Voorstel voor gewijzigde opzet forum

Gestart door Maurice, september 04, 2019, 14:44:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Goed voorstel?

Ja!
Nee, behouden zoals het nu is!
Anders... (licht toe)

Maurice

Beste leden,

Door de jaren heen is dit forum gegroeid tot wat het nu is. Er is steeds uitgebreid qua secties, maar ondertussen is er in de wereld een hoop veranderd, ook op het forum.
Wat opvalt is dat veel vragen over zowel stereo als ht gaat, maar wij regelmatig als mods daarvoor berichten moeten verplaatsen. Ook is streaming vaak niet duidelijk, hoort dit bij bronnen? En wat als de functie in de receiver zit?
Overige marantz en hifi in het algemeen is ook al zo'n rare vergaarpot , wat over het algemeen beter op andere plekken kan staan. Ik zou deze dan ook graag opheffen en de topics verplaatsen naar geschikte secties.
Daarnaast raak ik ook altijd zelf overweldigd door de grote hoeveelheid secties, 22 stuks. Ik zou dit het liefst eenvoudiger zien. De sociale sectie staan ook op diverse plekken, terwijl het logischer zou zijn om deze bij elkaar te plaatsen.

Ik heb daarom een voorstel voor verandering en gelijk maar een poll gemaakt om jullie mening te polsen. Wat vinden jullie?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

Citaat van: Maurice op september 04, 2019, 14:44:14
Beste leden,

Door de jaren heen is dit forum gegroeid tot wat het nu is. Er is steeds uitgebreid qua secties, maar ondertussen is er in de wereld een hoop veranderd, ook op het forum.
Wat opvalt is dat veel vragen over zowel stereo als ht gaat, maar wij regelmatig als mods daarvoor berichten moeten verplaatsen. Ook is streaming vaak niet duidelijk, hoort dit bij bronnen? En wat als de functie in de receiver zit?
Overige marantz en hifi in het algemeen is ook al zo'n rare vergaarpot , wat over het algemeen beter op andere plekken kan staan. Ik zou deze dan ook graag opheffen en de topics verplaatsen naar geschikte secties.
Daarnaast raak ik ook altijd zelf overweldigd door de grote hoeveelheid secties, 22 stuks. Ik zou dit het liefst eenvoudiger zien. De sociale sectie staan ook op diverse plekken, terwijl het logischer zou zijn om deze bij elkaar te plaatsen.

Ik heb daarom een voorstel voor verandering en gelijk maar een poll gemaakt om jullie mening te polsen. Wat vinden jullie?
Goed plan, Maurice, zal ik zeker voor gaan stemmen, want daar wordt het forumaanzicht en haar indeling alleen maar overzichtelijker, rustiger en duidelijker van.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maurice

Citaat van: Cornelis1921 op september 04, 2019, 14:47:42
Goed plan, Maurice, zal ik zeker voor gaan stemmen, want daar wordt het forumaanzicht en haar indeling alleen maar overzichtelijker, rustiger en duidelijker van.
En je had mijn voorstel nog niet eens gezien (plaatje nog niet geupload)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Belangrijk is trouwens wel om te beseffen dat als we deze verandering inzetten, het zo goed als onmogelijk is om het terug te draaien.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin

Ik ben voor.
Ga je gang, zie het vanzelf wel.

Cornelis1921

Citaat van: Maurice op september 04, 2019, 14:49:55
En je had mijn voorstel nog niet eens gezien (plaatje nog niet geupload)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Dan zeker prima hoor, Maurice, und ferry oké wiz mie. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


Maurice

Bedenk wel, stereo, ht en bronnen wordt in dat geval samengevoegd, dus alle postings hieromtrent door elkaar!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

NB

Citaat van: Maurice op september 04, 2019, 15:36:21
Bedenk wel, stereo, ht en bronnen wordt in dat geval samengevoegd, dus alle postings hieromtrent door elkaar!

Ht, stereo en bronnen zou ik laten hoe het is. De rest ben ik voor.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

RHK

Stroomdiagram ziet er goed uit, inderdaad stereo en HT enzo  uit elkaar houden. Van de kant ermee!
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Nb op september 04, 2019, 15:55:07
Ht, stereo en bronnen zou ik laten hoe het is. De rest ben ik voor.
Deel ook deze mening.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Ziet er goed uit.. lijkt veel overzichtelijker inderdaad.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

renes59

Citaat van: Nb op september 04, 2019, 15:55:07
Ht, stereo en bronnen zou ik laten hoe het is. De rest ben ik voor.
Deze mening deel ik.
Mijn stem is ja maar ht, stereo met bijbehorende bronnen uit elkaar.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

bert50

Ik kan er ook mee instemmen het is duidelijker.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Vinyl_Fuchs

Anders gestemd: met behoud van differentiatie stereo, HT en bronnen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.