Revisie 2238B

Gestart door burnout325, juli 28, 2019, 01:01:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

burnout325

Goede avond aan jullie allemaal.
Mijn naam is Etienne Lion, afkomstig uit België.
Net aangemeld op dit forum.
Ik ben in het bezit van een 2238B van 1977, destijds door mijn ouders aangekocht, staat reeds ettelijke jaren bij mij op zolder. Heb deze terug bovengehaald, omdat ik hem nieuw leven wens in te blazen.

Hij zou eigenlijk grondig moeten nagezien worden, de volgende punten zijn mij opgevallen:
1: Gekraak en wegvallen geluid bij het regelen van het volume. Ook bij het induwen van de powertoets, is er gekraak hoorbaar.
2: Stereo verlichting werkt niet meer (is volgens mij in het verleden al eens hersteld geweest)
3: Bij de herstelling van punt 2, heeft de hersteller niet zo zorgzaam geweest, de bracket van de 7 buisverlichtingen is gebroken + verschillende printplaathoudertjes zijn weg, wat eveneens het geval is bij 2 andere buisverlichtingen van ontvangstsignaal en signaalsterkte) Indien deze nog te verkrijgen zijn, zou ik deze graag laten vervangen.

Ikzelf heb het interieur schoon geblazen en de buisverlichtingen vervangen door Led's

Ik wou me hier eerst voorstellen, en m'n noden schetsen, alvorens forumleden een privébericht te zenden.

Met vriendelijke groeten,

Etienne



burnout325

Ben terecht gekomen bij Jon alias HAL9000 voor de revisie.
Ik heb een mooi toestel van uitzicht, maar erbarmelijk van techniek (kraken, wegvallen geluid, stereo stuk.....), afgeleverd voor revisie bij Jon. Nu is de 2238B terug in mijn bezit in VOLLE glorie, klinkt terug top.
Dus voor wie met een te reviseren toestel zit, is Jon een absolute aanrader. Bij deze nogmaals dank aan jou Jon, dankzij jou kan ik terug van het prachtige geluid, dewelke deze vintage van 46 jaar oud terug laat horen, genieten.


Golfer

Erg gaaf toestel om te zien! Die is het zeker waard om te reviseren.
Genieter van een SA8005. Yamaha RX-A3070, Philips FB825, FB860 en FB 821 via een extra Rotel RB-1080 eindversterker. Center is de Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 Musiccast voor de inbouwspeakers in de keuken.