Ervaringen sacd speler?

Gestart door Samro, augustus 17, 2019, 16:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samro

Wat is tegenwoordig een goede sacd cd speler? Mijn Sony 905qs speelt alleen nog maar de gewone cd layer af. Was ook een goedkoop ding maar toch jammer. Heeft Marantz nog goede redelijk betaalbare sacd spelers? Ervaringen mee?

Frits Denon

Denon DCD 1500ae, heb ik in gebruik. Prima speler. Kom je op MP nog wel eens tegen.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Bert Poelman

Ik heb de Pioneer blu-ray BDP-180, aan de NR1606, klinkt (voor mij 😌) prima

sjoek

Ik heb de marantz ud5005. Vind het een prima speler persoonlijk.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Samro

Citaat van: Bert Poelman op augustus 17, 2019, 20:24:14
Ik heb de Pioneer blu-ray BDP-180, aan de NR1606, klinkt (voor mij 😌) prima
Het gaat mij speciaal om een sacd speler. Mooi dat jij zo tevreden bent met de Pioneer. Of kunnen daar ook sacd cd's in afgespeeld (de sacd layer bedoel ik).

Samro

Citaat van: sjoek op augustus 17, 2019, 20:36:29
Ik heb de marantz ud5005. Vind het een prima speler persoonlijk.
Ok en vind je de sacd cd's ook beter klinken dan een gewone cd?

agr64

SACD luisterende naar de stereo laag via een stereo SACD speler.  Mits de opname goed is vooral meer warmte en meer details in de muziek. Zelf goede ervaringen met de SA7001 en sinds kort de SA8003. Waarbij de 2de vooral CD's veel beter afspeelt.

De 2de dimensie is de multilayer weergave (5.1) en dat is soms afhankelijk van de mix echte een extra beleving maar daar moet je wel van houden. Zelf goede ervaringen met DV7001 en DV6400MvD. Overigens laat ik bij alle genoemde apparaten de eigen DAC het werk doen! Uitzondering is/was stereo CD weergave SA7001 deze via extrerne DAC versterker of netwerkspeler. 


Samro

Bedankt voor jullie tips en ervaringen met sacd. Ik ga erover nadenken. De SA8005 lijkt me wel een gaaf ding maar heeft wel een prijskaartje  :-D

Rob46

Hier hebben ook verschillende SACD spelers hun acte de préséance kunnen demonstreren. Ik vind SACD veel ruimtelijker, voller klinken dan CD's. SACD's creëren in mijn optiek een bredere staging en geven meer details weer. Echter heb ik deze ervaringen ook met CD's die van een goed label komen, maar toch altijd heeft SACD een streepje voor....

xander32

... niet meer leverbaar ☹️, ik verwachte dat er wel aanbod op MP zou zijn maar nee  :no:.

Citaat van: Samro op augustus 18, 2019, 12:59:29
Bedankt voor jullie tips en ervaringen met sacd. Ik ga erover nadenken. De SA8005 lijkt me wel een gaaf ding maar heeft wel een prijskaartje  :-D

xander32

... mocht je toevallig bij de ING bankieren dan is daar in de rentepunten winkel een Denon DCD-1600-NE te koop voor < €700 👍🏻

Dat is echt een super scherpe prijs voor een zeer degelijke speler.

Samro

Dat is inderdaad een nette prijs. Kost bij Expert € 949 zag ik .Maar nee ik bankier niet bij ING. 't Zal ook wel een Marantz worden misschien. Staat mooier bij mijn PM8005, hoewel ik die misschien nog wel wil verkopen. Heb wel tijd om er overna te denken. 
Citaat van: xander32 op augustus 18, 2019, 15:46:56
... mocht je toevallig bij de ING bankieren dan is daar in de rentepunten winkel een Denon DCD-1600-NE te koop voor < €700 👍🏻

Dat is echt een super scherpe prijs voor een zeer degelijke speler.

NB

Citaat van: Rob46 op augustus 18, 2019, 13:20:59
Hier hebben ook verschillende SACD spelers hun acte de préséance kunnen demonstreren. Ik vind SACD veel ruimtelijker, voller klinken dan CD's. SACD's creëren in mijn optiek een bredere staging en geven meer details weer. Echter heb ik deze ervaringen ook met CD's die van een goed label komen, maar toch altijd heeft SACD een streepje voor....

Bij mij ook. Jammer dat ze zo duur zijn. Ik bestelde soms in Japan, maar na een douane heffing aan de deur bij bezorging, doe ik dat niet meer.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

sjoek

Sacd klinkt mooier dan cd... ja en nee... meestal wel mits de sacd goed opgenomen is. Als je de sacd van cindy lauper neemt time after time die klinkt als een afgeragd cassette bandje terwijl de cd gewoon goed klinkt.. maar over het algemeen geeft het wel iets extra's ja.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.