Voorstellen:De set van Jeroen

Gestart door Toxiq, oktober 02, 2019, 20:49:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Die heb ik nog nooit gehoord, maar het ziet er uit als een potente luidspreker!!

xander32



Mooie afwerking van de ruimte hoor 👍🏻 En tja, dat met die kachel is niet ideaal, maar het betreft ook een huiskamer en geen dedicated luisterruimte. Dan moet je er vaak het beste van maken.

Toxiq

#32
Citaat van: xander32 op oktober 07, 2019, 06:19:04


Mooie afwerking van de ruimte hoor [emoji1303] En tja, dat met die kachel is niet ideaal, maar het betreft ook een huiskamer en geen dedicated luisterruimte. Dan moet je er vaak het beste van maken.
Mee eens, een luisterruimte zal er ook niet komen, maar ik wil wel graag proberen her zo ideaal mogelijk te maken
Nu is er wel 1 positief puntje
Er komt een andere kachel en die is 10 minder diep, kan een paar cm dichterbij de muur én de hele set kan ca 10cm naar links

Dat scheelt al best voor de afdekking/hoek

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Nostra

Knappe set!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


NB

Ziet er strak uit. Mooi muurtje. Succes met kachel verplaatsen. Wat meer ruimte voor de luidsprekers is wel prettiger.
Kun je wat meer schuiven en uitproberen. :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.


pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jowa

Mooie set zo.
Benieuwd wat verplaatsing van kachel gaat brengen. Voor je het weet staat er opeens een ander meubelstuk op die plek. [emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Toxiq

Citaat van: jowa op oktober 07, 2019, 15:20:33
Mooie set zo.
Benieuwd wat verplaatsing van kachel gaat brengen. Voor je het weet staat er opeens een ander meubelstuk op die plek. [emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Haha....
De kachel verplaatsen zal op zijn vroegst over een jaar zijn hoor

Dilema, kleine uitbouw merendeel voor de kachel of gehele uitbouw
Alles staat en valt met de kosten hiervan

Eerst maar een andere kachel (die stond toch al op de planning)

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Toxiq

Dank

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Toxiq

Dat is het ook zeker, maar hij heeft voor ons de verkeerde verhouding vwb warmte afgifte.
Wij zijn geheel zelfvoorzienend, warmte collectoren voor als de zon schijnt (voldoende voor ca 7 a 7,5 maand per jaar, de andere 4 stoken we, daar tussen in warmen we de boiler (1000 liter) wat electrisch bij (we hebben voldoende stroom, va 6500 kw/h per jaar)

Toen wij dit aanlegde moesten we nog een hoop ontdekken, er zou niet bepaald veel mensen (in onze omgeving) die zelfvoorzienend zijn en zich hebben laten afkoppelen van het warmtenet.

De kachel is 14kw waarvan 10kw stralingswarmte (en dat is best heel veel voor een woonkamer) en 4kw naar de boiler
Gevolg als je op een andere verdieping de cv aan zet er meer warmte uit de ketel verdwijnt dan er in komt (want de kachel brand ca 4 uur per (middag/avond) dan is het voldoende doorgewarmd maar zit er te weinig warmte in de boiler

De nieuwe kachel is 25kw (gemiddeld. en als je hem flink de sporen geeft kan deze wel tot 30kw produceren)
Daarvan is 5kw straling (dat is lekker voor onze woonkamer) en de rest gaat naar de boiler
Zo kan de rest van de woning ook goed verwarmd worden en blijft de boiler op temperatuur

Zo lang, verhaal, gaat niet eens over marantz :-)

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Toxiq op oktober 07, 2019, 22:37:36
Dat is het ook zeker, maar hij heeft voor ons de verkeerde verhouding vwb warmte afgifte.
Wij zijn geheel zelfvoorzienend, warmte collectoren voor als de zon schijnt (voldoende voor ca 7 a 7,5 maand per jaar, de andere 4 stoken we, daar tussen in warmen we de boiler (1000 liter) wat electrisch bij (we hebben voldoende stroom, va 6500 kw/h per jaar)

Toen wij dit aanlegde moesten we nog een hoop ontdekken, er zou niet bepaald veel mensen (in onze omgeving) die zelfvoorzienend zijn en zich hebben laten afkoppelen van het warmtenet.

De kachel is 14kw waarvan 10kw stralingswarmte (en dat is best heel veel voor een woonkamer) en 4kw naar de boiler
Gevolg als je op een andere verdieping de cv aan zet er meer warmte uit de ketel verdwijnt dan er in komt (want de kachel brand ca 4 uur per (middag/avond) dan is het voldoende doorgewarmd maar zit er te weinig warmte in de boiler

De nieuwe kachel is 25kw (gemiddeld. en als je hem flink de sporen geeft kan deze wel tot 30kw produceren)
Daarvan is 5kw straling (dat is lekker voor onze woonkamer) en de rest gaat naar de boiler
Zo kan de rest van de woning ook goed verwarmd worden en blijft de boiler op temperatuur

Zo lang, verhaal, gaat niet eens over marantz :-)
Interessant. Bij ons in de wijk staat ook een huis dat qua energie zelfverzorgend is. Als ik in de toekomst eens een bom geld over heb, wil ik daar ook naar toe werken. Maar niet met het huis waar ik nu woon.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.