Verschillen bluesound node's

Gestart door Nostra, juli 23, 2019, 18:02:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nostra

Aangezien ik in de running ben voor een streamer en ik overal te horen krijg dat de bluesound node's voor hun geld de best bang for buck zijn zit ik met de vokgende vragen.

Wat is het verschil tussen de:

Node
Node 100
Node 2
Node 2i

Ik heb al wat gegoogle'd maar weinig info in zake verschillen te vinden.

Ook voor de geluidskwaliteit.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32

Node 100 ken ik niet, maar de Node, Node 2 en de Node 2i zijn elkanders opvolger. De Node de oudste, de 2i de meest recente.

Nostra

Citaat van: xander32 op juli 23, 2019, 20:22:41
Node 100 ken ik niet, maar de Node, Node 2 en de Node 2i zijn elkanders opvolger. De Node de oudste, de 2i de meest recente.
Zover was ik al hoor.

Maar ik vraag me af wat de verschillen zijn.

Aangezien ik op een budget zit voor de audio te kunnen kopen en ik eerder geneigd ben om een oudere versie te kopen.
Vandaar de vraag ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


The Good Son

Het grootste verschil tussen de Node2 en de Node2i is, dat de laatste (dubbele)Bluetooth heeft en een iets snellere prossesor.

Voorn

Wanneer ik op internet lees is de geluidskwaliteit elke nieuwere versie verbeterd, zelf heb ik een vault2 en ben heel erg tevreden met de geluidskwaliteit, bij mij komt het niet op om een 2i te kopen. Maar ik heb geen idee hoeveel beter een 2i zou klinken en of dat voor jou wat uit zou maken. Succes met zoeken!

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

The Good Son

Citaat van: Voorn op juli 23, 2019, 21:47:49
Wanneer ik op internet lees is de geluidskwaliteit elke nieuwere versie verbeterd, zelf heb ik een vault2 en ben heel erg tevreden met de geluidskwaliteit, bij mij komt het niet op om een 2i te kopen. Maar ik heb geen idee hoeveel beter een 2i zou klinken en of dat voor jou wat uit zou maken. Succes met zoeken!

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

Een kennis van mij is een tijdje geleden overgestapt van een Node naar een Node2i, aan de geluidskwaliteit konden we beide niets merken, de snelheid van de bediening was wel een forse verbetering!

xander32

Ik zou gaan voor een Node 2, die blijkt uit reviews/gebruikservaringen t.o.v. zijn voorganger geluidstechnisch een sprong voorwaarts te zijn.

Nostra

Ok bedankt mannen!

Ben al iets wijzer geworden van deze reacties!

Als de bediening van de eerste node yob de node2 zo een verschil is en het verschil tussen de node2 en 2i te verwaarlozen is is de keuze denk ik snel gemaakt.

Ik was eerst aan het twijfelen om een node 1 te kopen.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


bramdg

Ook met een half oog aan het kijken om op termijn men SB touch te vervangen door een BS Node 2.

Doordat er dus ondertussen een 2i uitgekomen is vind je ondertussen wel al de gewone 2 op de 2dehands markt of via inruil verkregen toestellen in winkels  pompom

veel succes met de keuze
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

marantznovice

Als het Engels geen probleem is, zou je eens op het Bluesound forum kunnen rondkijken (maar misschien heb je dat al wel gedaan). Een paar voorbeelden:

https://helpdesk.bluesound.com/discussions/viewtopic.php?t=3926

https://helpdesk.bluesound.com/discussions/viewtopic.php?t=4699


Nostra

Citaat van: marantznovice op juli 24, 2019, 17:39:52
Als het Engels geen probleem is, zou je eens op het Bluesound forum kunnen rondkijken (maar misschien heb je dat al wel gedaan). Een paar voorbeelden:

https://helpdesk.bluesound.com/discussions/viewtopic.php?t=3926

https://helpdesk.bluesound.com/discussions/viewtopic.php?t=4699
Zeker niet.

Ik ga daar ook eens men licht opsteken.

Bedankt!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Brutus

Citaat van: The Good Son op juli 23, 2019, 21:22:50
Het grootste verschil tussen de Node2 en de Node2i is, dat de laatste (dubbele)Bluetooth heeft en een iets snellere prossesor.

Denk niet dat ik dat ga horen, maar ze moeten wat om de verkoop gaande te houden.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

The Good Son

Citaat van: Brutus op juli 25, 2019, 15:46:18
Denk niet dat ik dat ga horen, maar ze moeten wat om de verkoop gaande te houden.

Het verschil zit hem ook niet in de kwaliteit of verbetering van het geluid, maar meer in de bedieningssnelheid en wel of geen bluetooth.
Persoonlijk vind ik beide een prima upgrade, maar als ik al een Node 2 bezat, zou ik geen intresse hebben voor de Node2i.

Voorlopig stream ik nog met een Raumfeld Connector, maar een Node staat wel op mijn verlanglijstje!

Rick

xander32

De Node 2 schijnt t.o.v. het origineel juist betreft de geluidskwaliteit een stap voorwaarts te zijn en idem wat betreft de 2i t.o.v. de 2. De bediening van de 2 ervaar ik als gebruikersvriendelijk en alles loopt vlot en soepel.


Citaat van: The Good Son op juli 25, 2019, 22:16:17
Het verschil zit hem ook niet in de kwaliteit of verbetering van het geluid, maar meer in de bedieningssnelheid en wel of geen bluetooth.
Persoonlijk vind ik beide een prima upgrade, maar als ik al een Node 2 bezat, zou ik geen intresse hebben voor de Node2i.

Voorlopig stream ik nog met een Raumfeld Connector, maar een Node staat wel op mijn verlanglijstje!

Rick

Brutus

Sneller in de zin van? Want ik merk nergens dat de 2 langzaam zou zijn en BT doe ik niet aan mee maar als de 2 er niet meer is en de 2i wel dan is de keuze eenvoudig. Maar zie geen reden tot het inruilen van een 2 voor een 2i.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20