Marantz PM7000N

Gestart door RHK, september 26, 2019, 13:13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ohmusica

Nog een vrij uitgebreide test ze gaan daar helemaal uit hun dak over deze PM7000N: krijgt het predikaat masterpiece.
https://www.areadvd.de/tests/xxl-test-stereo-vollverstaerker-marantz-pm7000n-mit-heos-modul-optisch-elegant-technisch-edel/
Voor wat het waard is....

maurice75

Hallo,

Ik ben net nieuw op dit forum, heb de Marantz PM7000N aangeschaft, nu is de vraag omdat deze dus 60watt op 8 ohm geeft en 80 op 4 Ohm, maar doet de versterker dit automatisch wissellen, omdat mijn speakers 4 ohm zijn.
Nu weet ik dat mijn oude SR6010 dit wel ingesteld moest krijgen met een speciale handeling, meerdere toetsen tegelijkertijd in houden daarna kon ik kiezen 8 ohm of 4 ohm.

Alvast bedankt.

NB

#79
Moet gewoon vanzelf gaan bij een geintegreerde stereo versterker. De N staat volgens mij voor noir = zwart. 
Een S achter het type nr. staat voor Silver.
Veel plezier met je versterker.🎶
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Nb op juni 11, 2020, 17:16:25
Moet gewoon vanzelf gaan bij een geintegreerde stereo versterker. De N staat volgens mij voor noir = zwart. 
Een S achter het type nr. staat voor Silver.
Veel plezier met je versterker.🎶
Leuk gevonden: N(etwork)
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

NB

#81
Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 11, 2020, 17:50:15
Leuk gevonden: N(etwork)

Ik heb het ook echt gevonden., omdat ik de specs heb opgezocht. Daar kwam N als noir bij de zoek uitkomsten.
In GB is het B (black) OK, Er zit een usb poort op.
Annyway, bij een geintegreerde versterker moet het normaliter niet uit maken of je 4 of 8 ohm luidsprekers eraan hangt.
Behalve verschil in geluidsniveau, dat zal wel uitmaken uiteraard. PM is geen SR.
Ben overigens nu erg nieuwsgierig welke kleur de versterker is.

https://www.idealo.fr/prix/4850964/marantz-pm7005-noir.html

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

maurice75

Citaat van: Nb op juni 11, 2020, 18:21:56
Ik heb het ook echt gevonden., omdat ik de specs heb opgezocht. Daar kwam N als noir bij de zoek uitkomsten.
In GB is het B (black) OK, Er zit een usb poort op.
Annyway, bij een geintegreerde versterker moet het normaliter niet uit maken of je 4 of 8 ohm luidsprekers eraan hangt.
Behalve verschil in geluidsniveau, dat zal wel uitmaken uiteraard. PM is geen SR.
Ben overigens nu erg nieuwsgierig welke kleur de versterker is.

https://www.idealo.fr/prix/4850964/marantz-pm7005-noir.html

Hij is wel zwart, maar ik dacht ook dat de N voor Netwerk stond

Maurice

Citaat van: maurice75 op juni 11, 2020, 18:49:25
Hij is wel zwart, maar ik dacht ook dat de N voor Netwerk stond
volgens mij heb jij gelijk  :yes:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

NB

Citaat van: Maurice op juni 11, 2020, 19:13:01
volgens mij heb jij gelijk  :yes:

Jij bent de Marantz deskundige, Maurice. :yes:.
Gaat mij niet zo zeer om gelijk hebben/ krijgen, maar wil het nu toch echt wel weten.


De vraag van de ts is 4 of/ en 8 ohm. Dat lijkt me toch beide.
Daar ging het eigenlijk om.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Mooie versterking, met HEOS Built-in. Die N slaat op dat laatste  :yes:.

Maurice

Citaat van: maurice75 op juni 11, 2020, 16:26:36
Hallo,

Ik ben net nieuw op dit forum, heb de Marantz PM7000N aangeschaft, nu is de vraag omdat deze dus 60watt op 8 ohm geeft en 80 op 4 Ohm, maar doet de versterker dit automatisch wissellen, omdat mijn speakers 4 ohm zijn.
Nu weet ik dat mijn oude SR6010 dit wel ingesteld moest krijgen met een speciale handeling, meerdere toetsen tegelijkertijd in houden daarna kon ik kiezen 8 ohm of 4 ohm.

Alvast bedankt.
Het geleverde vermogen is afhankelijk van de dynamische impedantie die het voor de kiezen krijgt. Elke luidspreker heeft een nominale impedantie, maar dat geldt niet voor het gehele frequentie bereik. Je stelt dit niet in, het is gewoon een respons. Ideaal is een verdubbeling van het vermogen bij een halvering van de impedantie, maar dat vraagt vaak om een zwaardere en dus duurdere voedingssectie zodat het grillige verloop van een speaker gevolgd kan worden. Tegenwoordig vaak niet meer nodig vanwege de huidige speaker karakteristieken en het niveau waarmee gespeeld wordt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: Nb op juni 11, 2020, 19:20:31
Jij bent de Marantz deskundige, Maurice. :yes:.
Gaat mij niet zo zeer om gelijk hebben/ krijgen, maar wil het nu toch echt wel weten.


De vraag van de ts is 4 of/ en 8 ohm. Dat lijkt me toch beide.
Daar ging het eigenlijk om.
Geen deskundige hoor, alles wat ik zeg direct in twijfel trekken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

NB

Citaat van: Maurice op juni 11, 2020, 19:28:25
Het geleverde vermogen is afhankelijk van de dynamische impedantie die het voor de kiezen krijgt. Elke luidspreker heeft een nominale impedantie, maar dat geldt niet voor het gehele frequentie bereik. Je stelt dit niet in, het is gewoon een respons. Ideaal is een verdubbeling van het vermogen bij een halvering van de impedantie, maar dat vraagt vaak om een zwaardere en dus duurdere voedingssectie zodat het grillige verloop van een speaker gevolgd kan worden. Tegenwoordig vaak niet meer nodig vanwege de huidige speaker karakteristieken en het niveau waarmee gespeeld wordt.

Dit trek ik niet in twijfel,  :no: Zeer duidelijk.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Maurice

Citaat van: Nb op juni 11, 2020, 19:32:16
Dit trek ik niet in twijfel,  :no: Zeer duidelijk.
Gelukkig ;)

Hier nog een uitgebreider stukje van een ander forum:
Citeerp = u * i (vermogen = spanning maal stroom)

r = u / i (weerstand = spanning gedeeld door stroom)

als je deze formules samenvoegt en de i wegwerkt krijg je:

p = u^2 / r (vermogen = spanning in het kwadraat gedeeld door de weerstand)

de fabrikanten doen doen het volgende bij het bepalen van de specificaties van hun versterkers. ze gaan uit van een bepaalde luidspreker impedantie (=4 of 8 ohm, die 4 of 8 ohm is de weerstand van de luidspreker en filter in rusttoestand) en van een bepaalde uitgangsspanning, bijvoorbeeld 30V.

situatie 1: u = 30V; r = 4 ohm; p = (30 * 30) / 4 = 225W

situatie 2: u = 30V; r = 8 ohm; p = (30 * 30) / 8 = 112,5W

Het leuke van dit geintje is dat het lijkt of een luidspreker van 4 ohm een hoger vermogen heeft, maar dit is niet zo want we (en de fabrikanten) hebben de i (stroom) buiten beschouwing gehouden. De luidspreker van 4 ohm gebruikt namelijk twee keer zoveel stroom dan die van 8 ohm (logisch want minder weerstand is meer stroom).

Ik hoop dat bovenstaand verhaal te volgen is. Zo niet dan hier de conclusie. Op papier (volgens de specs) hebben luidsprekers met minder impedantie een hoger vermogen maar dit komt doordat de factor stroom buiten beschouwing wordt gelaten. Gezien het feit dat de stroom gelimiteerd is aan de (kwaliteit van de) versterker hoeven luidsprekers met een lagere impedantie niet meer vermogen te produceren. De efficientie van de luidspreker is een beter gegeven maar dit wordt minder vaak in de specs aangegeven (zeker niet bij de "gewone" merken) en is tevens lastiger te achterhalen.

https://nl.hardware.info/forum/threads/speakers-4-of-8-ohm.7396/


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude