Keuze cd speler

Gestart door Bazz, september 23, 2019, 21:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bazz

Hallo,

Als nieuw lid op dit forum heb ik meteen een vraag  redface

Nu heb ik een PM6006 en via een digitale coaxiale kabel heb ik hierop mn CD5004 aangesloten.
Zou ik muzikale verbetering maken als ik overstap op bv de CD5005 (zelfde cd mechanisme als de 6000 serie in tegenstelling tot de CD5004), of overstap op de CD6006 ?

Uiteindelijk gebruik ik de cd speler dus alleen als loopwerk en maak (nu) dus gebruik van de DA converter van de Versterker.

Bedankt voor t meedenken  hello

Cornelis1921

Hi en goedemorgen, Of het overgaan van tulp naar coax een verbetering zal opleveren? Nu zowwl de PM 6006 als CD6006 hebben exact dezelfde DAC aan boord, dus het verschil zou hem dan alleen komen te zitten de verschil tussen de verbindingen. Nu, ik vermoed dat dat in ieder geval geen duidelijk hoorbare verbetering op zal leveren, maar misschien meetbaar wel, doch deze zullen zo gering zijn , dat ik de investering een nieuwe kabel daarvoor in jouw situatie niet de moeite waard zou vinden. Doch de keuze ligt altijd bij jou, en er zijn wel meer audio-eigenaren die daarvoor alleen al de investering in een coaxkabel de moeite waard vinden, en zo kostbaar is een behoorlijke coaxverbinding nu ook weer niet wanneer je hiervoor een lokale bouwmarkt gaat bezoeken. Dus succes en vooral veel plezier toegewenst met welke keuze dan ook. Groetjes van Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

agr64

... andere benadering. Kijk eens naar een naxxxx hierin zit als het goed is een andere dac en analoog audiocircuit en is mogelijk ook een verbetering. Plus diverse extra streamings opties voor je pm6006.

Zelf gemerkt dat elke dac anders klinkt en dat kan(!) een persoonlijke verbetering zijn in je luisterbeleving. In mijn geval CD weergave sa7001 via de dac van een na7004....

marijnvdzaag

#3
Citaat van: Bazz op september 23, 2019, 21:51:45
Zou ik muzikale verbetering maken als ik overstap op bv de CD5005 (zelfde cd mechanisme als de 6000 serie in tegenstelling tot de CD5004), of overstap op de CD6006 ?
Welnee, natuurlijk maakt dit geen verschil. Marantz maakt gewoon elk jaar wat 'nieuws' om te blijven 'meedoen' met de markt (behalve met de BD-spelers; daarmee is het gestopt).
Ik heb geen enkel hard technisch bewijs hoor, maar ga ervan uit dat de hele cd-spelertechniek toch al zeker 10 jaar hartstikke uitontwikkeld is. Verschil in geluidskwaliteit zit hem in de gebruikte opnametechniek, mixtechniek en je boxen en luisterruimte, maar echt niet in de cd-speler.
Als je huidige speler lekker speelt (geen gestotter behalve bij diepe krassen), dan kun je lekker daarop van je muziek blijven genieten. Gebruik die €210 voor cd's of concertkaartjes of zo!
Veel plezier.

Maus

Mooi gezegd. De spelers zijn inderdaad wel een beetje uitontwikkeld, de markt is ook aan het afnemen, men streamt veel meer.

xander32

Er zit zeer zeker wel een hoorbaar verschil tussen diverse (sa) cdp's.
Echter niet/nauwelijks wanneer je het in eenzelfde prijsklasse zoekt. Een dac kan wel weer een verschil maken.

Rob46

Absoluut een kwaliteit -en hoorbaar verschil tussen verschillende SACD spinners. We hebben dit ooit in een M&G kunnen testen. Mee eens dat de verschillen in eenzelfde prijsklasse miniem zullen zijn....

Maus

Ook nog tussen een 3 jaar oude marantz en een hagelnieuwe? Dat denk ik niet ;)

Tussen verschillende prijsklassen geloof ik graag, maar dat is niets nieuws toch?

xander32

Nou, ze zijn er echt die aangeven dat alle cdp's identiek klinken ... Evenals dacs en streamers. Vaak begint men dan over eentjes en nulletjes 🤔

Citaat van: Maus op september 25, 2019, 23:25:44
Ook nog tussen een 3 jaar oude marantz en een hagelnieuwe? Dat denk ik niet ;)

Tussen verschillende prijsklassen geloof ik graag, maar dat is niets nieuws toch?

NB

Citaat van: xander32 op september 26, 2019, 06:24:13
Nou, ze zijn er echt die aangeven dat alle cdp's identiek klinken ... Evenals dacs en streamers. Vaak begint men dan over eentjes en nulletjes 🤔

Ik heb 8 cd spelers en geen een klinkt hetzelfde. Ik ruil ze regelmatig om, dus kan ik dat prima waarnemen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

Ik zou die van mij wel eens willen vergelijken met andere spelers. Toen het vergelijk werd gedaan tussen cd spelers, enkele jaren terug, zou ik komen maar ik was ziek.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

Je kunt het thuis prima proberen. En anders koop je eens wat goedkope spelers in de kringloop. Probeer een oude Philips, oude Sony en iets moderns :D

renes59

Ik ga daar geen dingen voor aanschaffen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

Het is geen verplichting :D

De topicstarter heeft er mischien wel iets aan.

renes59

#14
De TS gebruikt alleen het loopwerk. Ik zou dan helemaal geen cd speler kopen de computer leest uitstekend cd's uit, ik zou dat gebruiken of een laptop, nog handiger. Met in het achterhoofd dat in hele dure spelers soms hele goedkope loopwerken zitten.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.