Verschil in bass management ?

Gestart door CBdicX, augustus 26, 2019, 19:16:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Hallo kenners.
Zit er verschil in kwaliteit van bass management via een receiver, of bass management via een gemiddelde subwoofer ?
Is dat Hz knopje op een sub en onderliggend filtertje van belang voor de uiteindelijk kwaliteit ?

Stel ik hang mijn Ruby aan de preout van een receiver en maak zo gebruik van BM, of ik hang de Ruby aan een subwoofer met High Level IN en zo gebruik makend van de BM in de sub.

Zal daar (hoorbaar) verschil in zitten, of maakt dat allemaal niet veel uit en de "geluid kwaliteit" van de Ruby blijft zo als die is, alleen dan gefilterd voor de speakers ?

RHK

Wat wel zeker uitmaakt, althans bij mij thuis, is het gebruik van de Antimode m.b.t tot bass management. Veel strakker en dieper. Ik ben er tevreden mee dat ik die mn sub laat aansturen.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Stadium III

Ik zou BM van de reciever gebruiken met de Ruby als eindbalans
Dan cross-overs op sw vol open

High level alleen bij rel of BK sw gebruiken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX

Citaat van: RHK op augustus 26, 2019, 20:59:32
Wat wel zeker uitmaakt, althans bij mij thuis, is het gebruik van de Antimode m.b.t tot bass management. Veel strakker en dieper. Ik ben er tevreden mee dat ik die mn sub laat aansturen.

Bedankt voor jou reactie, maar het gaat mij om de eventuele verschillen, als die er zijn, tussen B M van de receiver en een subwoofer.....

RHK

Dan is dus het bass management met de Antimode en de sub stukken beter als die van de receiver  8-).
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#5
Citaat van: Stadium III op augustus 26, 2019, 21:03:08
Ik zou BM van de reciever gebruiken met de Ruby als eindbalans
Dan cross-overs op sw vol open

High level alleen bij rel of BK sw gebruiken

Hallo Stadium,
dus als ik jou goed begrijp de Ruby aan de pre-out van de Denon receiver heeft jou voorkeur over de Ruby naar de sub en dan naar de speakers (dus de receiver er tussen uit).

Zijn die filter gebruikt in de receiver dan zoveel beter dan die van de sub ?
Ik denk toch niet dat welke fabrikant dan ook het geluid van een speaker wil verpesten door een crappy filter te gebruiken in een sub met High Level IN en High Level OUT ?

En wat bedoel je met High Level alleen met Rel of BK ?
Bedoel je soms de Neutrix aansluiting.
Maar daar heb ik niets aan omdat ik de Strada 2 speakers moet filteren.
Ondanks wat Gallo beweerd zijn dit niet bass happy speakers dus moet er een vorm van BM plaats vinden.
Dat zou dan kunnen met de Denon er tussen uit, de Ruby naar de sub, en van de (high level) sub naar de speakers.

Volgens mij werken Rel en BK wel met High Level IN maar niet met High Level OUT, dus voor mijn doel dan ongeschikt, zo heb ik nog steeds geen filtering op de speakers zonder de receiver er tussen.

Stadium III

High level in is Neutrik ja

Verder heb je de Denon en de Ruby
Ik wil wel weten van je welke subwoofer je wil inzetten voor welk doel
Muziek,film 1 of 2 ,lfe end
Dan kun je eens kijken bv wat en hoe je het aansluit en de BM uitvoert
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4