marantz SR5006 scherm doet niet/wel

Gestart door sjoek, september 09, 2019, 16:40:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

He medeforummers zoals de titel al doet vermoeden heb ik een probleempje met mijn SR5006.
Sinds enkele dagen doet het scherm van mijn SR het dan wel dan niet ik dacht eerst dat ik het mij verbeeld had maar vandaag deed hij helemaal niks.
Ik heb hem even open gehad maarja er valt weinig aan te zien natuurlijk. wat mij wel opviel toen ik later nog weer een keer de SR aan had en nogmaals de instellingen doorliep of ik niet per ongeluk een instelling fout had staan, sprong het scherm na de tijd een paar seconden aan en ging daarna weer uit.

Nu is mijn vraag eigenlijk aan de techneuten op dit forum of ze nog tips hebben waar ik naar kan kijken. En indien het scherm stuk is (wat ik denk dat het is) of dit nog te repareren is zijn deze onderdelen nog te krijgen zo ja is het prijstechnisch nog aantrekkelijk of loopt dit dik in de papieren?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

geoffreyvanvugt

Met scherm bedoel je naar je tv of beamer toch?
Als dat zo is dan klinkt het als een HDMI board probleem.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

sjoek

Nee het ronde schermpje van de SR zelf. Voor de rest is de versterker 100% in orde.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

DansaN

Citaat van: sjoek op september 09, 2019, 17:42:54
Nee het ronde schermpje van de SR zelf. Voor de rest is de versterker 100% in orde.
Dan heb je waarschijnlijk "pure direct" aangezet op de receiver.
Dan wordt het display uitgezet.

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

sjoek

Ik heb inmiddels een mailtje van audioservice elst gehad en een nieuw display kost 50 euro. Nu moet ik alleen eerst maar even kijken of het een beetje te doen is om het scherm te vervangen.
Iemand hier op het forum dit al eens gedaan? Iemand tips?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

geoffreyvanvugt

Citaat van: sjoek op september 11, 2019, 11:11:51
Ik heb inmiddels een mailtje van audioservice elst gehad en een nieuw display kost 50 euro. Nu moet ik alleen eerst maar even kijken of het een beetje te doen is om het scherm te vervangen.
Iemand hier op het forum dit al eens gedaan? Iemand tips?

Is Elst erg ver bij jou vandaan? Anders zou ik er gewoon heen gaan en laten vervangen.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

geoffreyvanvugt

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 11, 2019, 11:50:55
Is Elst erg ver bij jou vandaan? Anders zou ik er gewoon heen gaan en laten vervangen.


Ik zie dat je uit Drachten komt en dat is een bijna 2 uur rijden naar Elst. Das lang.
Wat je ook kan doen is contact opnemen met Vogelaar in Haringen. Zit wat dichterbij.

http://www.vogelaaraudio.nl/
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

sjoek

Citaat van: geoffreyvanvugt op september 11, 2019, 12:00:23

Ik zie dat je uit Drachten komt en dat is een bijna 2 uur rijden naar Elst. Das lang.
Wat je ook kan doen is contact opnemen met Vogelaar in Haringen. Zit wat dichterbij.

http://www.vogelaaraudio.nl/

Dat zou ook kunnen idd.. echter als ik het zelf kan doen doe ik het liever zelf. Scheelt vaak toch erg in de kosten. Ik heb alleen nog nooit de marantz uit elkaar gehad.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.