Speakers voor SR6012

Gestart door Metallicat, juli 21, 2019, 14:08:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

polleke_cgc

Toen ik mijn SR7012 kocht heb ik uiteindelijk gekozen voor een 5.1 set van B&W : 685S2 als frontjes, 686S2 achter en nog de bijhorende center en subwoofer.
Ik heb toen oa die SR7012 horen spelen met CM10S2 speakers : dat klonk helemaal niet mis. Dat een B&W 603 met een SR6012 niet uit de verf zou komen lijkt me redelijke onzin.
Die CM 10S2 hebben de 702S2 als opvolger. Dat ze liever een SR8012 zullen hebben, wel kloppen, maar een SR6012 zal een 704s2 wel aankunnen.

Ik heb uiteindelijk die CM10S2 toen laten links liggen, oa wegens de prijs (die 5.1 600 reeks set kost in zijn geheel ongeveer de prijs van 1 CM10S2), maar ook omdat de nieuwe meubels niet meer toelieten om nog vloerstaanders te plaatsen...
De 7 reeks is beter afgewerkt en klinkt prachtig, maar de 6 reeks biedt een heel goede kwaliteit voor heel wat minder geld.

xander32

Om B&W ls enigszins aan het klinken te krijgen, moet je ze veel stroom voeren is mijn ervaring. En je moet sowieso houden van diens sounding. Tot op heden konden enkel de monitoren uit de 8 serie met de diamond tweeter mij bekoren, enne, een 'oudje' welke ik heb horen zingen op een potente buizenversterker bij een forumlid in het hoge noorden.

polleke_cgc

Citaat van: xander32 op juli 26, 2019, 11:06:20
Om B&W ls enigszins aan het klinken te krijgen, moet je ze veel stroom voeren is mijn ervaring. En je moet sowieso houden van diens sounding. Tot op heden konden enkel de monitoren uit de 8 serie met de diamond tweeter mij bekoren, enne, een 'oudje' welke ik heb horen zingen op een potente buizenversterker bij een forumlid in het hoge noorden.

Een SR6012 levert 110W bij 8ohm en 0.08% vervorming (2 kanalen)  (een SR7012 levert dan 125W). Die dingen kunnen wel wat stroom voeren.
Die 8 serie is inderdaad mooi, maar is helemaal onbetaalbaar.

Ik heb thuis die 685S2 ook vergeleken met een ander oudje (620i). Dat klein boekenplankluidsprekertje verslaat die oude vloerstaanders met de vingers in de neus...
Dat die 600 reeks tegenvallers zouden zijn is redelijke onzin : je moet ze natuurlijk wel vergelijken  met ongeveer gelijk geprijsde dingen. Dat een 805D3 van 3000€ het beter doet dan een 606 van 349€ vind ik redelijk logisch...

En uiteraard bestaan er bij andere merken ook heel degelijke dingen.
Persoonlijk ben ik bv. geen fan van Dali, terwijl anderen dat blijkbaar wel super vinden.


xander32

Klopt hoor, het is niet fair om speakers die 1500 het paartje kosten, 1 op 1 te vergelijken met speakers die 3000 per stuk kosten.

De meeste speakers (merken) hebben een eigen karakteristiek en of die jou aanspreekt, is een kwestie van smaak, van persoonlijke voorkeur.


Merken die mij in het verleden positief hebben verrast zijn o.a. Usher, Totem en Neat.

Marvin

Citaat van: agr64 op juli 24, 2019, 18:36:13
... en als aanvulling op de overige reactie's. Waarom in eerste instantie alleen 2 speakers? Je hebt toch niet voor niets een surround versterker gekocht? Andere aanpak eerst een leuke 5.1 set kopen (of zelfs 5.2). Lekker gaan genieten en experimenteren met de Audessey.  Kan je later upgraden met 2 zuilen en dan gelijk naar 7.1 (of  2) gaan.  Heb op de slaapkamer een simpel klipsch quitet setje staan, maar verbaas me eigenlijk altijd weer hoe goed dat klinkt....
Is ook waar, maar zou zelf toch eerst voor een paar dikke luidsprekers gaan.
Dat surround gedoe kan je de eerste tijd best door een paar simpele satellietjes laten doen.
Hoor je vanzelf waar je verbetering in wilt aanbrengen, wat voor jou belangrijk is.
Verschillende wegen. 

Metallicat

Citaat van: Nostra op juli 21, 2019, 21:55:02


Ik weet niet wat je budget is maar ik zou de elac debut 2.0 f6.2 ook nog durven overwegen

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Deze heb ik uiteindelijk gekocht. Eerste luistertest was de Oberon 7 voor mij favoriet. Toch nog even naar Arnhem gereden en daar hoorde ik deze speaker. Had ik meteen klik mee. 2 stuks gekocht en nu sparen voor een subwoofer.
Ik bouw het langzaam op, maar nu al erg blij. Bedankt voor de adviezen  :yes:

NB

Gefeliciteerd met de aanwinsten.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Stadium III

Gefeliciteerd zien er netjes uit
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Nostra



Citaat van: Metallicat op juli 28, 2019, 12:12:21
Deze heb ik uiteindelijk gekocht. Eerste luistertest was de Oberon 7 voor mij favoriet. Toch nog even naar Arnhem gereden en daar hoorde ik deze speaker. Had ik meteen klik mee. 2 stuks gekocht en nu sparen voor een subwoofer.
Ik bouw het langzaam op, maar nu al erg blij. Bedankt voor de adviezen  :yes:

Ah! Ik ben benieuwd naar je bevindingen van deze speakers eerlijk gezegd. Want ik stond zelf op het punt van elacs te kopen hier locaal bij ons maar kreeg geen demo wegens niet in stock.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk