Verschillen bluesound node's

Gestart door Nostra, juli 23, 2019, 18:02:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Good Son

Met snelheid bedoel ik dat op het moment dat ik op mijn tablet/telefoon een nummer of album aanklik, het betreffende muziekje ook vlot start, en niet, naar pak hem beet 10 seconde begint.
Zeker bij high res. Bestanden wil dit bij verschillende streamers nog wel eens een makke zijn.

Nostra

Citaat van: The Good Son op juli 26, 2019, 20:55:44
Met snelheid bedoel ik dat op het moment dat ik op mijn tablet/telefoon een nummer of album aanklik, het betreffende muziekje ook vlot start, en niet, naar pak hem beet 10 seconde begint.
Zeker bij high res. Bestanden wil dit bij verschillende streamers nog wel eens een makke zijn.
Het is voor Spotify premium dat ik een node zou gebruiken. Dus het verschil tussen de node 1 en node 2 is dus enorm qua bediening?

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


The Good Son

Citaat van: Nostra op juli 26, 2019, 21:53:18
Het is voor Spotify premium dat ik een node zou gebruiken. Dus het verschil tussen de node 1 en node 2 is dus enorm qua bediening?

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Niet enorm, maar een klein verschil.
Voor alleen Spotify lijkt mij de Node2 meer als voldoende .

Nostra

Citaat van: The Good Son op juli 26, 2019, 23:11:24
Niet enorm, maar een klein verschil.
Voor alleen Spotify lijkt mij de Node2 meer als voldoende .
En wat bedoel je juist met klein?

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Betreft de snelheid, de bediening van een streamer zoals de Node, is vooral ook de software, de applicatie van belang. En laat die nou voor de 2 en 2i geheel identiek zijn ... (BluOS).

Dat er verschillen zijn moge duidelijk zijn; de app van Marantz is 'toereikend', maar niet te vergelijken met de snelheid en de looks van de BluOS app.

Nostra

Citaat van: xander32 op juli 27, 2019, 10:14:15
Betreft de snelheid, de bediening van een streamer zoals de Node, is vooral ook de software, de applicatie van belang. En laat die nou voor de 2 en 2i geheel identiek zijn ... (BluOS).

Dat er verschillen zijn moge duidelijk zijn; de app van Marantz is 'toereikend', maar niet te vergelijken met de snelheid en de looks van de BluOS app.
Ik had het op de node en de node2 he Xander :)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


sjoek

Maar als je een node puur voor spotify gebruikt waarom dan niet gewoon de spotify app gebruiken om naar de node te streamen?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

De Node 2 gebruik ik als bron in mijn hoofdtelefoonset, stream er middels wifi flac mee vanaf een nas en dat doet die top. Het ding is snel en stabiel.


Waarom classificeer je deze streamer als 'voldoende om Spotify te streamen' ?
Hoe ben je tot deze uitkomst gekomen?


Citaat van: The Good Son op juli 26, 2019, 23:11:24
Niet enorm, maar een klein verschil.
Voor alleen Spotify lijkt mij de Node2 meer als voldoende .

xander32

Weet ik, maar ik gaf aan dat de gebruikersvriendelijkheid m.i. niet in de hardware maar juist in de software zit en dat die voor alle Node's identiek is. En om mijn verhaal te ondersteunen gaf ik het voorbeeld van twee heel verschillende app's, BluOs en de Marantz app 😉

Citaat van: Nostra op juli 27, 2019, 10:26:09
Ik had het op de node en de node2 he Xander :)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Brutus

Citaat van: The Good Son op juli 26, 2019, 20:55:44
Met snelheid bedoel ik dat op het moment dat ik op mijn tablet/telefoon een nummer of album aanklik, het betreffende muziekje ook vlot start, en niet, naar pak hem beet 10 seconde begint.
Zeker bij high res. Bestanden wil dit bij verschillende streamers nog wel eens een makke zijn.

Herken ik echt niet, zowel op Spotify of via de NAS een cd nummer binnen een seconde spelen. Mss Hi-res via een andere provider dat weet ik niet maar met wat ik heb geen gebrek aan snelheid.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

renes59

Laptop, 2 klikken en er is muziek op de koptelefoon. Volgens mij is het maar net wat de leverancier van de muziek er mee doet hoe het klinkt.
Als ik mijn laptop aan mijn set hang dan bekabeld, niet dat gedoe met zoeken, ja/nee, gewoon de stekker erin en muziek. Ik kamer draadloos op zolder met kabel.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

The Good Son

Ik merk bij mijn eigen streamer (raumfeld connector2) dat het opstarten van muziek in 24bit/192khz,via een NAS, wat langer duurt in vergelijk met Spotify, flac(16bit) of mp3.

Bij een vriend, zowel de Node en de Node2i kunnen beluisteren, we merkten beide dan de Node2i sneller was dan de Node (..en sneller dan mijn eigen raumfeld) We hoorden beide geen verschil in geluidskwaliteit overigs.
Omdat de high resolution muziek op mijn NAS aardig groeit vind ik het niet onbelangrijk dat alles lekker snel en stabiel werkt.
Dat is voor mij, naast de goede Dac,  de reden om waarschijnlijk komende tijd over te gaan op de Node2i.

Maar als je een streamer alleen voor Spotify gebruikt lijkt mij elke Node afdoende!





Nostra

Citaat van: The Good Son op juli 28, 2019, 22:11:49
Ik merk bij mijn eigen streamer (raumfeld connector2) dat het opstarten van muziek in 24bit/192khz,via een NAS, wat langer duurt in vergelijk met Spotify, flac(16bit) of mp3.

Bij een vriend, zowel de Node en de Node2i kunnen beluisteren, we merkten beide dan de Node2i sneller was dan de Node (..en sneller dan mijn eigen raumfeld) We hoorden beide geen verschil in geluidskwaliteit overigs.
Omdat de high resolution muziek op mijn NAS aardig groeit vind ik het niet onbelangrijk dat alles lekker snel en stabiel werkt.
Dat is voor mij, naast de goede Dac,  de reden om waarschijnlijk komende tijd over te gaan op de Node2i.

Maar als je een streamer alleen voor Spotify gebruikt lijkt mij elke Node afdoende!
Ook qua snelheid dan?

Het is gewoon voor het allemaal te weten.

Als de sq hetzelfde is en Spotify er ongeveer even snel op draait is de keuze snel gemaakt bij mij



Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Prima keuze, dan kan je ook weer ff vooruit 👍🏻

Citaat van: The Good Son op juli 28, 2019, 22:11:49
Ik merk bij mijn eigen streamer (raumfeld connector2) dat het opstarten van muziek in 24bit/192khz,via een NAS, wat langer duurt in vergelijk met Spotify, flac(16bit) of mp3.

Bij een vriend, zowel de Node en de Node2i kunnen beluisteren, we merkten beide dan de Node2i sneller was dan de Node (..en sneller dan mijn eigen raumfeld) We hoorden beide geen verschil in geluidskwaliteit overigs.
Omdat de high resolution muziek op mijn NAS aardig groeit vind ik het niet onbelangrijk dat alles lekker snel en stabiel werkt.
Dat is voor mij, naast de goede Dac,  de reden om waarschijnlijk komende tijd over te gaan op de Node2i.

Maar als je een streamer alleen voor Spotify gebruikt lijkt mij elke Node afdoende!

The Good Son

Citaat van: Nostra op juli 28, 2019, 23:24:19
Ook qua snelheid dan?

Het is gewoon voor het allemaal te weten.

Als de sq hetzelfde is en Spotify er ongeveer even snel op draait is de keuze snel gemaakt bij mij


Bij gebruik van alleen Spotify hoef je je niet druk te maken over de snelheid van de Node.
Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk