Marantz UD 5005

Gestart door Marcel, augustus 13, 2019, 22:07:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel

#15
In de setup van de UD stond bij HDMI upscaling via ychd dat is voor videoaansluitingen, veranderd naar RGB en hoppa beeld en alles met zwarte ondergrond ! Alleen geen geluid, de HDMI heeft waarschijnlijk geen handshake met mijn LG Oled (aldus Marantz Nederland) had nog een coax2 aansluiting over op de SR7009, dus coax uitgang van de UD5005 verbonden met coax op de SR en toegewezen op de SR........geluid !!!!
Toch weer opgelost !!!! 👍
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

Stadium III

Je moet via HDMI beeld en geluid kunnen handelen
Ook jaren een ud gehad werkte goed ,geluid bitsream bij receiver aanbieden
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marcel

#17
Citaat van: Stadium III op september 02, 2019, 19:08:26
Audio uitvoer bitstream zetten

Dan heb ik juist geen geluid ! 😃
Op PCM wel (via een aparte coax die van de UD naar de SR gaat
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

Stadium III

Heel appart maar kan vanaf hier zo niet in de instellingen kijken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marcel

Het volgende dient zich aan: aan de onderkant van de afstandsbediening zitten allemaal knopjes : repeat all, randam display dimmer etc deze werken bij mij (als ik een CD draai) helemaal niet ! Is dit ook weer een instelling ?
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

Spikes25

Beste Marcel,

Op jou laatste vraag heb ik geen antwoord, mijn vermoeden is dat je een 2e hands speler hebt gekocht, en een speler met diversen mankementen. Ik kan niet in jouw portemonnee kijken. Maar een dvd / cd speler nooit 2e hands kopen. Er zitten draaien onderdelen in, die mijn inziens best lang mee kunnen gaan, maar de laser is de zwakke schakel. Het is (makkelijk uitgelegd) een lampje die in sterkte afneemt. Plus zijn de Marantz Blu-ray spelers niet het betrouwbaarste wat je kunt kopen.
Ik snap ook waarom je deze speler hebt gekocht...deze is passend bij de receiver.
Maar ga naar de mediamarkt, koop een Sony 4K speler van net 100 EURO, bij een 4K Blu ray laat deze zien wat je LG TV kan laten zien.
Al zal je geen 4K schijfjes gebruiken, je zal GEEN verschil in Beeld en Geluid merken ten opzichten van de UD5005, ook al kan je een UD 7007 op de kop tikken.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Marcel

Ben er uit hoor, alles werkt.....het euvel lag aan de aansluitingen, een SACD mag NOOIT digitaal verbonden worden, altijd analoog, dus heb ik de Siltech interlinks gepakt en verbonden, coax dus ook EN Hdmi (dus alle mogelijkheden benut) en dat werkt !!!! (oplossing gegeven door HiFi Overgaauw Leiden....Top ! heren !!
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

Ron_Z

Citaat van: Marcel op september 24, 2019, 20:12:21
een SACD mag NOOIT digitaal verbonden worden, altijd analoog,

Niet helemaal correct, want SACD kan ook over HDMI en dat is digitaal. Mijn SR7007 laat zo SACD horen van mijn UD5007.

sjoek

Citaat van: Ron_Z op september 25, 2019, 12:28:15
Niet helemaal correct, want SACD kan ook over HDMI en dat is digitaal. Mijn SR7007 laat zo SACD horen van mijn UD5007.

Klopt zo speel ik de 5.1 sacd's ook af via de sr
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.