Marantz 4270

Gestart door Reinm, augustus 12, 2019, 21:45:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinm

Geachte forum leden,
Ik heb mij vandaag geregistreerd bij dit forum omdat ik hier een stuk las over een Marantz 4270.
Ik ben namelijk ook in het bezit van een 4270 maar ook van nog veel meer vintage Marantz.
Ik heb deze gekocht half jaren 1970 en met behulp van een tapedeck met aparte opname weergave koppen kon je hier een soort quadro geluid mee beluisteren.
Het doel van quadro was om er het geluidseffect van een concertzaal mee te bereiken en het door de achterwand van de zaal weerkaatste geluid wat enkele milliseconden na het geluid van de voorkant kwam er mee te imiteren zodat je een veel ruimtelijker geluid kreeg.
Door dat dit apparaat in principe 2 gescheiden versterkers heeft kon je het bron geluid op de voorste luidsprekers zetten en het tape signaal op de achterste zodat er afhankelijk van je bandsnelheid enkele milliseconden verschil zat tussen het geluid wat van voren kwam met het geluid van achter.
Ook zijn er eind jaren 70 begin jaren 80 enkele experimentele quadro uitzendingen geweest; waarbij twee stereo zenders gebruikt werden.
Om deze te kunnen beluisteren heb ik er toen een Marantz 2100 tuner bij gekocht.
Maar zoals ik al schreef heb ik heel veel vintage audio apparatuur.
Van Marantz heb ik nog 2 cassettedecks  een 5010 en een 5025 een Receiver 2216 en een 2252b.
Ook heb ik nog wat speakers van Marantz.
En nog enkele apparaten uit recentere jaren welke ik gekregen heb of soms voor weinig gekocht heb.
Verder 2 Akai  tapedecks een 4000 DS en een GX 630 D en nog een aantal museum stukken uit de jaren 50 van andere merken.
Ik ben een man van nu 72 jaar; mijn vrouw is al jaren geleden overleden en ik ben sinds kort  samen gaan wonen bij mijn vriendin en daar kan ik helaas al deze apparatuur niet kwijt; dus ik huur nu bergruimte vandaar dat ik ook niet weet wat er allemaal nog ligt
Op enkele stukken na die ik zelf nog steeds in gebruik heb; liggen de meeste apparaten ook al jaren op zolder dus ik weet ook niet hoe goed deze nog zijn maar alles is goed spelend weg gezet.

Mijn vriendin en kinderen hebben geen interesse in deze apparatuur en mocht ik dus overlijden dan ben ik bang dat dit bij de kringloop terecht komt dus mochten er mensen zijn die interesse hebben in bepaalde apparaten laat het mij dan weten.

Rein

Maus

Hallo Rein

Wat begint met een leuk verhaal over wat je allemaal hebt, eindigt wel wat minder, maar helaas wel de realiteit.

Als je wat hebt staan wat weg mag heb ik zeker interesse, ik ben zelf een stuk jonger en mijn omgeving weet dat het geen kringloopspul is, dus ik verzamel nog graag.

Wat mag er zoal weg? Mijn persoonlijke interesse gaat altijd uit naar cassettedecks, versterkers en bandrecorders, maar voor overige spullen weet ik ook wel wat mensen. Ik heb echter geen idee wat voor prijzen je ervoor in gedachten hebt.
Je mag me ook een PM sturen mocht je dat willen.

SB_Marantz

Ik heb eventueel interesse in de 2252B.
Je hebt er al een PM over.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Welkom op het forum!  Leuk verhaal jammer van uw vrouw.

Wat mag alles kosten, wilt u alles in één keer verkopen. Of wilt u ook los verkoop doen.
Ik heb wel geïnteresseerd in uw 4270 en akai GX630D. Ik wil eventueel ook alles kopen in één keer.
Dan kom ik alles ophalen!  :yes:

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!