Smart Select

Gestart door govi73, augustus 04, 2019, 23:01:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

govi73

Wie weet hoe de smart select precies werkt? Kan je 4 geprogrammeerde selecties vastleggen en ongeacht de bron selecteren? Bijvoorbeeld als ik cd luister kan ik dan switchen tussen de 4 selecties? En onthoud de receiver ook de laatste selectie die gekozen is per bron?

Dit is voor mij belangrijk om te weten ivm aanschaf nieuwe receiver. Ik weet dat het bij de Anthem MRX520 wel kan. Voorkeur is namelijk om weer een Marantz te kiezen. Daarom deze vraag.

Stadium III

Volgens mij wel ,ik heb het uitgeschakeld
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX

#2
Citaat van: govi73 op augustus 04, 2019, 23:01:36
Wie weet hoe de smart select precies werkt? Kan je 4 geprogrammeerde selecties vastleggen en ongeacht de bron selecteren? Bijvoorbeeld als ik cd luister kan ik dan switchen tussen de 4 selecties? En onthoud de receiver ook de laatste selectie die gekozen is per bron?

Dit is voor mij belangrijk om te weten ivm aanschaf nieuwe receiver. Ik weet dat het bij de Anthem MRX520 wel kan. Voorkeur is namelijk om weer een Marantz te kiezen. Daarom deze vraag.

Ja, dat kan zeker.
Je kunt er voor kiezen om per SS (oei, dat staat "vreemd"  :wink: ) knop per bron 4 verschillende instellingen op te slaan, of 4 verschillende instellingen voor 4 bronnen, zoals ik dit gebruik.
Alles word onthouden, volume, Audyssey instelling, beeld instelling, audio instelling, ect ect.
Bij het selecteren via de werkelijk bron op de afstandsbediening word bijvb het laatst gebruikte volume gebruikt wat wel eens veel te hard of te zacht kan zijn voor die bron.
Bij SS heb je dit probleem niet, voor iedere 4 knoppen word dit (en de andere instellingen) per knop onthouden.
Voor mij altijd een punt geweest om voor D&M te kiezen.

(betreffende SS knop 3-4 seconden ingedrukt houden en het word opgeslagen)



CBdicX

Citaat van: Stadium III op augustus 05, 2019, 15:51:31
Volgens mij wel ,ik heb het uitgeschakeld

Uitgeschakeld ?
Wat bedoel je precies, er valt niets in of uit te schakelen, je maakt er gebruik van of niet.

Stadium III

Kijk maar eens in de app van marantz
Daar kun je het als het goed is uitschakelen
Of ik heb het verkeerde
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX

Citaat van: Stadium III op augustus 08, 2019, 11:11:09
Kijk maar eens in de app van marantz
Daar kun je het als het goed is uitschakelen
Of ik heb het verkeerde

Ik gebruik die stotterende app niet dus dat kan ik helaas niet na kijken.......
Maar dan zou het alleen in de app uit te schakelen zijn, op de ab blijft het gewoon werken.

Stadium III

Zou idd kunnen bv dat het alleen via de app kan

De app werkt hier vrij goed
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

govi73

Citaat van: CBdicX op augustus 08, 2019, 09:29:34
Ja, dat kan zeker.
Je kunt er voor kiezen om per SS (oei, dat staat "vreemd"  :wink: ) knop per bron 4 verschillende instellingen op te slaan, of 4 verschillende instellingen voor 4 bronnen, zoals ik dit gebruik.
Alles word onthouden, volume, Audyssey instelling, beeld instelling, audio instelling, ect ect.
Bij het selecteren via de werkelijk bron op de afstandsbediening word bijvb het laatst gebruikte volume gebruikt wat wel eens veel te hard of te zacht kan zijn voor die bron.
Bij SS heb je dit probleem niet, voor iedere 4 knoppen word dit (en de andere instellingen) per knop onthouden.
Voor mij altijd een punt geweest om voor D&M te kiezen.

(betreffende SS knop 3-4 seconden ingedrukt houden en het word opgeslagen)


Heel duidelijk en precies wat ik graag wilde weten. Hartelijk bedankt. Ik ga vandaag de knoop doorhakken.

govi73

Ik heb nu de sr6013 gekocht. Volgens verkoper net zo goed als de sr7013 als je hem alleen voor stereo en 5.1 gebruikt. Ik ben er blij mee.

Echter lukt het nog niet om een instelling voor small en een instelling voor large vast te leggen. Is dit een beperking van het apparaat of doe ik iets niet goed?

Marvin

Wat wil je precies doen?
Zit er een subwoofer aan?
Staat audessy aan?
Vertel eens wat leuks.

govi73

Ik wil kabelradio afspelen in de setting source direct. Speakers op Large. Hi level sub.

Daarnaast wil ik 5.1 afspelen op Auto en Small setting.

Ik wil geen Audessey.

Sjaool

Citaat van: Stadium III op augustus 08, 2019, 11:11:09
Kijk maar eens in de app van marantz
Daar kun je het als het goed is uitschakelen
Of ik heb het verkeerde
Ik denk dat je in de war bent met het Smart Menu. Dat heb ik inderdaad ook uitstaan. Met Smart Select kun je vier scènes instellen die je direct kunt kiezen. Deze worden op de normale afstandsbediening toegewezen aan de vier gekleurde knoppen.

CBdicX

Citaat van: Sjaool op augustus 11, 2019, 11:08:56
Ik denk dat je in de war bent met het Smart Menu. Dat heb ik inderdaad ook uitstaan. Met Smart Select kun je vier scènes instellen die je direct kunt kiezen. Deze worden op de normale afstandsbediening toegewezen aan de vier gekleurde knoppen.

Bij mij zijn de SS knoppen wit met 1-2-3-4 erop.

Marvin

Citaat van: govi73 op augustus 10, 2019, 22:10:46
Ik wil kabelradio afspelen in de setting source direct. Speakers op Large. Hi level sub.

Daarnaast wil ik 5.1 afspelen op Auto en Small setting.

Ik wil geen Audessey.
Ja zal denk een keuze moeten maken, groot of klein.

Stadium III

Op direct altijd full range volgens mij


Wat voor setup draai je ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4