De set van Golfer

Gestart door Golfer, augustus 08, 2019, 18:19:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Golfer

Goedemiddag! Lees hier al een tijdje mee en daarom zal ik mij nu maar eens voorstellen.

Mijn naam is Michiel uit Hilversum en ben me dit voorjaar weer eens gaan verdiepen in hifi. De set uit 1988 mocht weg. Kenwood met Studiocraft made by Bose ST400 luidsprekers voldeden niet meer. Niet kapot maar ik had het gehad met hun geluid.

Ga ik voor een zeer goede tweekanaalsversterker of een HT-systeem?, was de vraag. Luidsprekers zijn in twee fases vervangen door tweedehands en gereviseerde Philips FB's. Uiteindelijk staan er FB825, FB860 en FB850's.  Het werd dus HT want een 5-1 systeem is wellicht ook wel leuk.

De aandrijving wordt verzorgd door een Marantz SR6008 afkomstig van mp. Een center van Magnat had ik nog liggen. En dan wil je meer want het wordt weer genieten. Op mijn oude Philips DVD speler uit 2004 (gaat niet kapot) kon ik geen SACD's spelen. Nooit gemist hoor maar ben benieuwd hoe dat bevalt op een betere set. Een Marantz SA8005 sacd-speler vult het gat. De eerst gekochte SACD's worden inmiddels goed bespeeld! De zware FB825's worden extra gevoed door een Rotel RB-990BX eindversterker.
Wel het gevoel dat ik opnieuw moet leren luisteren en de akoestiek moet aanpassen. De Audysssey setup leidt tot een boembass of de speakers staan te dicht op de muur.
Genieter van een SA8005. Yamaha RX-A3070, Philips FB825, FB860 en FB 821 via een extra Rotel RB-1080 eindversterker. Center is de Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 Musiccast voor de inbouwspeakers in de keuken.

Vinyl_Fuchs

Welkom Michiel. Dikke Philips speakers.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

NB

Hoi, welkom.
Leuke set. Zie je niet vaak, Philips luidsprekers.
Ze staan wel erg dicht in de hoek en tegen de muur.
Vermoedelijk gaat wat experimenteren met indraaihoek en afstand v/ d muur flinke verbeteringen opleveren.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Welcome, enne, Rob aka StadiumIII kan jou vast se juiste aanwijzingen geven om tot een strak geluid te komen (hij is daar zeer ervaren en bedreven in).

Golfer

Dank !

Nu ik het zo bekijk heb ik een oude foto te pakken. Denk dat op deze foto de FB-850 staan. Momenteel zit ik in Zwitserland en heb niet veel foto's bij de hand. Ze staan wel ingedraaid maar ik heb daar 0,0 ruimte  :-D

Tja, Philips zie je natuurlijk niet veel meer maar ik vind ze nog steeds gaaf. Inmiddels zijn vast al vele weggegooid op het moment dat de foamranden vergaan.
Genieter van een SA8005. Yamaha RX-A3070, Philips FB825, FB860 en FB 821 via een extra Rotel RB-1080 eindversterker. Center is de Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 Musiccast voor de inbouwspeakers in de keuken.

jowa

Welkom op het forum.
Leuke set zo met die Philips FB-800 serie luidsprekers.
Waren toen erg ondergewaardeerd.

Luidsprekers van de muur af verplaatsen gaat al veel schelen wat de bass betreft.

WilliamB

Welkom op het forum. Mooie set  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

geoffreyvanvugt

Citaat van: xander32 op augustus 08, 2019, 19:01:53
Welcome, enne, Rob aka StadiumIII kan jou vast se juiste aanwijzingen geven om tot een strak geluid te komen (hij is daar zeer ervaren en bedreven in).


Zekerweten wat Rob betreft. Ook ik heb best veel geleerd van hem terwijl ik dacht dat ik veel wist. Hij is een tovenaar, zeker op surround sound gebied betreft....
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Rob46

Welkom! Heel veel luister -en postplezier

Golfer

Dank jullie wel voor de reacties. Over drie maanden hoop ik te verhuizen. Daarna zal ik alles wat ruimtelijker kunnen opstellen en wellicht ook beter kunnen inregelen.
Genieter van een SA8005. Yamaha RX-A3070, Philips FB825, FB860 en FB 821 via een extra Rotel RB-1080 eindversterker. Center is de Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 Musiccast voor de inbouwspeakers in de keuken.

Stadium III

Leuke set ! Succes met de verhuis  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Golfer

Dank!

maar uh, hoe werkt dat hier?
Ik kan in het subforum 'de sets van leden, posten. Mijn eigen set neerzetten is namelijk gelukt.  pompom Bij alle overige fora lijk ik de knop 'reageer' te missen. Moet je hier een bepaalt aantal posts in een 'veilige omgeving ?' doen om een hogere status te behalen?
Genieter van een SA8005. Yamaha RX-A3070, Philips FB825, FB860 en FB 821 via een extra Rotel RB-1080 eindversterker. Center is de Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 Musiccast voor de inbouwspeakers in de keuken.

Marvin

Ja je moet denk ik even wat nutteloos chatten, last gehad van spammers.

xander32

@Maurice kan jij Golfer verder helpen?

Citaat van: Golfer op augustus 15, 2019, 22:14:31
Dank!

maar uh, hoe werkt dat hier?
Ik kan in het subforum 'de sets van leden, posten. Mijn eigen set neerzetten is namelijk gelukt.  pompom Bij alle overige fora lijk ik de knop 'reageer' te missen. Moet je hier een bepaalt aantal posts in een 'veilige omgeving ?' doen om een hogere status te behalen?

Maurice

Citaat van: Golfer op augustus 15, 2019, 22:14:31
Dank!

maar uh, hoe werkt dat hier?
Ik kan in het subforum 'de sets van leden, posten. Mijn eigen set neerzetten is namelijk gelukt.  pompom Bij alle overige fora lijk ik de knop 'reageer' te missen. Moet je hier een bepaalt aantal posts in een 'veilige omgeving ?' doen om een hogere status te behalen?
Zou je kunnen kijken of het nu wel weer lukt?
Had net wat gewijzigd aan de moderatie instellingen, maar blijkbaar had dit een vervelend neveneffect, namelijk dat een aantal leden helemaal niets meer konden plaatsen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude