Als jij mocht kiezen.......

Gestart door themaestro, juli 18, 2019, 16:08:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Dan kun je net zo goed een nieuwe Marantz PM8006 kopen. Krijg je denk ik voor 1000-1100 euro mee.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Voorn

Pm8006 lijkt me zeker een goed idee, nieuw en garantie. Maar ook de pm14s1 lijkt me een goed idee. Het is toch een klasse hoger en daar had je een goed aanbod voor toch?

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

pameijer

Citaat van: themaestro op juli 20, 2019, 22:48:58
Rond de €1000,-
Realiteit is gewoon heel simpel: op een forum ga je er niet achterkomen. Ga luisteren, hak wat knopen door en ga gewoon lekker een periode hobbyen en doosje in en uit je huis tot je partner gek wordt. Maar daar trek je je niks van aan want ze/hij houdt van je hoe je bent. Je ontwikkelt vanzelf een voorkeur en kan daar dan ook merken en bedragen aan koppelen. Als je deze route neemt, koop tweedehands en experimenteer. Leuk!

Andere route: ga naar een winkel en koop nieuw nadat je het apparaat thuis hebt beluisterd. Je hebt garantie en je kunt 5-10 jaar met je mooie versterker vooruit. Luister muziek en geniet.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Nostra



Citaat van: pameijer op juli 21, 2019, 00:13:27
Realiteit is gewoon heel simpel: op een forum ga je er niet achterkomen. Ga luisteren, hak wat knopen door en ga gewoon lekker een periode hobbyen en doosje in en uit je huis tot je partner gek wordt. Maar daar trek je je niks van aan want ze/hij houdt van je hoe je bent. Je ontwikkelt vanzelf een voorkeur en kan daar dan ook merken en bedragen aan koppelen. Als je deze route neemt, koop tweedehands en experimenteer. Leuk!

Andere route: ga naar een winkel en koop nieuw nadat je het apparaat thuis hebt beluisterd. Je hebt garantie en je kunt 5-10 jaar met je mooie versterker vooruit. Luister muziek en geniet.

Deze man spreekt de waarheid!

Ga eerst eens luisteren zou ik zeggen.

Er zijn hier genoeg liefhebbers die eens hun zetel en installatie ter beschikking stellen voor een luister sessie.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


themaestro

#34
Alles afwegende richt ik mijn pijlen op onderstaande opties.

PM14 SE
PM15 S2

De PM17MK2 KI valt af omdat deze toch wat ouder is en volgens allen hier, ondanks de KI uitvoering, toch de mindere is van de 14 en 15.

Behalve Marantz denk ik ook nog aan Musical Fidelity en wel de A3.5 serie of de A308 of de all in one KW250S.
Jullie meningen blijven meer dan welkom. Beetje afhankelijk van de deal waar ik tegen aanloop wat het gaat worden.
Moet nog wel even mijn Vincent S6 cd speler zien te verkopen om fondsen te genereren.

Schatten jullie de Pearl Lite trouwens hoger of lager in den genoemde 14 en 15?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

xander32

Ik heb een MF A5 gehad, een fijne versterker, maar de PM15s2 LE die hem opvolgde, was destijds echt de betere in mijn set.

Citaat van: themaestro op juli 21, 2019, 16:04:44
Alles afwegende richt ik mijn pijlen op onderstaande opties.

PM14 SE
PM15 S2

De PM17MK2 KI valt af omdat deze toch wat ouder is en volgens allen hier, ondanks de KI uitvoering, toch de mindere is van de 14 en 15.

Behalve Marantz denk ik ook nog aan Musical Fidelity en wel de A3.5 serie of de A308 of de all in one KW250S.
Jullie meningen blijven meer dan welkom. Beetje afhankelijk van de deal waar ik tegen aanloop wat het gaat worden.
Moet nog wel even mijn Vincent S6 cd speler zien te verkopen om fondsen te genereren.

Frits Denon

Als ik mocht kiezen ging ik voor een Denon PMA 2500. Heb zelf de 2000ae  en de 2010ae serie en ben zeeeeer tevreden (SUBJECTIEF!!). Maar een van de Marantzen  zal zeker hetzelfde bieden  :yes:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

themaestro

#37
Lastig hoor! Als ik dan toch weer overal die enthousiaste en positieve comments lees over de PM17 MK2 KI dan brengt me dat aan het twijfelen. Ook omdat deze beter in mijn budget past, maar toch weer ouder is dan een PM14 of 15. Zucht......... Nogmaals vraag ik me af of ik met gesloten ogen het verschil tussen deze modellen zou kunnen horen.
Oh ja, en dan is er ook nog de KI Pearl Lite die lonkt vanwege zijn prijs en looks. Of is die de minste van het stel?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

Citaat van: MarantzRuby op juli 19, 2019, 13:40:15
De PM 17 KI MKII komt volgens mij uit 2002 en is echt van een vorige generatie qua uiterlijk. Ik vind dat de KI ook te duur in de markt is geplaatst.  De PM 15 S2 of S2 Limited komen uit 2010 en 2011 en waren € 1800 resp. € 2000. Het Duitse blad Audio testte de 17 en de 15 beide op 100 punten. Ik zou de PM 15 S2 of S2 Limited kiezen.

In de hogere prijsklasse zitten de PM 11 S1 en PM 14 S1. Als ieder Euro ook extra kwaliteit zou zijn, dan zou de PM 11 S1 met een oorspronkelijke adviesprijs van € 3500 een betere kwaliteit moeten bieden dan de PM 14 S1 met een oorspronkelijke  adviesprijs van € 2500. Daarentegen is de PM 11 S1 uit 2004 en de PM 14 S1 uit 2014. Kiezen tussen deze twee maakt dat lastig. Het blad Audio testte de 14 en de 11 beide op 110 punten. Het zal van de tweedehands prijs afhangen welke gekozen kan worden.

Ik zie op MP een PM15 S1 staan voor 750,- Is het verschil tussen een S1 en een S2 zo groot en wat is het precieze verschil eigenlijk?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Maarten110

#39
Citaat van: themaestro op juli 23, 2019, 11:37:24
Ik zie op MP een PM15 S1 staan voor 750,- Is het verschil tussen een S1 en een S2 zo groot en wat is het precieze verschil eigenlijk?

Daar kan ik je niets over vertellen helaas, maar ik zie wel dat je een vergelijk trekt met een aantal versterkers die wat uitrusting best verschillen. 

Sommige van die versterkers hebben 2 paar luidsprekeringangen zodat je kan bi-wiren (los van de discussie over het nut hiervan) en ook zijn er sommige die je als eindversterker (power/amp direct) kunt gebruiken of als voorversterker (door de pre out).

Allicht heb je dit scherp maar ik miste dit even in je topic. Misschien toch belangrijk om even mee te nemen in verband met mogelijke toekomstige uitbreidingen/wensen.

Leuk leesvoer:

Multitest – De beste versterker voor onder 1000 euro 2018

Multi-test - geïntegreerde stereoversterker 2015

Met bovenstaande gooi ik vast een kleine knuppel in het hoenderhok, ik weet dat het hier het marantzforum is, maar er is zoveel te koop tegenwoordig en allicht kun je misschien in een ander kamp beter slagen voor een versterker die aan al jouw eisen kan voldoen.
Ook de types die voorbij komen zijn dan wel allemaal Marantzen, maar verschillen net zoveel in uiterlijk als de versterkers in de testen.

pameijer

Citaat van: themaestro op juli 23, 2019, 11:37:24
Ik zie op MP een PM15 S1 staan voor 750,- Is het verschil tussen een S1 en een S2 zo groot en wat is het precieze verschil eigenlijk?
Ik zou er niet meer dan €450-€500 voor betalen. Als dat lukt, gewoon kopen en als het niet bevalt verkoop je weer. Daarom ook nooit de hoofdprijs betalen voor tweedehands tenzij je hem echt hebben wil. Als je hem thuis hebt lekker gaan luisteren.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

CiteerSommige van die versterkers hebben 2 paar luidsprekeringangen zodat je kan bi-wiren
Ik begrijp dat je uitgangen bedoelt ,maar dan nog heb je daar echt geen 2 paar van nodig om bi-wire toe te passen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Biamping en biwireing zijn 2 verschillende dingen

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maarten110

#43
Citaat van: TurboMarco op juli 23, 2019, 18:11:26
Ik begrijp dat je uitgangen bedoelt ,maar dan nog heb je daar echt geen 2 paar van nodig om bi-wire toe te passen .

In principe niet, maar het maakt het wel een stukje makkelijker. Mijn PM11-S3 heb ik ook ook met A+B bi-wired aangesloten op de mijn filters. Een soort van bi-wiring 2.0 deluxe.

Als je zou willen kun je ook een 2de set luidsprekers aansluiten op het enige paar terminals, maar met A+B gaat ook dat makkelijker.

Waar me ook een beetje om ging is dat ik heel veel meer dan prima versterker-tips voorbij zag komen maar die qua uitrusting best nogal verschillen. Een wat moderne versterker heeft allicht een optische, HDMI of zelfs een USB aansluiting. Dat kunnen best zaken zijn waar iemand niet bij stil heeft gestaan.

Die boodschap van mij ging denk ik ietwat verloren.


Citaat van: Stadium III op juli 23, 2019, 19:09:31
Biamping en biwireing zijn 2 verschillende dingen

Tegen wie heb je het? :-) Ik ken het verschil inderdaad.

Bi-wiring schijnt (simpel gesteld en voor zover je er waarde aan hecht) als voordeel te hebben dat de energie die gepaard gaat met de laagaansturing geen invloed (feedback) kan hebben op het signaal van de hoge frequenties. Je kunt soms zelfs je middentoners apart aansluiten.

Bij Bi-amping gebruik je aparte versterkers voor laag en hoog . Je krijgt dezelfde voordelen als bi-wiring en je kunt ook je versterkers qua vermogensbehoefte afstemmen op de aan te sturen drivers.

Lucasluuc

Deze een optie?
https://link.marktplaats.nl/m1428580194  (ik bezit geen aandelen)

Is wel een serieus apparaat. En mooi om te zien (mijn mening)