Verschillen pm7200 en pm7200 ki signature

Gestart door Nostra, september 14, 2019, 10:13:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nostra

Zoals de meeste van jullie weten heb ik al een tijdje een pm7200, waar ik overigens zeer tevreden over ben.

In mijn ogen een van de meest betaalbare audiofiele versterkers op de markt.

Na vandaag wat op Google een beetje naar reviews en vergelijkbare versterkers te kijken ben ik op de pm7200 ki signature uit gekomen.

Wat ik me afvraag, wat is het verschil of zijn de verschillen tussen deze 2 versterkers?

Is de klank beter van de ki? Of is het allemaal wat verwaarloosbaar?

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


CBdicX

#1
Citaat van: Nostra op september 14, 2019, 10:13:28
Zoals de meeste van jullie weten heb ik al een tijdje een pm7200, waar ik overigens zeer tevreden over ben.

In mijn ogen een van de meest betaalbare audiofiele versterkers op de markt.

Na vandaag wat op Google een beetje naar reviews en vergelijkbare versterkers te kijken ben ik op de pm7200 ki signature uit gekomen.

Wat ik me afvraag, wat is het verschil of zijn de verschillen tussen deze 2 versterkers?

Is de klank beter van de ki? Of is het allemaal wat verwaarloosbaar?

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Denk dat het pas te vergelijken is als je ze naast elkaar hoort.

En of er dan verschil in zit moet jij zelf bepalen, en oogjes dicht, snaveltje toe, en een ander laten schakelen tussen die 2 is de meest nauwkeurige test lijkt mij.
Ik vermoed dat het verschil nihil zal zijn, Marantz heeft Ken er niet voor niets uit geschopt..........  :-D
(en ik gebruik zelf de KI Ruby !)

Nostra

Citaat van: CBdicX op september 15, 2019, 12:43:55
Denk dat het pas te vergelijken is als je ze naast elkaar hoort.

En of er dan verschil in zit moet jij zelf bepalen, en oogjes dicht, snaveltje toe, en een ander laten schakelen tussen die 2 is de meest nauwkeurige test lijkt mij.
Ik vermoed dat het verschil nihil zal zijn, Marantz heeft Ken er niet voor niets uit geschopt..........  :-D
(en ik gebruik zelf de KI Ruby !)
Bedankt voor je reply.

Ben er wel niet echt wijzer uit geworden ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


CBdicX

#3
Citaat van: Nostra op september 15, 2019, 14:45:22
Bedankt voor je reply.

Ben er wel niet echt wijzer uit geworden ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Je zal toch moeten gaan luisteren en vergelijken.
Dit is nooit op "papier" te doen, en ook verschillende luisterraars zullen andere oordelen hebben.
Dus ga luisteren, koop die KI, zet hem naast je huidige versterker en vergelijk.
Merk je geen verschil kan je de keus maken, voor de KI's zijn er altijd wel liefhebbers die (denken) wel het verschil te horen, dus weder verkoop is geen punt.

Voor mij maakt het allemaal niet zo veel uit.
Ik heb echt een berg aan versterkers en receivers gehad, en qua geluid maakt het allemaal niet zo veel uit.
Ook het verschil tussen Denon en Marantz is zeer klein, er is wel iets (bass) verschil maar dat went zeer snel.

Ik heb nu de KI Ruby puur omdat ik het een prachtige versterker vind en het een leuk idee vind dat het een gelimiteerde oplage is, en alle poe ha er omheen zoals het certificaat, prachtige afwerking, enz enz.
En een versterker die je niet bij de Mediamarkt ziet, of bij je buurman  :wink:

Maar qua geluid vergeleken met de andere, tja..................
Zie het ook maar zo, als jij denkt dat die dure speaker kabels of Interlinks werken en beter zijn, dan is het ook zo.
En zo werkt het met versterkers ook.  :yes: