Marantz SD 6020 Deck met Kuren!!!

Gestart door Copylab, september 15, 2019, 15:40:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Copylab

ook bij weergave slaat deze vanzelf af na ongeveer 4sec, ook heb ik opgemerkt, als ik de snaar die van het spoeljes van afspelen naar dez counter verweiderd, draaid het spoelje wel en wind deze op, maar, dan blijft het probleem nog dat deze afslaat.

Maus


Copylab

ja, maar deze draaid wel zonder de snaar dat van dit spoeltje naar de kounter loopt, dan draaid deze wel, maar enkel bij het spoelen naar links, recht en afspelen slaat deze nog steeds vanzelf af na 2sec ongeveer;  :-( :? :-o :x

Maus

Klinkt als 2 problemen, zowel de aandrijving van de rechter spoel die niet goed is, als de sensor die controleert of hij draait defect.

Of de snaar naar rechts toe of de sensor zelf zit klem waardoor de hele boel met snaar sowieso niet draait.

Welke regio?

Copylab

Ga een filmpje maken en deze hier proberen te plaatsen, hoop dat het me lukt, anders wie weet hoe ik hier een filmpje kan achterlaten?

Maus

Op Youtube uploaden en hier de link plaatsen.

Copylab

Hoi, sorry dat dit zolang op liet wachten, maar wegens familiale omstandigheden niet eerder kunnen doen,
Hier is het probleem dat ik top op heden nog altijd mee kamp.


https://youtu.be/1Vta7KuvDWU

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Copylab

#23
Maar ik zie deze led rood branden achter het spoeltje? Kan dit?
Zijn er bij deze 2 van deze dingen dan?

Hoewie Loewie

Citaat van: Copylab op september 15, 2019, 15:40:29
Hoi, ik heb namelijk een deck gekocht, deze werkte, maar wou toch een mooi en top deck hebben, dus was ik begonnen met alles opnieuw te smeren en alles snaren en midden gummy's te veranderen door nieuwe, alles werkte voordien wel, maar nu slaat de deck steeds af bij het heen en terug spoelen en bij het afspelen play dus, haperd het wieltje dat moet opwinden van de tape en dan blijfd dez plot staan slaat ook vervolgens af.

PS: kan iemand mij zeggen hoe ik deze deck weer kan laten spelen aub?
Wellicht ten overvloede maar heb je het testen gedaan met of zonder cassette erin?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Copylab

#25
Met cassette erin, had je kunnen zien op het filmpje hier, met het uitslaat van VU leds hier.

Copylab

ik zit nog steeds met dit heuvel, kan iemand mij hiermee helpen aub?

lieven

Citaat van: Copylab op november 29, 2020, 01:16:52
ik zit nog steeds met dit heuvel, kan iemand mij hiermee helpen aub?

ik zou eerst kijken naar de sensor die er voor zorg dat hij afslaat. Dit is, als ik het goed begrijp uit vorige berichten, de optocoupler. Dan kijken of en waar hij slipt. Dit kan door te veel aan smeren enz.