Revisie modellen 140 104 3200

Gestart door Batavier, augustus 10, 2019, 10:05:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Batavier

Goedendag,

Heel lang geleden hebben mijn ouders een Marantz-set gekocht (de bijna standaard 140, 104, 3200 modellen). Ik heb ze altijd schitterend gevonden. Ze hebben een poos bij mijn broer gestaan, maar die krijgt ze niet meer aan de praat. Dus mocht ik ze hebben...

Ik ben dus op zoek naar iemand die deze mooie apparaten in hun oude glorie kan herstellen. Ik heb al zitten kijken naar een bedrijf als Euromaxx, maar heb daar toch mijn twijfels bij.

Zijn er nog andere bedrijven of forumleden die zich over de 140/104/3200 willen ontfermen?

Ik hoor het graag!

Frits Denon

Kijk even onder Techniek. Er zijn een paar experts die jou prima kunnen helpen.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SB_Marantz

Citaat van: Batavier op augustus 10, 2019, 10:05:13
Goedendag,

Heel lang geleden hebben mijn ouders een Marantz-set gekocht (de bijna standaard 140, 104, 3200 modellen). Ik heb ze altijd schitterend gevonden. Ze hebben een poos bij mijn broer gestaan, maar die krijgt ze niet meer aan de praat. Dus mocht ik ze hebben...

Ik ben dus op zoek naar iemand die deze mooie apparaten in hun oude glorie kan herstellen. Ik heb al zitten kijken naar een bedrijf als Euromaxx, maar heb daar toch mijn twijfels bij.

Zijn er nog andere bedrijven of forumleden die zich over de 140/104/3200 willen ontfermen?

Ik hoor het graag!

Je broer kreeg ze niet aan de praat?
Wat heeft hij ermee/ aan gedaan dan?

Ik zou ze wel eens willen zien.

Stuur me maar een PB.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Batavier

Een korte update, altijd wel netjes, vind ik.

SB_Marantz heeft mij uitstekend geholpen en mijn set weer in optimale staat gebracht. Goede communicatie en goede 'expectation management' (nee, het is niet in een paar dagen klaar...  :-D ). Al met al zeer tevreden met mijn oude nieuwe set en het werk van SB_Marantz!

Foto van de set: https://imgur.com/a/Lyrh0xP




SB_Marantz

De 3200 was defect en deze heb ik gerepareerd en gereviseerd.
De 140 was erg smerig maar werkte redelijk ok.
Schoongemaakt, gereviseerd, buislampjes vervangen voor LED.
Afgeregeld en een full power test.
Eveneens een duurtest gedurende een paar dagen.

Foto'tjes heb ik op mn foon staan...dus die komen nog.

Beetje druk met andere dingen op dit moment.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Frits Denon

Citaat van: Batavier op oktober 19, 2019, 11:53:02
Een korte update, altijd wel netjes, vind ik.

SB_Marantz heeft mij uitstekend geholpen en mijn set weer in optimale staat gebracht. Goede communicatie en goede 'expectation management' (nee, het is niet in een paar dagen klaar...  :-D ). Al met al zeer tevreden met mijn oude nieuwe set en het werk van SB_Marantz!

Foto van de set: https://imgur.com/a/Lyrh0xP

Mooie set en gelukkig weer in goede conditie door Wilfred. Ik zou de eindtrap wel bovenop plaatsen voor een betere warmteafvoer. Op vermogen kan hij best wel warm worden.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

#7
De 3200 met een defect kanaal, vervuild relais, schakelaars en niet kloppende voltages.



free photo hosting russia




Model 140: Behoorlijk vies , signaal redelijk , geen verlichting zichtbaar door extreem vervuild parkament.


forensic anthropologist education and training

VU meter demontage:




image sharing




upload your pics

De eindversterkers en relais circuit:





post pictures

















upload photos




pictures for forums


albino deathclaw





foto hosting





Schoon , gereviseerd en afgeregeld: Klaar voor functie en power test:





Perfecte square wave:










Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Kreeg nog een leuk filmpje van de trotse eigenaar van de set in werking...erg leuk om te zien!  8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Batavier

Citaat van: Frits op oktober 19, 2019, 21:52:12
Mooie set en gelukkig weer in goede conditie door Wilfred. Ik zou de eindtrap wel bovenop plaatsen voor een betere warmteafvoer. Op vermogen kan hij best wel warm worden.

Goeie tip! Dank!

En het was ook interessant om op de hoogte te worden gehouden met foto's en films tijdens de reparatie. Het zijn voor mij apparaten met vele goede herinneringen en ze (de herinneringen en set) zijn me zeer dierbaar.

jrm

Wederom een mooie oude set gered en weer muzikaal gekregen, top!

En de plaatjes zeggen meer dan genoeg.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SB_Marantz

Citaat van: Batavier op oktober 25, 2019, 13:40:57

En het was ook interessant om op de hoogte te worden gehouden met foto's en films tijdens de reparatie. Het zijn voor mij apparaten met vele goede herinneringen en ze (de herinneringen en set) zijn me zeer dierbaar.

Dit zijn kwalitatief zeer goede apparaten!
En voorlopig nog altijd te repareren.
Koester deze set!   notworthy....je vindt ze bijna niet meer en het is niet nodig om de EV bovenop te zetten.  :wink:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site