Marantz PM7000N

Gestart door RHK, september 26, 2019, 13:13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

maurice75

Allen bedankt voor de info! Hij staat nu net een uur te draaien en ben al best tevreden zal alleen maar beter worden naarmate de versterker wat meer uren heeft! De speakers die aangesloten zijn van het merk Vifa heb deze gekocht in oss en helemaal zelf gebouwd. Deze zijn 4 ohm met een gevoeligheid van 92db en 140 watt. Mocht je het willen weten😁

JohnWx

Citaat van: maurice75 op juni 11, 2020, 21:48:36
Allen bedankt voor de info! Hij staat nu net een uur te draaien en ben al best tevreden zal alleen maar beter worden naarmate de versterker wat meer uren heeft! De speakers die aangesloten zijn van het merk Vifa heb deze gekocht in oss en helemaal zelf gebouwd. Deze zijn 4 ohm met een gevoeligheid van 92db en 140 watt. Mocht je het willen weten😁

Geniet ze maar wat word er beter ? nieuwsgierig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

maurice75

#92
Citaat van: John Wx op juni 12, 2020, 11:06:06
Geniet ze maar wat word er beter ? nieuwsgierig

Als ik reviews lees dan hebben ze het over eerst even een nachtje spelen voordat ze critisch gaan luisteren, niet zo zeer voor deze versterker maar lees vaak reviews. dus dan denk ik dat er eerst wat uurtjes op moeten staan voordat alles ingedraaid is. Moet zeggen dat hij momenteel ook wel beetje ruikt naar electronica, maar dat had ik met al mijn nieuwe versterkers. Dus vandaar dat ik zeg word nog beter. Zo had ik met mijn speakers ook dat ze naar een paar dagen pas echt goed klonken, het hoog werd vooral minder scherp dus denk ik dat dit ook geld voor de versterker? Ik kan het mis hebben natuurlijk ik ben geen expert.

Tot nu toe al aardig tevreden met de sound hoop alleen dat hij overeind blijft met hogere volumes, heb nu nog niet heel hard kunnen draaien, hoeft ook niet vol open maar houd wel van een stevig potje muziek HB :-D

SB_Marantz

Citaat van: maurice75 op juni 11, 2020, 21:48:36
Allen bedankt voor de info! Hij staat nu net een uur te draaien en ben al best tevreden zal alleen maar beter worden naarmate de versterker wat meer uren heeft! De speakers die aangesloten zijn van het merk Vifa heb deze gekocht in oss en helemaal zelf gebouwd. Deze zijn 4 ohm met een gevoeligheid van 92db en 140 watt. Mocht je het willen weten😁

Ik neem aan dat de 140 Watt de continue belastbaarheid is?
Met 92 dB gevoeligheid heb je niet erg veel vermogen nodig om behoorlijk luid te kunnen spelen.
Let echter wel een beetje op dat met de volume pot op 10 over 12 de versterker gaat clippen bij 2 V input.
De 7000N levert max 60 Watt@ 8 Ohm. (below clipping point)

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

maurice75

#94
Citaat van: SB_Marantz op juni 12, 2020, 13:45:41
Ik neem aan dat de 140 Watt de continue belastbaarheid is?
Met 92 dB gevoeligheid heb je niet erg veel vermogen nodig om behoorlijk luid te kunnen spelen.
Let echter wel een beetje op dat met de volume pot op 10 over 12 de versterker gaat clippen bij 2 V input.
De 7000N levert max 60 Watt@ 8 Ohm. (below clipping point)

Ja volgens mij is dat continu 140 Watt

Dus ik zou de versterker maar half open kunnen draaien?
Hoe kan ik horen dat de versterker gaat Clippen dan?
Nergens in een review hebben ze daar over gesproken.
Mijn vorige Advance Acoustic met 110 watt is gesneuveld heb nooit niks gemerkt van clipping?

Als het vermogen te weinig is voor de speakers dan heb ik er niks aan om deze ook weer te slopen?

Hoe komt het naar voren kun je dat goed horen dan Clipping?

Heb bevoorbeeld nooit gehad dat mijn hoog Scherp word en mid ook niet.
Het enigste wat ik mij kan voorstellen is dat mijn bass beetje wollig was niet helemaal strak, maar
ik dacht dat komt door de 4 bass speakers en een kleine ruimte.

maurice75

#95
Mijn Speaker!

Cornelis1921

Citaat van: maurice75 op juni 12, 2020, 15:40:20
Mijn Speaker!
Mooie spieker wel, Maurice, met een mooie driver bezetting. notworthy :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

Citaat van: maurice75 op juni 12, 2020, 15:40:20
Mijn Speaker!
Ja, dat is een speaker. Onmiskenbaar!  :yes:

Met zulke gevoelige speakers gaan je oren eerder clippen dan je versterker gok ik....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

maurice75

Hierbij een paar foto's van de Marantz PM7000N

De versterker draait nu bijna een week en moet zeggen dat het toch wel super klinkt!
Op stand 40 gaat het al zeer hard dus staat dan nog niet half open, dus denk ik dat het met het vermogen wel goed zit. Volgens mij kan de versterker tot 100, had ook de kinderbeveiliging aan gezet die begint pas bij 80 :-D

Als ik deze vergelijk met de Advance die ik had heb ik nu een veel opener geluid met veel detail en helder, lijkt wel alsof ik een compleet andere speaker heb gekregen in een good way!

Het streamen gaat zeer goed en het wisselen tussen de radio of TV of spotify gaat echt super.


maurice75

Nog wat foto's

Cornelis1921

Citaat van: maurice75 op juni 17, 2020, 10:11:04
Hierbij een paar foto's van de Marantz PM7000N

De versterker draait nu bijna een week en moet zeggen dat het toch wel super klinkt!
Op stand 40 gaat het al zeer hard dus staat dan nog niet half open, dus denk ik dat het met het vermogen wel goed zit. Volgens mij kan de versterker tot 100, had ook de kinderbeveiliging aan gezet die begint pas bij 80 :-D

Als ik deze vergelijk met de Advance die ik had heb ik nu een veel opener geluid met veel detail en helder, lijkt wel alsof ik een compleet andere speaker heb gekregen in een good way!

Het streamen gaat zeer goed en het wisselen tussen de radio of TV of spotify gaat echt super.
Ik ben blij voor jou dat je zo blij en tevreden met deze netwerkversterker bent, want Marantz doet het ook nog steeds goed in zijn eigen 'Range'-segment. Gelukkig wel, want daar moet de consument en Marantz-liefhebber met een wat smallere beurs het wel van hebben. :yes: notworthy :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

maurice75

#101
Hierbij een Review na wat intensiever gebruik.

Ten eerste heb ik nogal wat veranderd aan de Setup.
Nieuwe Ethernetkabels van AudioQuest 2x Cinnamon 1x 5m Pearl
De Powerquest 2 van AudioQuest
De Netgear Switch is voorzien van een IFI Ipower 12v adapter
Van Spotify overgestapt naar Tidal.

Heb nu uitgebreid kunnen luisteren en testen

Met alle veranderingen zijn er ook verbeteringen in het geluid waargenomen al is het minimaal.
De bass is wat strakker maar nog niet op het gewenste niveau
Mijn Mid en hoog is waar de meeste winst is behaald.
Met elke verandering van ethernet tot powerquest en ifi adaptor bracht het meer rust.

De grootste verandering in geluid kwam echter van de switch naar Tidal.
Deze bracht meer detail en betere bass en het lijkt dat de schommeling in het volume van sommige nummers een stuk stabieler is, nadeel is wel dat ik betaal voor Hifi maar dat MQA (Hi res) niet word ondersteund door HEOS. Dus heb alleen Flac 44/16 bit cd kwaliteit, heb hiermee contact gezocht bij Marantz en ze konden mij hier geen uitsluitsel overgeven of dit wel in een later stadium word gebracht. Heb ook muziek gekocht bij Qobuz tot mijn spijt word deze muziek streamingsdienst niet ondersteund, dacht dan Deezer ook maar eens proberen en ook deze ondersteund geen Flac in de app van HEOS alleen Mp3 320 gelukkig had ik deze 3 maanden op proef.

Ben momenteel zeer tevreden over wat voor sound uit de Marantz komt al had het vermogen toch wel wat meer mogen zijn, loop soms toch tegen aan dat hij wel op de limiet zit dit uit zich in wat scherper hoog dan moet ik toch wel wat concessies doen en het volume wat minderen dan is het hoog niet meer scherp bijv. als hij op 45 staat doet het toch wel pijn aan de oren met scherpte op 42 weg scherpte en is het geluid weer zoals het hoort maar wel op volume dat je elkaar bijna niet meer kan verstaan. Dus op zich wel goed maar er had wel degelijk meer in mijn speakers gezeten. Heb de Dac van de marantz ook kunnen vergelijken met een Bluesound 2i wat toch wel een stuk rustiger en mooier was dan de interne DAC, deze zat aangesloten via een optische kabel van AudioQuest Cinnamon, de interne Dac was wat Scherper en bluesound bracht gewoon meer rust en dus ook wat langer luisterplezier zonder luister moe te worden. Is de DAC van de marantz dan slecht nee zeer zeker niet de Bluesound is gewoon een stuk beter. maar dat is dan ook alleen een Streamer. Al met al een nog steeds zeer content met de sound die uit de marantz komt zeker na alle upgrades wat meer openheid en een mooier mid en hoog bracht.

Het enigste minpuntje wat ik ervaar is dat als de versterker naar standby gaat dus als ik hem uitzet dan springt deze soms eeneens weer gewoon aan en dan ook nog naar een willekeurige ingang optisch of USB maakt hem niks uit dit is nu al 4 x voorgekomen heb dit ook gemeld bij marantz en waar ik hem gekocht heb maar moest het nog ff aankijken ze denken dat er dan een digitaal signaal binnen komt en dan weer inschakeld, wat natuurlijk zeer irritant is.

Maar de Sound Hell Yes geen miskoop!




pameijer

Mooie review! Met welke versterkers heb je deze nog vergeleken in je zoektocht?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

maurice75

#103
Citaat van: pameijer op augustus 15, 2020, 13:06:46
Mooie review! Met welke versterkers heb je deze nog vergeleken in je zoektocht?

Dank U.

Voor mij was het een must om een alles in 1 apparaat te hebben met toch een goede sound, had hier advies in gevraagd en deze kwam eigenlijk meteen naar boven met mijn budget.
Had ook gekeken naar de Yamaha RN803D maar die werd mij niet aanbevolen met mijn Speakers.
Had ook nog gekeken naar Advance Acoustics heb deze ook hier gehad de A7 met streaming deze was stabieler op hoog vermogen maar de marantz had mijn voorkeur qua klankkleur deze matched beter met mijn speakers. En de streamings app van Advance vond ik ook niet fijn om mee te werken dan is HEOS een verademing.

Waarschijnlijk was ik beter af geweest met de PM8006 en een Bleusound achteraf gezien maar dan was ik meer geld kwijt en had ik ook weer 2 apparaten nodig, maar met de PM8006 zou het wel strakker zijn waarschijnlijk.

Gr. maurice

JohnWx

Citaat van: maurice75 op augustus 15, 2020, 10:41:04
Hierbij een Review na wat intensiever gebruik.



Dus heb alleen Flac 44/16 bit cd kwaliteit,

Meer horen we toch niet

Mooi dat je zo lekker bezig bent en geniet +++
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.