sr6006 vervangen: sr5013 of sr6013?

Gestart door rbrt86, september 01, 2019, 10:18:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rbrt86

Hallo allemaal,
Tot op heden ben ik een tevreden eigenaar van een SR6006 en deze werkt nog altijd uitstekend. Echter door beperkingen met de HDMI versie ben ik aan het kijken naar een nieuwe. Vooral nu de SR5014/6014 aangekondigd zijn, hoop ik een goede deal te scoren met een van de modellen van vorig jaar.

Nu vraag ik mij af of ik moet kiezen voor de SR6013, of dat de SR5013 misschien voldoende is in mijn situatie.

De setup stuurt aan:
2x Wharfedale Diamond 10.5 als front A
2x Wharfedale Diamond 10.7 als front B
1x Wharfedale Diamond 10.CM
2x Wharfedale Diamond 10.SR

Ik las dat het verschil tussen beide versterkers vooral zit in het aantal aan te sturen speakers en het vermogen per kanaal. Aangezien dit 'gewoon' 8ohm speakers zijn vermoed ik dat de SR5013 geen moeite gaat hebben om de boel aan te sturen maar zeker weten doe ik het niet.

De zone features heb ik nooit gebruikt, verder ben ik ook niet van plan. Meer speakers te plaatsen (dit kwam al nauwelijks door de WAF... :no: )
De web interface is wel handig omdat ik de versterker heb aangesloten op de domotica, maar volgens mij zijn beide modellen daarin identiek

Graag dus jullie mening, ga ik de stap van SR6006 naar SR5013 als achteruitgang ervaren? Of kan de SR5013 deze setup prima aan? Zijn er nog andere verschillen die ik over het hoofd zie? Het prijsverschil is momenteel zo'n 200,- dus ik hoor graag jullie advies.

Alvast bedankt

Stadium III

6013 pakken ,betere audyssey
Of kijk voor een 7012
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Ron_Z

Of voor een zeer jonge SR7013 die bij de buren (en voor wat meer op MP) aangeboden wordt https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=172997.0#new

rbrt86

Bedankt voor de snelle reacties!

Toch moet ik bekennen dat ik Auddyssey niet echt veel heb gebruikt bij de SR6006. Eigenlijk kwam ik altijd uit op de 'Audyssey Bypass L/R' modus om de lage tonen weer terug te krijgen in mijn setup. Kan een kwestie van smaak zijn natuurlijk.

De XT32 variant biedt 8 meetpunten t.o.v. 6, maar ik weet niet of ik dat de meerprijs waard vindt, vooral als ik straks weer 'Audyssey Bypass L/R' aan ga zetten na de meetresultaten.
Op papier biedt de SR5013 alles wat ik nodig heb maar ik vraag me af of deze krachtig genoeg gaat zijn. We zijn namelijk recentelijk verhuist naar een woning met een grotere woonkamer.

De SR7013 bij de buren is inderdaad scherp geprijst Ron, maar deze valt helaas buiten het budget.

Stadium III

Grote ruimte vergt wat meer power
Audyssey goed ingemeten zal met de xt 32 een goed resultaat moeten hebben
Dan denk ik dat de 6013 beter is als de 5013
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pameijer

Absoluut SR6013 boven de SR5013. DE XT versie van Audyssey is echt een verbetering. Maar ga liever voor een SR7012/7011.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

rbrt86

Bedankt allemaal, het is na erg veel twijfelen toch de SR6013 geworden, de SR5013 voldeed eigenlijk ook prima maar de enthousiaste berichten over Audyssey XT32 hebben me toch overtuigd  byebye

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

rbrt86

Ik heb hem vandaag aangesloten en de audyssey wizard doorlopen, werkt allemaal goed en klinkt als een klok  notworthy

Toch nog een vraagje: bij de sr6006 heb ik mijn 5 speakers aangesloten in surround opstelling en twee speakers bij de eettafel, waarbij ik de tv speakers als 'a' heb gekoppeld en de tv speakers als 'b'

De SR6013 biedt 5.1 als optie met zone 2, waarbij je de tv speakers ook bi-wired.
Ik dacht: waarom niet, heb nog 4mm draad liggen. Audyssey opnieuw gedraaid en klinkt goed!

Echter merk ik nu dat speakers in zone2 toch wat nadelen hebben, zodra je deze activeert verlies je wat equalizer instellingen en ook het volume krijgt dan een eigen wil (5 speakers gaan zachter zodra je het volume terugschoeft maar de 2 in zone 2 gaan vrolijk door)

Er is wel een 7.1 mogelijkheid met zone B maar doe ondersteund geen bi-wiring op de frontspeakers. Zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt