qua conclusie.
Trafo erg heet?
Secondaire spanningen in orde?
Toch ergens sluiting wat de trafo extra belast.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

me64

Sec.spanning!! Jee weet niet waar te beginnen, met mijn basis electro kennis. Probeer al service manual te lezen.

Ach als hobby, toch weer een uitdaging om deze speler levensvatbaar te krijgen.

Samro

Citaat van: me64 op oktober 10, 2019, 13:01:47
Sec.spanning!! Jee weet niet waar te beginnen, met mijn basis electro kennis. Probeer al service manual te lezen.

Ach als hobby, toch weer een uitdaging om deze speler levensvatbaar te krijgen.
Is dit nog goed afgelopen?