Speakers voor SR6012

Gestart door Metallicat, juli 21, 2019, 14:08:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Metallicat

Ik heb een SR6012 en daarvoor ben ik op zoek naar speakers.
Ik weet dat ik zelf moet luisteren en beoordelen of een speaker goed klinkt.
Toch stel ik hierover een vraag als het mag.

In de winkel vertelden ze mij dat niet elke speaker goed matcht met Marantz. Bijvoorbeeld B&W 603 zou icm deze receiver niet uit de verf komen en de 704 zou overclassed zijn voor deze receiver. Op zich een heel eerlijk verhaal, maar hij had ook geen vloerstaande speakers die hij even kon laten horen. Wel als ik een afspraak zou maken. Dus ja, ik ga me maar eerst oriënteren op het internet en kwam op dit forum uit.

Ik zoek voor nu 2 frontspeakers en later wil ik upgraden naar 5.1. Wat zijn merken waarvan bekend is dat ze van Marantz houden en icm met een strak laag waar ik van houd? Het gaat me meer om de richting qua merken die ik dan kan aangeven in de winkel. Budget rond € 750, per speaker. Muzikale voorkeur: classic rock.

Stadium III

Wat ik zou zeggen is dat iedere speaker op een marantz kan
Het gaat erom hoe hard je wil draaien en hoe je acoustiek is in huis

Laten dat ook 2 punten zijn die het meest lastig zijn

Mijn advies ga luisteren naar speaker die jij mooi vind en in jou prijsklasse vallen
In de winkel kunnen ze anders klinken als thuis maar als de eerste gevoelens goed zijn is dat al een mooi begin

Welke omgeving kom je uit ,ik weet dat klubben hifi nog wel iets heeft staan ,wel een selecte optie
Kijk ook eens bij H&C hifi ,Marcel heeft zeker wel wat voor je !

Voor jezelf te beantwoorden wat zoek je in een speaker ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Metallicat

Ik woon in Zutphen. Wat ik zoek is een speaker met diep laag.
Een speaker die ook goed laag klinkt zonder een sub erbij te hebben.

xander32

Usher
Focal
Dynaudio
Klipsch
Tannoy
Totem
Harbeth
Mordaunt Short

... van o.a. deze merken heb ik speakers gehoord op Marantz versterking en betreffende combi's vond ik goed klinken.

Stadium III

Nou komt het wat is een diep laag

Ga er vanuit dat een vloedstanden gemiddeld tot een 40 hz voldoende kan weergeven
Lager ook wel maar dan zwakt hij daarin best wel af
Ik heb hier Klipsch,fantastisch maar gaan echt geen 30 hz halen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

... het laag van een speaker is ook nog eens afhankelijk van de akoestiek en de opstelling van de ls. ...

Citaat van: Metallicat op juli 21, 2019, 15:15:08
Ik woon in Zutphen. Wat ik zoek is een speaker met diep laag.
Een speaker die ook goed laag klinkt zonder een sub erbij te hebben.

Metallicat

Ja hoe ervaar je laag. In mijn auto heb ik geen sub, maar her geluid is fantastisch. Diep laag tenminste zo ervaar ik het. Vroeger thuis hadden we een Kenwood receiver (type geen idee) met jbl lx800 speakers. Dat was in mijn beleving echt diep laag. Zoiets wil ik ook hebben. En toen waren er nog geen subwoofers.

Stadium III

Ik snap hem ,ga luisteren in de winkels of bij forum genoten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Nostra

Ik weet niet wat je ze wijs gemaakt hebben, maar met de wattage's op 8 ohm kun je perfect er een b&w aan hangen van de reeksen die je zegt...

Alleen zou ik weg blijven van de 600 reeks. Schijnt qua klank een tegenvaller te zijn.

Ikzelf zou voor een paar b&w p5 of p6 gaan 2dehands. Als je nieuw gaat monitor audio silver  vloerstaanders (heb ik al horen spelen).

Focal vloerstaanders gaan naar het schijnt ook mooi laag.

Dynaudio speelt ook prachtig (hun bookshelves met 8 duim woofer gaan ook al laag)

Ik weet niet wat je budget is maar ik zou de elac debut 2.0 f6.2 ook nog durven overwegen

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Frits Denon

Ik hen een stel leuke Hepta's Explorer op MP staan. Misschien vindt je het wat. Ik wel. notworthy
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Metallicat

Vandaag een afspraak voor Zaterdag gemaakt. Ze hebben niet alle merken die hier genoemd zijn.
Ik ga nu luisteren naar Monitor Audio Brons, Dali Oberon 7 en hij zal nog wat andere merken laten horen.
Na de luistersessie zal ik mijn bevindingen melden.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Op de tweedehands markt krijg je echt veel meer speaker voor de euris ...

Citaat van: Metallicat op juli 23, 2019, 20:40:21
Vandaag een afspraak voor Zaterdag gemaakt. Ze hebben niet alle merken die hier genoemd zijn.
Ik ga nu luisteren naar Monitor Audio Brons, Dali Oberon 7 en hij zal nog wat andere merken laten horen.
Na de luistersessie zal ik mijn bevindingen melden.

Nostra

Citaat van: xander32 op juli 23, 2019, 22:35:04
Op de tweedehands markt krijg je echt veel meer speaker voor de euris ...
Vind ik ook...

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


agr64

... en als aanvulling op de overige reactie's. Waarom in eerste instantie alleen 2 speakers? Je hebt toch niet voor niets een surround versterker gekocht? Andere aanpak eerst een leuke 5.1 set kopen (of zelfs 5.2). Lekker gaan genieten en experimenteren met de Audessey.  Kan je later upgraden met 2 zuilen en dan gelijk naar 7.1 (of  2) gaan.  Heb op de slaapkamer een simpel klipsch quitet setje staan, maar verbaas me eigenlijk altijd weer hoe goed dat klinkt....

Voor alleen 2 speakers bedenk dan ook wat je zelf mooi vond klinken in het verleden (of bij anderen in je omgeving).