MM9000 met 4 kanalen..

Gestart door Brutez, juli 18, 2019, 17:42:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutez

Hoi,
Ik kom hier even mn licht opsteken. Ik heb een MM9000 eindversterker en daar heb ik altijd veel plezier van gehad.
Nu is er 1 kanaal uitgevallen. Ik heb hm even opengeschroeft, maar kon niets ernstigs ontdekken.
Het zou jammer zijn als de amp op de schroothoop zou belanden..
Heeft iemand tips, of ervaring met deze versterker, die er eens naar zou willen kijken?  notworthy

HAL9000

Beste Brutez,

Ja mijn broer heeft deze met de bijbehorende voorversterker/receiver. av9000.
Wat bedoel je met uitgevallen?  als in helemaal stil? of reageert deze niet meer.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Brutez

Ah tof, een snelle reaktie.
Nu weet ik alleen niet zeker of ik jou helemaal goed begrijp..
4 Kanalen doen het prima.
1 Kanaal blijft stil. Haha, in mijn (ondeskundige) optiek is dat hetzelfde als dat er 1 kanaal is uitgevallen.


Vinyl_Fuchs

Misschien dat je ook aan kunt geven welke van de 5 kanalen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Brutez

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juli 19, 2019, 14:07:09
Misschien dat je ook aan kunt geven welke van de 5 kanalen.

het is het kanaal links achter

Vinyl_Fuchs

Lijkt me zeker de moeite waard om deze te laten reperaren. Tenzij je iets anders op het oog hebt uiteraard.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Brutez

uiteraard is het gissen wat de oorzaak is, maar hoe duur is een gemiddelde reparatie?
ofwel, waar moet ik vanuit gaan?

Brutez

okay, ik wist niet zo goed wat ik er mee aan moest.
maar het is eigenlijk heel simpel;
omdat het kanaal links-achter wegvalt, is het zeker de moeite om het te laten repareren.
uiteraard is dan wel van belang hoe het kanaal is uitgevallen. er is nogal een verschil tussen helemaal stil of niet meer reageren.

HAL9000

Ik heb die MM9000 gezien, best een enorm ding. Ik zag door de gouden kap heen al veel warmte plekken zitten.
Eerst maar eerst goed door solderen! Ik denk dat wij al best ver komen.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!