Copland CSA 29 hybride gekocht.

Gestart door Samro, mei 10, 2019, 21:03:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Samro op mei 24, 2019, 19:36:20
Nou niet lastig hoor. Het is gewoon hobby. Ik heb nog veel verschillende merken ecc88 en e88cc liggen, dan is het leuk om wat uit te proberen. En inpelen is geen onzin al vind ik dat met  sommige gebruikte buizen een paar uurtjes inspelen wel voldoende is. Ze liggen namelijk al jaren te niksen in een doosje. Nieuwe buizen 400 inspelen vind ik ook zwaar overdreven en niet nodig. Ze zijn  dan immers al half versleten. En immers ieder hoort toch verschillend. De audio hobby moet leuk blijven
Beetje flauw die vergelijking. Is net zoiets als houdbaarheidsdatums van levensmiddelen. Denk je nu echt dat die producten van de ene op de andere dag bedorven zijn. Er worden redelijke marges toegepast. Eet geregeld etenwaren die tot 2 weken over de houdsbaarheidsdatum zijn. En zonder gevolgen uiteraard. Het enigste wat telt, zijn mijn zintuigen. En die laten mij vrijwel nooit in de steek.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Samro

De Copland gaat toch weer in de verkoop. Ik mis de toonregeling toch wel. Misschien de Marantz pm8005 ook wel. Ik denk er aan om een geheel nieuwe versterker te kopen als ik beide eerst verkocht heb. 
Citaat van: Samro op mei 10, 2019, 21:03:01
Ik heb een Copland CSA 29 hybride versterker gekocht. Ik wil toch weer 'aan de buis' (voorbuizen).Ik heb nog veel mooie buisjes liggen die hier in passen namelijk. Zijn jullie bekend met deze versterker?  Als de klank beter is dan mijn Marantz PM8005 gaat deze weg. Nog even afwachten want krijg de Copland volgende is de bedoeling.

Paul

Niet geschoten altijd mis, je was zo enthousiast in de beginning jammer dat het niet opgeleverd heeft wat je er van verwachtte.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Het is soms ook fun om weer ff wat nieuws/anders uit te proberen en zolang je bij tweedehands blijft, valt het financiële leed vaak wel mee.

Heb je al wat voor ogen?


Citaat van: Samro op juni 12, 2019, 21:58:25
De Copland gaat toch weer in de verkoop. Ik mis de toonregeling toch wel. Misschien de Marantz pm8005 ook wel. Ik denk er aan om een geheel nieuwe versterker te kopen als ik beide eerst verkocht heb.

Samro

Ja dat weet ik nog niet. Parasound is me aanbevolen door ene Marcel  :-D /Ik wil eerst eens zo'n versterker kunnen beluisteren alvorens te kopen. Misschien ook wel andere speakers erbij. De Celestion DL10 klinken eigenlijk wel geweldig al zijn het oude speakers, maar een mooie zuil (niet ál te groot) lijkt me gewoon wel mooi. Eerst maar eens wat oude spullen verkopen. Ruimte ontbreekt hier.
Citaat van: xander32 op juni 13, 2019, 06:49:38
Het is soms ook fun om weer ff wat nieuws/anders uit te proberen en zolang je bij tweedehands blijft, valt het financiële leed vaak wel mee.

Heb je al wat voor ogen?

Samro

Even uitleggen waarom de Copland toch weg gaat: Eerst heb ik de Copland aangesloten gehad op kleinere Celestion speakers omdat dit even handiger was. Op die kleine speakers miste ik de toonregeling niet omdat deze niet snel te veel bas geven. Later op de grotere Celestion dl10 is de bas met sommige muziek teveel, bv cd's van Allan Taylor die een z.g.n 'gelifte' bas hebben. Met de Marantz pm8005 kan ikde bas dan bv op 'kwart voor'12' instellen wat dan wel noodzakelijk is. Dat kan dus niet met de Copland omdat deze geen toonregelaars heeft! En ik wil toch de grotere Celestions liever gebruiken dan de kleine dl8's, omdat deze een veel grootsere diepere en mooiere klank geven. Ook is het volume met de ab  regelen erg 'schrikkerig' onstabiel dus. Dat is duidelijk een Copland kwaal, want een audio vriend met een Copland CSA14 heeft hetzelfde probleem  zei hij me.
Citaat van: Paul op juni 13, 2019, 00:01:18
Niet geschoten altijd mis, je was zo enthousiast in de beginning jammer dat het niet opgeleverd heeft wat je er van verwachtte.

Samro

'k Heb de Copland vandaag weer verkocht. Eerst zolang weer met de PM8005 spelen op de grote Celestion dl10. Toonregeling (bas) heb ik soms gewoon nodig op die grote speakers. 🔉