Vloedgolf aan spammers | nu eerste berichten goedkeuren

Gestart door Maurice, juli 31, 2019, 18:09:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: xander32 op augustus 01, 2019, 12:05:23
:-D




Uhm, maarre, als ik het zo lees, blijft mijn post ergens hangen in een filter inzake 'classificatie ledengroepen' ...
Wat moet ik daar nou weer van denken 🤔
Dat jij mij zojuist in de richting heb gewezen van de juiste oplossing. Bleek namelijk dat ik de permissies voor de ledengroep "Zou door Marantz gesponsord moeten worden" (oftewel, de geaccepteerde forumspammers me veel berichten) niet correct had staan. Heb deze helemaal nagelopen, zou nu dus moeten werken.
Hopelijk gaat het bij de andere ledengroepen nu ook goed, het is best een heel karwei om deze helemaal na te lopen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

renes59

Die spammers vielen zo opeens wel op, goed opgelost.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maurice

Citaat van: renes59 op augustus 01, 2019, 12:33:03
Die spammers vielen zo opeens wel op, goed opgelost.
Klopt, was ineens veel werk aan verbannen en verwijderen van berichten. Heb ook een hoop accounts verwijderd en domeinextensie .ru op de badlijst gezet. Vervolgens gingen ze verder met gmail accounts, en die kan ik moeilijk verbannen.
Mijn logboeken lopen momenteel ook helemaal vol met meldingen van gebande gebruikers die proberen in te loggen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

... check of die het nu wel goed doet, Gr. Frits.

@Maurice de blokkade was overigens niet in ieder topic, dat was ook opvallend.

Maurice

Citaat van: xander32 op augustus 01, 2019, 12:59:25
... check of die het nu wel goed doet, Gr. Frits.

@Maurice de blokkade was overigens niet in ieder topic, dat was ook opvallend.
Hi Johan, nu komt deze wel direct door!
Zoals ik in de pm al uitlegde is het permissiegebeuren vrij complex. Ledengroepen hebben permissies en boards hebben permissies, en sommigen overrulen weer anderen. De meeste boards hebben een standaard permissieprofiel, en dan is de ledengroep leidend. Te koop/gezocht en het Café hebben bijvoorbeeld afwijkende profielen, waar de ledengroep weer ondergeschikt is.
Qua ledengroepen zijn er ook verschillen, je hebt functiegerelateerde groepen en bericht-gerelateerde groepen. Functiegerelateerd is bijvoorbeeld moderator of donateur. Berichtgerelateerd is degene die de titels uitdeelt.
Het viel mij ineens op dat twee verschillende leden, die allebei geen functiegerelateerde groep kennen, allebei anders acteerden. En dat zette mij op het juiste spoor, want het enige verschil was de berichtgerelateerde groep.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

Helder, wel een beetje schizo  :-D.

Citaat van: Maurice op augustus 01, 2019, 13:05:12
Hi Johan, nu komt deze wel direct door!
Zoals ik in de pm al uitlegde is het permissiegebeuren vrij complex. Ledengroepen hebben permissies en boards hebben permissies, en sommigen overrulen weer anderen. De meeste boards hebben een standaard permissieprofiel, en dan is de ledengroep leidend. Te koop/gezocht en het Café hebben bijvoorbeeld afwijkende profielen, waar de ledengroep weer ondergeschikt is.
Qua ledengroepen zijn er ook verschillen, je hebt functiegerelateerde groepen en bericht-gerelateerde groepen. Functiegerelateerd is bijvoorbeeld moderator of donateur. Berichtgerelateerd is degene die de titels uitdeelt.
Het viel mij ineens op dat twee verschillende leden, die allebei geen functiegerelateerde groep kennen, allebei anders acteerden. En dat zette mij op het juiste spoor, want het enige verschil was de berichtgerelateerde groep.

jowa

Dat was jij toch al wel. [emoji2957][emoji2957][emoji2957]

pameijer

Spammers?? Joep en consorten zijn toch al even verdwenen hier?  clown1
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Vinyl_Fuchs op augustus 03, 2019, 23:40:50
Zijn de leden CharlesKem en St.Even wel "legit"?
Ik heb nog geen aanwijzingen dat ze niet legit zouden zijn.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Overigens merk ik dat de permissies nog niet helemaal goed staan, ik moet van meerdere mensen die al meerdere postings geplaatst hebben de berichten goedkeuren. Ik kijk het nog even aan, en dan besluit ik of ik het goedkeuringssysteem uit zet of dat ik de permissies goed zet. Momenteel lijken zich geen spammers meer aan te melden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude


Maurice

Als het goed is moeten nu alle permissies goed staan. Enkel nieuwe leden zouden nog goedkeuring moeten krijgen om hun topic/posting geplaatst te krijgen.
Mocht er nog iets niet goed staan, een PM mag altijd, al zie ik ook waar berichten nog niet zijn goedgekeurd (krijg hier ook mail over).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15