Marantz UD 5005

Gestart door Marcel, augustus 13, 2019, 22:07:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marcel

Marantz UD 5005 zilver/goud te koop ...... waar op te letten ? (gezien de leeftijd, denk zo'n 7 jaar oud nu)
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

agr64

#1
... de mijne heeft soms moeite met het openen van de la. Verkocht tussen juli 2011 en oktober 2013 (volgens tweakers).

sjoek

Even luisteren of de speler erg luidruchtig is of niet. Zijn mensen die hier last van hebben. De mijne hoor ik alleen niet en werkt al 5 jaar prima.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Stadium III

Goed lade naarkijken ,mijn oude had er ook last van
Zoek eens een 5007
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marcel

Thanks, het is een UD5005 zilver/goud geworden, de lade is perfect en nagenoeg geen geluid......(motor en lade)
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

sjoek

Citaat van: Marcel op augustus 28, 2019, 15:26:09
Thanks, het is een UD5005 zilver/goud geworden, de lade is perfect en nagenoeg geen geluid......(motor en lade)

Super veel plezier er van
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Marcel

#6
Heb de UD5005 nu met alleen HDMI aangesloten op de SR7009. Bij het afspelen op de bron BluRay krijg ik van een CD geen geluid via de luidsprekers. Bij het afspelen van een BluRay krijg ik op de TV een paars getint beeld en ook geen geluid. Ligt dit aan de HDMI kabel of is dit een instelling via de setup ? En dan via welke setup (die van de SR7009 of van de UD5005 ?)
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

Stadium III

Wat doet hij rechtstreeks op de tv met het beeld
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marcel

Ga ik morgen ff proberen !!
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

agr64

Citaat van: Marcel op september 01, 2019, 13:03:47
Heb de UD5005 nu met alleen HDMI aangesloten op de SR7009. Bij het afspelen op de bron BluRay krijg ik van een CD geen geluid via de luidsprekers. Bij het afspelen van een BluRay krijg ik op de TV een paars getint beeld en ook geen geluid. Ligt dit aan de HDMI kabel of is dit een instelling via de setup ? En dan via welke setup (die van de SR7009 of van de UD5005 ?)

Kijk in het bij de UD5005 even waar de 'downmix' van het geluid op staat. Van dat soort beeld heb ikk ook wel eens gehad en dan stond de speler op component of ntc .....

Marcel

#10
Waar moet de downmix dan op staan ? (In de setup van de UD ?)
Agr64, hoe heb jij hem dan verbonden met je SR ? Ik heb een HDMI kabel van de UD naar de SR7009 verbonden via CBL/sat , de HDMI Arc gaat van de SR naar de TV (ook Arc) Thats all ! Alleen maar paars en af en toe groen beeld en geen geluid !!! Het lijkt wel of de SR het gewoon niet wil doorgeven......... HLP

ps. downmix komt nergens voor in de setup.....(component en ntc ook niet)
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

Marcel

#11
Citaat van: Stadium III op september 01, 2019, 17:07:21
Wat doet hij rechtstreeks op de tv met het beeld

Wel beeld (paars en groen) en ook geluid via TV audio..........de setup van de UD geeft een groene layout !
de setup van de SR is gewoon zwart.......
(moet toch een instelling zijn ? wel toevallig dat zowel de SR als de UD dan stuk zouden zijn !)  redface
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

Stadium III

Goed geef je UD een reset
Verder als de UD rechtstreeks op zit zou dit goed moeten zijn
Met de fabriek instellingen kijken hoe het werkt ,dan nog ellende ben 8k bang dat de UD niet meer gezond is

Als de reciever wel goed werkt op tv dan kun je dat uitsluiten door de kabel dat tussen op de UD aan te sluiten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

agr64

Citaat van: Marcel op september 02, 2019, 09:05:39
Waar moet de downmix dan op staan ? (In de setup van de UD ?)
Agr64, hoe heb jij hem dan verbonden met je SR ? Ik heb een HDMI kabel van de UD naar de SR7009 verbonden via CBL/sat , de HDMI Arc gaat van de SR naar de TV (ook Arc) Thats all ! Alleen maar paars en af en toe groen beeld en geen geluid !!! Het lijkt wel of de SR het gewoon niet wil doorgeven......... HLP

ps. downmix komt nergens voor in de setup.....(component en ntc ook niet)

Die van mij gewoon via de HDMI naar de SR en dan door naar de TV. Reset lijkt me ook een goed idee en zal eens in het instellingen menu van de mijne kijken. Ergens kun je iets instellen voor welke geluidsoorten er via de HDMI doorgegeven gaan worden.

Beeld dan nu even geen idee. Ook bijvoorbeeld getest met oude dvd speler als check instellingen SR?

Stadium III

Audio uitvoer bitstream zetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4