Als jij mocht kiezen.......

Gestart door themaestro, juli 18, 2019, 16:08:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

#90
Ben helaas mijn MA's Gold 100 nog niet kwijt. Ik ben me wel aan het oriënteren op een andere set vloerstaanders. De XT8F hadden mijn interesse al, nu kwam ik een set DC6T Signature tegen ook Tannoy. Heeft iemand die wel eens in een vergelijk gehoord? Ik heb wel gelezen dat Marantz en Tannoy een goeie combo is. Andere speakers die mijn interesse hebben :B&W 683 S2, of de oudere MA GS60 of de GX 200. Heb ook nog naar Focal gekeken maar daar vond ik de recensies toch te wisselend van, met name over de 816 V / W of de 826 serie.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Brutus

Heb je geen schik meer met de Gold 100, ik heb zelf de Gold GS20 (gaan niet weg hoor) en die bevallen mij zeer goed!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Nostra



Citaat van: themaestro op augustus 31, 2019, 17:58:00
Ben helaas mijn MA's Gold 100 nog niet kwijt. Ik ben me wel aan het oriënteren op een andere set vloerstaanders. De XT8F hadden mijn interesse al, nu kwam ik een set DC6T Signature tegen ook Tannoy. Heeft iemand die wel eens in een vergelijk gehoord? Ik heb wel gelezen dat Marantz en Tannoy een goeie combo is. Andere speakers die mijn interesse hebben :B&W 683 S2, of de oudere MA GS60 of de GX 200. Heb ook nog naar Focal gekeken maar daar vond ik de recensies toch te wisselend van, met name over de 816 V / W of de 826 serie.

Of als ik het je mag aanraden, ga voor een set b&w p6.

Klinken een pak beter als de 683 s2 in mijn oren...

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


xander32


themaestro

Citaat van: xander32 op september 05, 2019, 22:46:45
Tannoy, ik begrijp hem wel 😏
En Tannoy XT8F is het geworden vandaag en nu geniet ik er al van. Wat een (h)eerlijk geluid, spelen mijn voorgaande MA Gold 100 compleet naar huis. En dan moeten zenog inspelen, de helderheid, warmte en dynamiek zijn heerlijk. Met dank aan Marcel van H&CHifi in Venray. deze speakers kan ik zeer aanbevelen. Ze zien er ook nog eens geweldig uit.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

Heb ze nu op een set MF 3.5 zitten maar ga nog een testrit doen op mijn PM17KI versie om te zien hoe dat klinkt, maar dan wacht ik effe tot ze ingespeeld zijn.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

xander32

Een mooie keuze  :yes:. Zijn er al foto's beschikbaar  :wink:


TTIWWP TTIWWP

Citaat van: themaestro op september 21, 2019, 01:47:23
En Tannoy XT8F is het geworden vandaag en nu geniet ik er al van. Wat een (h)eerlijk geluid, spelen mijn voorgaande MA Gold 100 compleet naar huis. En dan moeten zenog inspelen, de helderheid, warmte en dynamiek zijn heerlijk. Met dank aan Marcel van H&CHifi in Venray. deze speakers kan ik zeer aanbevelen. Ze zien er ook nog eens geweldig uit.

themaestro

Erg mooi is ook de afwerking. Bewust gekozen voor de black gloss versie, ik vind de pianolak meer uitstraling hebben, ziet er zeer chique uit.
Heb wat problemen om foto's te verkleinen met mijn Ipad Air2. Iemand suggesties??
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Samro

Ik heb in het verleden de MA GS60 gehad en al na een half jaar weer verkocht. Ik vond de tweeter (of mid) een onnatuurlijke klank hebben, (een meetaalachtige klank) Een muzikant die hier toevallig kwam wilde ze wel eens beluisteren. Hij zei gelijk al 'ik vind de tweeter niet niet mooi klinken'! Ik had er duizend euries verlies op helaas.
Citaat van: themaestro op augustus 31, 2019, 17:58:00
Ben helaas mijn MA's Gold 100 nog niet kwijt. Ik ben me wel aan het oriënteren op een andere set vloerstaanders. De XT8F hadden mijn interesse al, nu kwam ik een set DC6T Signature tegen ook Tannoy. Heeft iemand die wel eens in een vergelijk gehoord? Ik heb wel gelezen dat Marantz en Tannoy een goeie combo is. Andere speakers die mijn interesse hebben :B&W 683 S2, of de oudere MA GS60 of de GX 200. Heb ook nog naar Focal gekeken maar daar vond ik de recensies toch te wisselend van, met name over de 816 V / W of de 826 serie.

themaestro

Ik heb inmiddels een test-run gedaan door de PM17 MK2 KI en CD17 KI op mijn set Tannoy XT8F aan te sluiten. Dit beviel zo goed dat ik nu zelfs overweeg mijn set MF 3.5 amp +cd speler te laten gaan. De combo Tannoy / Marantz is erg mooi, warm , natuurlijk, rustig, detail, instrumenten lekker los van elkaar met een mooi stereobeeld. De Tannoys worden goed onder controle gehouden, ook op laag volume klinkt het goed. Daar komt bij dat een goede phono ingang aan boord is en een hoofdtelefoon aansluiting, dit mis ik op de MF set.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

xander32

Marantz - Tannoy is een heerlijke match (maar wel smaak gevoelig).

Destijds ben ik aangestoken door een (ex ?) lid van dit forum, die met relatief goedkope Tannoy Saturn 10 speelde op Marantz apparatuur (o.a. PM14 KI mkii). Dat klonk zo vloeiend, gemakkelijk, kleur- en gloedvol. Ik ben toen een tweetal jaren op zoek gegaan naar vervangende speakers voor mij Ushers. Na van alles te hebben gehoord in die twee jaar, ben ik uiteindelijk bij Tannoy uitgekomen. Gleniar 10. En die zou ik nu nog hebben, ware de Kensingtons niet voorbij gekomen. Die zijn de overtreffende trap van de Glenairs.


Citaat van: themaestro op oktober 08, 2019, 16:21:42
Ik heb inmiddels een test-run gedaan door de PM17 MK2 KI en CD17 KI op mijn set Tannoy XT8F aan te sluiten. Dit beviel zo goed dat ik nu zelfs overweeg mijn set MF 3.5 amp +cd speler te laten gaan. De combo Tannoy / Marantz is erg mooi, warm , natuurlijk, rustig, detail, instrumenten lekker los van elkaar met een mooi stereobeeld. De Tannoys worden goed onder controle gehouden, ook op laag volume klinkt het goed. Daar komt bij dat een goede phono ingang aan boord is en een hoofdtelefoon aansluiting, dit mis ik op de MF set.