Bookshelf speakers

Gestart door schieper, augustus 23, 2019, 16:12:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: pameijer op augustus 24, 2019, 22:38:00
Serieus? 2 plekken toegewezen.... Ik ken jou en je situatie niet, en je vrouw al helemaal niet. Maar dit lijkt me wel het grootste probleem  :lol: :wink: . Kom op man, recht je rug en zet je Quadrals waar ze horen, in je woonkamer en niet op Marktplaats. In een boekenkast klinken speakers nooit, en dan ook echt nooit goed. Koop dan gewoon de goedkoopste speakers met hoge WAF factor in de kringloop.
:-D  :gp:
Bij mij geen boekenkast speakers, maar speakers als een boekenkast. En als die niet meer mogen, dan volgt er een serieus probleem. Maar dat probleem m.b.t. WAF heb ik gelukkig niet, dus daar hoef ik me ook geen kopzorgen over te maken. Bij mij is het meer WMA (Wife Must Accept) dan WAF.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

Citaat van: pameijer op augustus 24, 2019, 22:38:00
Serieus? 2 plekken toegewezen.... Ik ken jou en je situatie niet, en je vrouw al helemaal niet. Maar dit lijkt me wel het grootste probleem  :lol: :wink: . Kom op man, recht je rug en zet je Quadrals waar ze horen, in je woonkamer en niet op Marktplaats. In een boekenkast klinken speakers nooit, en dan ook echt nooit goed. Koop dan gewoon de goedkoopste speakers met hoge WAF factor in de kringloop.
Helder  :yes:

Ik zat met dezelfde gedachte ,vandaar dat ik het setje Magnat's opperde ,niet dat die Magnat minderwaardige speakers zijn hoor ,maar in een boekenkast heb je doorgaans weinig ruimte en is verre van ideaal ,en dan is het zinloos daar veel geld voor af te tikken .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Actieve desktop speakers wellicht? Je gaat dan voorts voldoende geld overhouden om (een andere) vrouwlief te behagen 😏

Stadium III

Stel boekenplanken en een 12 inch sub in de hoek
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

DansaN

Citaat van: xander32 op augustus 25, 2019, 12:00:23
Actieve desktop speakers wellicht? Je gaat dan voorts voldoende geld overhouden om (een andere) vrouwlief te behagen [emoji57]
https://www.ikea.com/nl/nl/p/symfonisk-wifi-boekenplankspeaker-wit-30435204/

Verder alle apparatuur de deur uit en de vrouw kan er nog een boekje of plantje op zetten ook :yes:

Hou je inderdaad voldoende geld over...

[emoji12][emoji2957]

schieper

Ha ha. [emoji3]als gezegd is vrouw de deur uit een optie die mijn huidige budget te boven gaat [emoji3].

Ben vandaag bij hifiklubben geweest. Super vriendelijk ontvangen en hebben me met veel enthousiasme van alles laten horen.

Ik was toch wel verbaasd wat voor een stage zulke kleine speakers neer kunnen zetten.

Blijven hangen bij b&w 705 s2 en dali rubicon 2. De dali's hadden een veel breeder beeld. De b&w's een betere detailering bij een combinatie van instrumenten.

Nadeel van beide vond ik bij nader inzien dat het geluid te veel afweek van live geluid. En ze hadden beide moeite met de dynamiek van sommige muziek stukken (verschil tussen hard en zacht). Dat kan door de bron komen ( streaming via dac). Of het is een eigenschap van deze boxen omdat het publiek tegenwoordig ook meer en meer sonos/streaming/tv/loudness/dance/bas is. Ik weet het niet.

Ze hadden aangeboden epicon 2 en de 805 naar de winkel te bezorgen. Maar ik denk dat ik 4.500-6.000 euries een brug te ver vind (dan kan de vrouw ee misschien toch uit[emoji3])

Wat denken jullie. Is het de bron of moet ik een wat ouderwetsere box zoeken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Vinyl_Fuchs

Mag je eventueel speakers aan de muur hangen. Misschien een betere optie dan ze in de kast te plaatsen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Een mooi geluidsbeeld krijg je enkel voor elkaar met een goede opstelling van de monitoren. Een opstelling in een kast is funest.  Stel jouw verwachtingen betreft het geluid maar flink bij naar beneden, om teleurstelling te voorkomen.

Advies: niet teveel geld aan die speakers spenderen want deze gaan niet tot hun recht komen  :no:

jowa

Er zijn tegenwoordig verschillende merken die luidsprekers aanbieden die je kan inbouwen of kan monteren op de muur.
Deze van Totem bijvoorbeeld:
https://totemacoustic.com/en/tribe-i

Ik zou daar eerder naar kijken dan naar monitoren. De meeste hebben gewoon ruimte nodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

renes59

Specifiek vragen naar luidsprekers die in een boekenkast geplaats moeten worden, die zijn er. Of dat ouderwetse luidsprekers zijn weet ik niet.
Zo zijn er luidsprekers die tegen de muur aan moeten staan, volgens mij Naim ook.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin


xander32

Aan het aantal adviezen zal het iig niet liggen 😄, nu nog een rode draad zien te ontdekken 🤓

renes59

Citaat van: marvin op augustus 25, 2019, 22:49:55
Dit is wel een lekker setje.

Tannoy Ellipse 10 powered set http://link.marktplaats.nl/m1442136533?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Dat ziet er wel gezond uit, Tannoy kennende zal het goed klinken ook en een hoog WAF gehalte, de vrouw blijft. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

Zoek eens een setje Wharfedale Diamond 3. Die kosten een paar tientjes, en zijn superfijn. Als je die nou eerst eens in die boekenkast probeert, kun je eens horen hoe dat gaat. Ik weet uit ervaring dat het kan. ;)

Frits Denon

#29
Of deze; https://link.marktplaats.nl/m1447680110

"Ik blijf het toch zeggen, hoor" :yes:

Mooi zwart is niet lelijk,
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4