Voorstellen:De set van Jeroen

Gestart door Toxiq, oktober 02, 2019, 20:49:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toxiq

Hallo Allemaal,

Na een tijdlang audioloos geweest te zijn (verhuizen, te veel hobby's en een versterker met kuren) werd het toch wel eens tijd om weer eens muziek in huis te brengen

Gecharmeerd van de Marantz modellen en de mogelijkheden van oa. internet radio, streaming diensten, bedienbaar vanaf telefoon/tablet ging ik op zoek

Ik vond een mooie SR7008, de vraagprijs lag boven budget, maar ik trok de stoute schoenen aan en stuurde de verkoper een berichtje, na wat heen en weer berichten ging de verkoper akkoord met mijn voorstel

Marantz SR7008
Logitech Squeezebox (ga ik niet meer gebruiken nu ik de marantz heb)
Samsung UE65KU6100
Ps4
Xbox live
Dreambox HD (niet meer in gebruik, gaat in de verkoop)
Bose melkpakjes (zonder de originele sub)
Yamaha Sub YST-SW300

-----

De speaker setting is eigenlijk verre van wat ik zou willen (de oude bose melkpakjes, de sub heb ik al eens van de hand gedaan en aangevuld met een yamaha sub die beter klonk)

Ik lees ook veel mee op het zelfbouwforum (na een tip van een vriend van me) en zou wel eens willen beginnen te bouwen aan een leuke (betaalbare set)
Vooral een probleem is de ruimte, niet dat er een gebrek aan is, maar waar de rechter speaker zou moeten komen te staan staat een grote houtkachel (170cm hoog) die zou het geluid deels afdekken, niet ideaal dus)
wellicht is een optie een set die uit 2 delen bestaat, hoog/mid en een losse laag, die kan ik dan net ff anders plaatsen en dan komt het beter uit....
Ik heb een hobby mancave met 2x 24m2 en genoeg machines en een CNC om iets leuks te knutselen

Toekomst....

Voor nu wel wat vragen mbt de versterker

1. Ik lees hier wel wat vragen/problemen met spotify, gaat dit werken via de app (sturen naar de versterker ?) ik heb namelijk (nog) geen spotify en als ik lid word maar het niet (kan) gebruik(en) dan is dat zonder

2. werkt de versterker ook met Deezer ?

3. kan ik de versterker ook bedienen/instellen via software op de pc (ipv app op de telefoon)

Vinyl_Fuchs

Welkom Jeroen.
Er zijn hier genoeg kundige mensen die je van advies kunnen voorzien. M.b.t. LS vs kachel misschien opteren voor een hangende LS.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Welkom Jeroen, veel lees- en postplezier hier 👍🏻

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin


Maarten110

Welkom jeroen  pompom

klein gokje........doe jij ook aan woodworking toevallig?   byebye

Toxiq

Citaat van: marvin op oktober 03, 2019, 05:09:26
Jeroentje....!!!!

Dat dekt de lading niet hoor....

Citaat van: Maarten110 op oktober 03, 2019, 07:51:58
Welkom jeroen  pompom

klein gokje........doe jij ook aan woodworking toevallig?   byebye

Ooit wel, maar laatste tijd niet meer (zo) ik vond de sfeer de laatste tijd niet leuk

Vraagje, ik moet bij elke post een verificatie invullen, blijft dat zo, of hoeft dat na een x aantal posts niet meer (ik heb echt moeite die letters te lezen)

Rob46

Hi Jeroen, welkom op dit mooie en informatieve forum. Ik wens je heel veel lees -en postplezier toe :yes:

Toxiq

Ik zie net dat deze rubriek de gewoonte is 'de set van' te plaatsen
Bij deze de openingspost aangepast

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maarten110

Citaat van: Toxiq op oktober 03, 2019, 08:57:44

Ooit wel, maar laatste tijd niet meer (zo) ik vond de sfeer de laatste tijd niet leuk


Ok helder, ik snap wat je bedoelt.

gelukkig zit ik ook op het zelfbouwaudioforum  :wink:, dus leuk om je daar ook eens te treffen als je aan een creatie gaat beginnen  :yes:

Toxiq

Haha, vast en zeker (ooit) voor nu ben ik bezig met een setje Tanoy, dat speelt vast en zeker een stuk beter dan de bose pakjes


sjoek

Welkom op dit mooie forum. Veel post en leesplezier. En ik denk dat je wel blij gaat worden van de Marantz Tanoy combinatie :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Toxiq

Dat geloof ik ook wel...
De bose set kocht ik eens in een opwelling, heeft me nooit kunnen bekoren
Nu ben ik een grote jongen geworden en mag het wel wat beter van me zelf

Een echte audiofiel ben ik (nog) niet, maar het mag wel lekker klinken



renes59

Ik kan wel zeggen mooie set maar ik ken geen enkel onderdeel ervan :-D
Succes met het bouwen van de luidsprekers.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.