Mijn geschiedenis met Philips en KEF

Gestart door MarantzPhilipsFan, augustus 11, 2019, 14:58:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Misschien dat het handig is als die Muis eens langs komt met een stabiele versterker, schijnt in de buurt zijn holletje te hebben. 

Samro

#16
Ik heb een poosje geleden bij een vriend de Kef 208 reference /2 beluisterd ook met zo'n soort dual concentric tweeter, op een MCintosh ma 8900 en de klank was inderdaad schel vonden we beide. Hij heeft ze daarom gelijk weer ingeruild voor Piega's 711 Die klinken veel beter! Kost ook wel erg veel 😉
Citaat van: Nb op augustus 12, 2019, 19:29:11
De Keff speakers die ik ooit had met UniQ, waren juist heel schel.
PM 80 heb ik warme!  herrineringen aan. Misschien laten opknappen. Er zijn op dit forum een paar experts.
Misschien  bij de kringloop, of MP een ander versterkertje om te vergelijken aanschaffen.
Heb je gelijk een reserve.

Maus

Citaat van: marvin op augustus 13, 2019, 16:00:24
Misschien dat het handig is als die Muis eens langs komt met een stabiele versterker, schijnt in de buurt zijn holletje te hebben. 


Heb oa. een PM80SE, Restek Challenger, Quad 606 en een Yamaha P2200 voor het grijpen. En een LabGruppen maar dat is andere koek en ik heb die al jaren niet meer gebruikt..
Mijn TA N77ES ga ik niet mee slepen.

Vooral die Yamaha zwaait de Marantz vrolijk uit :) Maar mijn PM80 is in dezelfde niet gereviseerde staat als die van jou, dat scheelt wel heel veel, als dat wel goed gebeurd is.

MarantzPhilipsFan

Citaat van: Maus op augustus 14, 2019, 22:15:53
Vooral die Yamaha zwaait de Marantz vrolijk uit :) Maar mijn PM80 is in dezelfde niet gereviseerde staat als die van jou, dat scheelt wel heel veel, als dat wel goed gebeurd is.

Nou.. tot 2 maanden terug had ik een Yamaha CA-810 en ik dacht er goed aan te doen deze te verkopen en een PM80 te proberen. Maar eerlijk gezegd... Wat was dat een mooie versterker.

Een jaar eerder had ik een Yamaha AX-592 geprobeert, maar dat klonk juist weer voor geen meter.

-------------------------------------
Heeft nu:
DENON PMA 1600NE
Marantz ST40 Tuner
ROTEL CD02
Focal Cobalt

(Eigenaar geweest van FA-950, PM80SE met KEF Speakers)

Simon_Jaarsma

Citaat van: MarantzPhilipsFan op augustus 13, 2019, 15:31:52
Beetje dubbelop, ik heb onderstaande ook gepost in het draadje waar ik heel concreet een hulpvraag had gepost. De lezers en reagerenden hier wil ik ook over mijn ontwikkeling met mijn set informeren. Dus bij deze:

Na wat nauwkeurig testen en sleutelen aan de opstelling constateerde ik het het volgende, en loste  het als volgt op:

Linker speaker veel af en toe uit, klonk krakerig.
kabels nagelopen en zitten frotten aan de aansluiting van de kabel en het 'koperen' plaatje dat de biwiring moet regelen wanneer je 1 kabel gebruikt. Als ik eraan zat kwam het geluid soms terug.

Oplossing.
Bi-wiring 'koperen' plaatje verwijderd en een tweede kabel aangelegd.
Op groep A: de lage tonen.
Op groep B: de tweeter.

Resultaat.
Gekraak en uitvallen is verleden tijd.

Toen ben ik de geluidskwaliteit gaan beoordelen. CD erin, CD eruit. Van technics, naar Philips en weerterug..


Constatering
Stemmen komen door de muziek heen niet tot hun recht. Joe Cocker klonk flets en instabiel... (huh, Joe Cocker flets??).

Oplossing.
Een even oude CD speler van Philips uit de kast gehaald, de CD-610. Regelmatig en met diverse nummers switchen tussen de spelers. High-mid tonen zijn bij de technics iets helderder en gaan meer de ruimte/breedte in. Voeren als het waren verder, maar het mid naar de bassen toe is matig vergeleken met de Philips. En de stem van Joe Cocker: die was terug bij Philips, vol in het midden en door de muziek heen lekker hoorbaar.

Resultaan.
Begin jaren negentig Dance music op vol volume aan en dansen maar. Midden op de dag!

Vraag aan de experts
Ik heb het gevoel dat de versterker in het laag wel veel geeft.. Basgitaar spel zal er wel lekker uit kunnen rollen. Maar heb ook het gevoel dat ie onderin wat rommeliger is, iets minder grip op de afzonderlijke lage tonen dan een zware NAD. Wat ik ook weleens gehad heb. Is dit een herkenbaar beeld, of moet ik op zoek naar de meest passende speakers voor deze versterker?

Vooralsnog al een enorme vooruitgang!!!
Door dit forum toch even wat beter gaan kijken naar het speelgoed dat ik heb.

Ik zou met de tijd eens gaan kijken naar een andere versterker. Ik vindt de pm80 vrij kaal klinken. Heb er nooit echt van genoten, en kom vooral niet aan de klasse a stand. dit voegt niks toe aan het geluid, behalve dat je energie kosten hoger worden en hij begint te functioneren als een kachel + het slijt de versterker extreem snel uit. Hitte is de grootste vijand van elektronica en vooral als hij al zo oud is.
VintageStereo op YT

Paul

De PM80 ooit mijn slechtste audio investering ooit.
Wat een bagger wat pcb kwaliteit aangaat.

Voor mij is Marantz een gesloten boek.

Just my two cents.



Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

MarantzPhilipsFan

Citaat van: Paul op augustus 15, 2019, 18:15:27

Wat een bagger wat pcb kwaliteit aangaat.

Voor mij is Marantz een gesloten boek.

Just my two cents.

Wat bedoel je met PVB kwaliteit, wat is pcb?

Groet!

-------------------------------------
Heeft nu:
DENON PMA 1600NE
Marantz ST40 Tuner
ROTEL CD02
Focal Cobalt

(Eigenaar geweest van FA-950, PM80SE met KEF Speakers)

Paul

Dat is voor de techneuten hier een afkorting voor de printen waar de onderdelen op gesoldeerd zitten.
Bij het vervangen van defecte onderdelen worden de printbanen met een soldeerbout verwarmt en bij "mindere" kwaliteit laten de printbanen los waardoor vaak een bypass de oplossing is.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site