Werking eARC van sr7012 icm LG C9 en/of Sony AF9/AG9

Gestart door rickgaspersz@gmail.com, augustus 18, 2019, 20:30:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rickgaspersz@gmail.com

Vorig jaar heb ik de sr7012 aangeschaft. Belangrijkste overweging was de eARC mogelijkheid, om zsm mijn HT te upgraden met een tv die beschikt over eARC. Dit vind ik belangrijk omdat ik mijn hdr content met hd-audio, stream vanaf mijn nas en ik het beeldsignaal direct op de tv wil afspelen zonder tussenkomst van mediaplayer en/of receiver. Om dan toch optimaal van hd-audio te kunnen genieten, moet de tv ook over eARC beschikken. Deze tv's zijn nu beschikbaar: De LG C9 en de sony AF9/AG9 series.
Nu lees ik op AVSforum (https://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/3072900-lg-c9-earc-info-thread.html post#2) tot mijn afgrijzen dat deze funtie op de marantz sr7012 niet werkt!
Kan iemand dit bericht bevestigen/tegenspreken op basis van eigen ervaring en weet iemand of Marantz bezig is dit te herstellen? Het zou anders erg zuur zijn als ik een hoop geld heb uitgegeven voor iets wat niet blijkt te werken..... :cry:
Marantz SR7012, JBL SUB 250, JBL Loft 50, 4X JBL Control One Pro, Harman Kardon Cent ts11, Harman Kardon HKS4, LG Oled 77c9, LG UBK90, Minix U9-H

Golfer

Ik heb zelf geen SR7012 maar als ik op het Marantz US kijk en zoek op 'earc' staat ze niet in de opzomming.

https://www.us.marantz.com/us/Search/Pages/ProductSearchResult.aspx?k=earc
Genieter van een SA8005. Yamaha RX-A3070, Philips FB825, FB860 en FB 821 via een extra Rotel RB-1080 eindversterker. Center is de Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 Musiccast voor de inbouwspeakers in de keuken.

Stadium III

Je kunt je reciever instellen bv dat er niks met het beeld gebeurt

E ARC zal ik ff moeten kijken als het idd ondersteund word
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

rickgaspersz@gmail.com

#4
Dank voor de reacties; dat hij het zou móeten ondersteunen twijfel ik niet aan.... Of hij het daadwerkeljjk ook dóet is hetgeen ik aan twijfel, nav de in mijn openingspost gelinked artikel. Toevallig iemand die een LG Oled C9 icm een sr6012, sr7012 of sr8012 bezit? Wat zijn de ervaringen met eARC? Ik hoor het graag;!
Marantz SR7012, JBL SUB 250, JBL Loft 50, 4X JBL Control One Pro, Harman Kardon Cent ts11, Harman Kardon HKS4, LG Oled 77c9, LG UBK90, Minix U9-H

Stadium III

De 7012 heb ik gehad ,de 8012 nu
Alleen geen Earc
Wel een sony scherm  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4