Onkyo integra voor en eind versterker set P304 & M504 revisie

Gestart door HAL9000, augustus 15, 2019, 21:39:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb weer eens een grandioos Onkyo voor- en eindversterker set op de tafel gehad.  De set was gekocht werkend. Het zou geserviced zijn, en inderdaad was nieuwe verlichting aangebracht. verder niks eigenlijk. De eigenaar was er toch wel bewust van dat de set goed nagekeken diende te worden. En hij had geen ongelijk. Deze modellen worden best warm, waardoor je slijtage krijgt. Bij inspectie bleken erg veel tin eilanden rot te zijn. Dit had niet lang goed gegaan. Ik moet wel zeggen dat Onkyo hun versterkers zeer goed hebben ontwikkeld. Je moet een hoop doen om deze versterker kapot te maken!. Door de hitte waren veel elko's verdroogd.

Nu de foto's.


De P304 voorversterker, alles origineel.


Alle elko's zijn hoogwaardige Nichicons. Goede keuze!


voeding oud.


eindversterker deel oud


Phono stage, erg mooi gebouwd!


Alles door gesoldeerd


voeding ook.


Nieuwe elko's, heb LOW ESR rubycon gebruikt.


voorversterker gereviseerd.


Phono stage ook


Input print voorzien van nieuw tin en schoongemaakt.


Nieuw uitgaand relais.


Dit is gesodemieter, De balans potmeter is eraf gesoldeerd en deze weerstanden gesoldeerd.  Heb dit weggehaald en de potmeter terug geplaatst en schoongemaakt.


Alle oude onderdelen.

Nu de M504 eindversterker.

alles oud en origineel.


Hier zat zowat alles los! Die nichicon muse elko's waren bijna dood.


relais board


onderkant van het print oud.


Dit ziet er niet goed uit




Relais board door gesoldeerd.


nieuwe elko's


ALLES door gesoldeerd en nieuwe boffer elko's geplaatst.


VU control en relais control oud.


ook hier alles door gesoldeerd.


nieuwe elko's


Eerste test. werkt 100% alles afgesteld bias en DC



Klaar.  Erg mooi set. Klinkt heel goed. Erg gedetailleerd en neutraal. Marantz klinkt warmer dan dit set. Desalniettemin is het echt een mooi en subliem set!
:yes:



Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

RHK

Tja Jon, het is iedere keer weer een genot om te zien hoe dit als nieuw gemaakt wordt.  Mooi gedaan!
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

HAL9000

Citaat van: RHK op augustus 15, 2019, 21:49:01
Tja Jon, het is iedere keer weer een genot om te zien hoe dit als nieuw gemaakt wordt.  Mooi gedaan!

notworthy  Het was een leuk project!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maarten110

Dit is echt geweldig om te zien  notworthy

wij moeten die wegwerpmaatschappij zélf eens weggooien  :yes:

Hartstikke leuk om te zien dat er nog mensen zijn die hier tijd en moeite in willen steken om zulke apparatuur te repareren voor een tweede leven en ook dat er mensen zijn die hier dus een beetje geld voor over hebben.

bedankt voor het delen  byebye

Golfer

Dat blijven echt prachtige apparaten. Zeer verdiend om die een renovatie te gunnen!
Genieter van een SA8005. Yamaha RX-A3070, Philips FB825, FB860 en FB 821 via een extra Rotel RB-1080 eindversterker. Center is de Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 Musiccast voor de inbouwspeakers in de keuken.

jowa


HAL9000

Citaat van: Golfer op augustus 16, 2019, 19:40:08
Dat blijven echt prachtige apparaten. Zeer verdiend om die een renovatie te gunnen!
De eigenaar heeft de set opgehaald. Ik zei dat dit set vele malen beter is dan bijvoorbeeld de sony ES set die concurrent was in die tijd. Houdt je Sony TAN-77 TAN-80 ES maar. Onkyo heeft echt hele puike machines gemaakt. Jammer dat het nu troep is. Ik heb een jaar geleden nog een moderne receiver op de tafel gehad van een vriendin die er soms films mee speelde en in de ochtend de radio. Dat ding was 4 jaar oud en begon te knetteren op de speakers. Bij inspectie leek het wel als de receiver in brand heeft gestaan. Meerdere printen van licht bruin naar donker bruin verkleurd en de elko's die op de printen waren gesoldeerd helemaal dood. Op!! leeg!  meten niet meer door.  Het HDMI upscaling board was helemaal verbrand en het eindversterker drive print was krom en ook verbrand.  Schandalig!!! Als het nu een merkloos Chinees ding was ''okay'' maar dit was en onkyo!!
Diep triest!  erg teleurstellend!  :no:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Simon_Jaarsma

Mijn set is was ook helemaal naar de *** maar naar vele uren erin gestoken te hebben werkt het dan ook weer goed. Alleen ik gebruik hem niet meer sinds mijn kamer dan een sauna wordt. Maar puik werk Jon!  :yes: :yes:
VintageStereo op YT

Simon_Jaarsma

Citaat van: HAL9000 op augustus 16, 2019, 21:03:38
De eigenaar heeft de set opgehaald. Ik zei dat dit set vele malen beter is dan bijvoorbeeld de sony ES set die concurrent was in die tijd. Houdt je Sony TAN-77 TAN-80 ES maar. Onkyo heeft echt hele puike machines gemaakt. Jammer dat het nu troep is. Ik heb een jaar geleden nog een moderne receiver op de tafel gehad van een vriendin die er soms films mee speelde en in de ochtend de radio. Dat ding was 4 jaar oud en begon te knetteren op de speakers. Bij inspectie leek het wel als de receiver in brand heeft gestaan. Meerdere printen van licht bruin naar donker bruin verkleurd en de elko's die op de printen waren gesoldeerd helemaal dood. Op!! leeg!  meten niet meer door.  Het HDMI upscaling board was helemaal verbrand en het eindversterker drive print was krom en ook verbrand.  Schandalig!!! Als het nu een merkloos Chinees ding was ''okay'' maar dit was en onkyo!!
Diep triest!  erg teleurstellend!  :no:

Inderdaad zonde heb in het begin van de hobby een tx sr607 gehad die het maar 4 jaar heeft gedaan. toen werkte het scherm niet meer.. Weg gedaan toen er valt ook weinig nog aan te doen als ze stuk zijn.
VintageStereo op YT

i2Paq

Vergeet niet dat de vorige eigenaar misschien problemen had en iemand gevonden heeft die zei het volledig te reviseren maar misschien enkel gerepareerd heeft + nieuwe lampjes.

Hoofdprijs betaald maar niet gekregen.

Dit heb ik zelf ook wel eens aan de hand gehad.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Samro

Mooi werk! Wel wat grote ruitenwissers heeft die eindversterker  notworthy. De Marantz  vind ik echt een pronkje  :yes:

HAL9000

Citaat van: i2Paq op augustus 17, 2019, 16:48:41
Vergeet niet dat de vorige eigenaar misschien problemen had en iemand gevonden heeft die zei het volledig te reviseren maar misschien enkel gerepareerd heeft + nieuwe lampjes.

Hoofdprijs betaald maar niet gekregen.

Dit heb ik zelf ook wel eens aan de hand gehad.

Ja maar er was zo vreselijk weinig gedaan. En zo veel zichtbare mogelijke problemen die niet aangepakt waren. Die overigens makkelijk te verhelpen waren. Dat ik toch tot de conclusie kom dat dit puur om geld is gegaan.  nonono
maargoed de set werkt nu perfect!   :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!