Smart Select

Gestart door govi73, augustus 04, 2019, 23:01:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Hier wel, maar ik heb een ouwe bak.
Hoe die sub wordt aangestuurd met SD weet ik ook niet, met de 9200 werdt dat uitgeschakeld.
Maar als die sub blijft spelen op SD en de luidsprekers worden als groot gesteld wanneer je SD activeert, dan set je de setting op small.
Wordt het teniet gedaan als je SD indrukt.

Marvin

Oh wacht, sub Hi level. [emoji85]
Zou ik die .1 er gewoon uittrekken en aangeven dat er geen sub wordt gebruikt.

Stadium III

De tijden dat ik vloerstaanders heb gehad met high level draaide ik altijd alles op large
Dan .1 lfe en ander afval van center en rear ,kan niet mooier
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Ja hier heeft op het toppunt ook een subwoofer of 4/5 gestaan.

CBdicX

#19
Met de optie "2 kanaal weergave" kan je ingeven wat je wil betreft, x-over, met of zonder sub, groot of klein, afstand per speaker, volume per speaker, en dit staat los van de instellingen voor surround en word niet door Audyssey beïnvloed in de Direct mode (maar dan ook geen subwoofer).
In Stereo mode kan je kiezen wel of geen Audyssey, en tot 2 subs.

Marvin

Nou helder toch, kan niet zo moeilijk zijn dan.

govi73

Mij is het nog niet duidelijk. Er zijn dus vier smart selecties te maken. Maar moeten die vast aan een bron gemaakt worden? Ik heb namelijk een tuner, cd en sonos die ik in stereo draai. De Blu Ray in 5.1.
Dat zijn al vier bronnen. Kan ik dan maar kiezen uit de basis instelling en de smart selectie die voor die bron is genaakt? Dan zou ik per bron maar twee opties hebben, de basis instelling en een smart selectie.

- Of kan je per bron sowieso vier selecties maken?
- Kan je ook in de smart select een "direct" en small/large apart instellen?

blueznl

Ik heb een 7011. Moet dit even proberen...

blueznl

#23
Okay. Got it.

1. De versterker heeft geen 'analogue direct' zoals bijvoorbeeld de Sony ES dozen wel hebben. Alles gaat altijd door het digitale deel heen voorzover ik kan zien.

2. In Pure en Pure Direct wordt het geluid naar de main speakers verder niet beinvloed door filters, regelingen of andere processing. In Pure Direct staat er wat meer uit, Pure++ zou een betere naamzijn :-) Ik moet zeggen dat ik hier niet helemaal zeker van ben, want de beschrijving is niet helemaal duidelijk, maar volgens mij is Audyssey uitgeschakeld in Pure en Pure Direct.


Wanneer doet de sub mee?

3. In alle gevallen KAN de sub mee doen.

- Mode Pure, Fronts op Large, Sub op LFE -> geen filter op mains, sub doet niet mee

- Mode Pure, Fronts op Small, Sub op LFE -> geen filter op mains, sub doet niet mee

- Mode Pure, Fronts op Large, Sub op small+LFE -> geen filter op mains, sub doet niet mee

- Mode Pure, Fronts op Small, Sub op small+LFE -> geen filter op mains, sub doet mee voor alles onder crossover (double bass)

- Mode Stereo, Fronts op Small, Sub op small+LFE -> alles beneden crossover naar sub, sub doet mee voor alles onder crossover, Audyssey ingeschakeld

5. Het gebruiken van welke mode of smart select dan ook heeft geen invloed op de stand van de fronts (small versus large). Er is (helaas) geen mogelijkheid om tussen twee verschillende configuraties heen en weer te springen. Je kunt nooit tussen small / large heen en weer schakelen.


Dus, voor de instelling large versus subs main+lfe:

6. Heb je fronts met een laag bereik, dan kun je bijvoobeeld de fronts op small, subs op small+LFE en de crossovers heel laag instellen. Je hoort de sub met reguliere muziek dan (bijna) nooit meedoen.

7. Als alternatief zet je de fronts op large, subs op small+LFE, en surrounds en ceiling op small, subs doen dan niet mee in Pure en Pure Direct en ondersteunen de fronts niet, maar ondersteunen de overige speakers dan wel in andere audio modes.

8. Of, met name als je een 5.1.0 oid hebt met flinke speakers, dan zou je de subs op LFE only kunnen zetten, en alle andere luidsprekers op large.

(Audyssey zegt dat mijn fronts (Lambda 10) en surrounds (Vector 4) tot 60 Hz gaan, bij reguliere muziek hoor ik eigenlijk weinig verschil tussen 6, 7 en 8, maar ik heb mijn sub meestal iets zachter staan om de buren te ontzien, en ik heb wat grotere ceiling speakers dan de meesten.)


Smart Select:

9. Zie Smart Select meer als een 'stell alles in 1 keer in naar een bepaalde voorkeur'. Je kunt dus, met een klik op de knop, vier complete sets instellingen vastleggen met Smart Select. Een 'preset'.

10. Wanneer je normaal omschakelt van ingang tot ingang past het systeem wel de bron en de mode aan (de versterker onthoudt de laatst gekozen instelling voor die ingang) maar geen andere parameters, zoals bijvoorbeeld multi zone enzovoorts. Smart Select zet veel meer zaken.


Moest zelf ook even puzzelen :-) Hoop dat dit je vraag beantwoordt.


govi73

Zeer bedankt voor de heldere uitleg, top!