Bovenplaat cd17 spuiten

Gestart door themaestro, september 24, 2019, 21:22:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Hallo lui, ik ben de trotse bezitter van een set PM17 en CD17, beide in de KI uitvoering.
De versterker en cd speler zien er beiden strak uit, alleen de bovenplaat van de cd speler vertoont wat lichte krassen.
Nu vraag ik me af of het verstandig is de bovenplaat te verwijderen en deze lichtjes op te schuren en daarna met een spuitbus lak te spuiten. Natuurlijk wel in een kleur die het origineel benadert.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips over te melden? Dit om te voorkomen dat ik ergens aan begin waar ik misschien spijt van krijg.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Rob46

Geen ervaring mee. Persoonlijk zou ik het niet doen, je hebt namelijk een risico dat het er niet beter van wordt.....

NB

Ik heb het ooit bij een Denon 1420 cd speler gedaan die ik destijds als reserve speler had aangeschaft.
Met een rollertje. Dat ging prima.  :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

themaestro

Ik heb namelijk een tijdje terug van mijn Technics SL1900 platenspeler de zwarte kunststof behuizing over  gespoten met een spuitbus metallic hammerite lak, dit werkte eigenlijk heel goed.
Ik denk dat het vooral lastig is de juiste Marantz champagne kleur te vinden.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

lo

Dat is geen gewone lak volgens mij. Bekijk het maar eens met een loep die 10 keer vergroot.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

themaestro

Citaat van: lo op september 25, 2019, 21:48:07
Dat is geen gewone lak volgens mij. Bekijk het maar eens met een loep die 10 keer vergroot.
Ik zou het van te voren eerst uitproberen op een vergelijkbaar stukje ondergrond voordat ik het op de cd17 spuit.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

Nu alleen nog de juiste kleur zien te vinden.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Audiophylia Nervosa

Als dit mijn set zou zijn, dan deed ik beide bovenplaten tegelijk.

Het risico dat er kleurverschil ontstaat tussen beide apparaten is natuurlijk heel groot aanwezig en dat is iets wat je altijd blijft zien en waarschijnlijk ook blijft irriteren.

Ik zou beide platen laten spuiten bij een autoschade expert of bij een staal bedrijf laten poedercoaten.

Mijn advies is waarvoor je ook kiest, gewoon allebei doen dan blijft het een prima match.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.