Marantz SD 6020 Deck met Kuren!!!

Gestart door Copylab, september 15, 2019, 15:40:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Copylab

Hoi, ik heb namelijk een deck gekocht, deze werkte, maar wou toch een mooi en top deck hebben, dus was ik begonnen met alles opnieuw te smeren en alles snaren en midden gummy's te veranderen door nieuwe, alles werkte voordien wel, maar nu slaat de deck steeds af bij het heen en terug spoelen en bij het afspelen play dus, haperd het wieltje dat moet opwinden van de tape en dan blijfd dez plot staan slaat ook vervolgens af.

PS: kan iemand mij zeggen hoe ik deze deck weer kan laten spelen aub?

HAL9000

Ja de optocoupler is rot geworden. Deze telt niet meer, waardoor de computer denkt dat de tape niet loopt.
Dan slaat die af.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maus

Nee, want zijn beschrijving zegt dat ze wind up spoel niet loopt.

Je hebt hem kapot gerepareerd... ;)

Maar even zonder gekheid, welke wieltjes heb je vervangen? Normaliter vervang je alleen de snaar en verder niets.

SB_Marantz

Wanneer het deck voorheen prima werkte en na de ingrepen niet meer heb je een fout gemaakt.
Het loopwerk in dit deck is best simpel dus loop alles nog een keertje na zou ik zeggen.
Je kunt na demontage en het los aansluiten van het bedienings paneel zien wat er gebeurt.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Copylab

Ik heb enkel de drie snaren vervangen, verder niets

Maus


Copylab

het middenste aandrijf wieltje, maar deze werkt hoor spoelen doet hij erg goed in beide richtingen, maar slaat af, ook bei het afspelen

SB_Marantz

Citaat van: Copylab op september 15, 2019, 15:40:29
Hoi, ik heb namelijk een deck gekocht, deze werkte, maar wou toch een mooi en top deck hebben, dus was ik begonnen met alles opnieuw te smeren en alles snaren en midden gummy's te veranderen door nieuwe, alles werkte voordien wel, maar nu slaat de deck steeds af bij het heen en terug spoelen en bij het afspelen play dus, haperd het wieltje dat moet opwinden van de tape en dan blijfd dez plot staan slaat ook vervolgens af.

PS: kan iemand mij zeggen hoe ik deze deck weer kan laten spelen aub?

Niet de opto coupler maar een fout gemaakt.
Check spoel schotels.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Loopwerk eruit halen en voorzichtig aansluiten, kijken of je kunt zien (desnoods transparant bandje) waarom de rechter spoel niet aangedreven word.

SB_Marantz

Er zit een palletje ...wanneer je deze indrukt reageert het loopwerk.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Copylab

#10
Wat bedoeld U met "palletje" ??

nu denk ik plots dat ik die lensjes losgemaakt heb, die achter het rechter spoeldje zat, deze geeft rood licht, kan het zijn dat ik deze niet in de juiste positie staat, ook zie ik niet de idler naar rechts gaan tegen het play spoeltje, ik zie wel de koppen naar boven gaan, Ook nog dit, heb ik er goed aan gedaan om deze spoel lensjes te kuisen met 98% alcohol?? of heb ik deze ermee stuk gedaan, vergeet niet mensen, ik ben GEEN electroman en ben echt een doe het zelf leerjongen, dus niet een geleerd electroman.

alvast erg, erg bedankt mensen voor al jullie reactie van jullie allen.

Maus

Draait de rechter spoelschotel nu wel of niet?

Alcohol voorzichtig mee zijn, sommige kunststoffen worden mat.

Copylab

Bij het snelspoelen ja, deze draaid maar slaat vanzelf weer af na 2a4sec

Copylab

Dit is de capstand as van deze deck, maar dat witte plestic gedeelte wat er overheen moet komen slipt door, is niet gebarsten, is dit normaal?




Maus

Citaat van: Copylab op september 19, 2019, 13:47:49
Bij het snelspoelen ja, deze draaid maar slaat vanzelf weer af na 2a4sec

En bij weergave niet? Dat klinkt dan alsnog als een fout bij in elkaar zetten.