Bookshelf speakers

Gestart door schieper, augustus 23, 2019, 16:12:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik kan de topicstarter alleen nog maar het advies geven om dergelijke luidsprekers te beluisteren ,en dan wel met een opstelling waar ze voor bedoeld zijn ,in een boekenkast want wanneer je deze vrij op stelt in de ruimte klinken ze 100% anders .
Nu ken ik zelf geen enkele winkel die een boekenkast in de winkel heeft staan en verwacht ik dat het ook een hele opgave zal zijn om die te vinden ,dus zit er iets bij wat in de shop staat vraag dan of je ze thuis uit kan proberen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

schieper

Thanks allen. Tegen beter weten in had ik gehoopt dat er  1 antwoord zou zijn [emoji3]. Ga ik toch even lang de velden om overal te luisteren. En dan zal ik een setje kopen. Is toch overal de mogelijkheid op retour zenden.

Elac en klipsch will ik nog graag horen. Net als een aantal andere merken suggestie hier.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Frits Denon

Veel succes, en nog belangrijker, veel plezier erbij. Je zult misschien nog aangenaam verrast worden. Dat horen we dan uiteraard graag even van je. :yes:

Groet,
Frits
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

schieper

Veel sneller dan gedacht heb ik afgelopen weekend een setje gekocht. En ik ben nog aan het bijkomen van de schrik. [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

schieper

Dat was natuurlijk een teaser [emoji3]

Pls c6 br is het geworden. Ik weet nog steeds niet wat ik er mee aan moet. Maar ik vind deze speakers beter dan mijn quadral platinum m4 die 4 keer zo duur zijn.

Ik heb er 3 dingen ofzo van geleerd.

Die m4 is gewoon te groot voor de gemiddelde Nederlandse woonkamer. Zo een box moet 60cm van de muur en de sweet spot begon dan toch echt pas 2,5-3m van de speaker.

Wat ik het mooie vond aan die m4 was het detail. Nieuwe dingen in de muziek die ik nooit eerder gehoord had. Dat hadden die b en w en dynaudio monitoren ook. Wel vond ik alles wat schel. De s en sch tonen overstuurden etc. Sommige platen (bv lyonel ritchie) waren niet om aan te horen. Zeker nadat ik ook nog een ortofoon quintet blue geinstalleerd had. Nu ben ik er achter dat dat komt omdat de midden en hoog tonen te dominant aanwezig zijn. Je hoort dan ook dingen die je nooit eerder gehoord hebt omdat ze er niet horen te zijn. Deze pls monitoren zijn op dat vlak veel harmonischer afgesteld. Zonder detail te verliezen. Maar zang, houtblazers etc. Hebben veel meer tembre. Zelfs nikie minache klinkt geil door je speakers.

Met zo een kleine speaker mis je natuurlijk druk in het laag. Dus voor dat echte stamp werk waar je ramen van gaan klapperen heb je een woofer nodig. Maar de bas is strak en aanwezig. Ik mis daar niks.

Nee, ik vind dit een stap vooruit.

De "winkel" is wel een bijzondere ervaring maar voor een open geest zeker een bezoekje waard. Ik zou er geen 100km voor rijden. Maar mocht he geweldige bookshelves zoeken; bellen en misschien maken ze wel een setje voor je.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Vinyl_Fuchs

Dan mag je jouw vrouw wel een dikke bos rozen kopen. Zelf was je hier niet achtergekomen.  :wink:
Blijft dat monitoren verbazingwekkend mooi kunnen klinken. Dus veel luisterplezier.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Maus

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september 02, 2019, 22:40:01
Dan mag je jouw vrouw wel een dikke bos rozen kopen.

Hoho... niet te hard van stapel lopen.




















rustig aan...


















neem de tijd





























voor je het weet...




















MOET DE VERSTERKER ER OOK UIT
:evil:

Gefeliciteerd met de aankoop. Hoe heb je ze nu staan, in een kast?

WilliamB

Gefeliciteerd met je aankoop
TTIWWP
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

schieper

Op verzoek; de foto's






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Audiophylia Nervosa

Ik zie dat de kleur niet wit is geworden.

Als dat achteraf toch niet een vereiste was, zijn er wel betere speakers en dan bedoel ik de Acoustic Energy AE1 welke ook nog eens het voordeel heeft om de basreflex poorten aan de voorzijde te hebben wat in een kast zeker een vereiste is.

Basreflex in de achterzijde van de speaker en dan ook nog opgesloten in een wandmeubel is absoluut geen optie en/of gelukkige keuze.

Maar ondanks dat, toch veel luisterplezier.
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

schieper

Hi marcel,

Heb de ae1 even opgezocht. Maar dit zijn actieve speakers met poort achter. Bedoel je wellicht wat anders?

En idd heb wit laten vallen. En de bas poort achter heeft het voordeel (denk ik) dat de bas wat meer druk opbouwd..... maar misschien is dat ook onzin [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Audiophylia Nervosa

#43
Citaat van: schieper op september 03, 2019, 14:20:10
Hi marcel,

Heb de ae1 even opgezocht. Maar dit zijn actieve speakers met poort achter. Bedoel je wellicht wat anders?

En idd heb wit laten vallen. En de bas poort achter heeft het voordeel (denk ik) dat de bas wat meer druk opbouwd..... maar misschien is dat ook onzin [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hallo,

Op Marktplaats staat nu een setje te koop

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1449101676-acoustic-energy-ae-1-classic-monitor-speakerset.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Een bas reflexpoort aan de achterzijde is zowel bij stand luidsprekers als boekenplank luidsprekers nadelig als je gedwongen wordt (door de inrichting) om het dichtbij de achterwand te plaatsen (voor stand speakers) en/of "opgesloten" te plaatsen in een kast (voor boekenplank speakers).

Risico tot dissonantie is dan al snel aanwezig.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

TurboMarco

Citaat van: schieper op september 03, 2019, 14:20:10




En de bas poort achter heeft het voordeel (denk ik) dat de bas wat meer druk opbouwd..... maar misschien is dat ook onzin [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een bass poort aan de achterkant geeft zeker meer druk dan aan de voorkant ,dus dat heb je goed gezien  :yes:
In jouw situatie lijkt mij dat ook wel wenselijk .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)